/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
Garmin og ledningstyper
Fra : EiHaBr
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 19-12-17 09:17

Jeg har en ret ny Garmin, men hvad med ledningen, jeg har en der ser ens ud til min kamera, kan den også bruges til min PC USB vedrørende opdateringer via Garmin Express hjemmesiden.
Er sådanne ledninger altid forbundet ens, så de kan bruges til alt når stikkene passer sammen.
Nogen der ved en masse om sådan noget.

Venlig hilsen og tak.

Eigil

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-12-17 10:40

Hvis du tænker på stikket fra oplader til apparat, så er det standard.
Du kan sagtens bruge den samme oplader, med stik der passer, uden problemer.
Jeg har en jeg bruger til 3 forskellige apparater uden problemer.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-12-17 12:49

Nej det er fordi jeg har flere ledninger med samme stik, jeg tror at det ene er til kameraet, men hvis ikke der sker noget ved at rode dem sammen så sker der jo ingen skade ved det.

mvh Eigil

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-12-17 14:25

Jeg hår ud fra at du mener en usb ledning. Computerenden af usbledninger er praktisk taget altid ens. den anden ende findes i flere udgaver hvor den største forskel er størrelsen på stikket.

Normalt er alle lederne ført igennem kablet og forbindelsen er standard, men de kan være mere eller mindre støjdæmpet. Dæmpningen betyder normalt ikke noget for brugen, så du kan bruge ethvert kabel, hvor stikket passer, men læg det ikke for tæt på skærmen eller andet med meget elektrisk støj.

Der findes enkelte kabler hvor kun spændigsforsyningslederne er ført igennem. De er kun til at lade op med. Hvis du kommer til at bruge sådan et opdager du at der ingen dataforbindelse er, men der sker ingen skade.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 19-12-17 23:03

Ja det er rigtig transor, det er usb i pc enden, naturligvis, men den anden ende findes i flere udgaver, jeg har 3 forskellige en med kantede skarpe hjørner og en med 2 rundinger og en lige side, og jeg har også en der er mindre og afrundet i enderne.
Det var forbindelserne jeg tænkte på og lederne er sådan sat i at når jeg tager en kabel fra en kamera kan den også bruges til GPS en. Men selvfølgelig skal kabelet have samme tilslutnings udformning.
Så det er jo fint du skrive, at der ikke sker noget ved at bruge dem. Tak for det. Det var det jeg var ude efter, for min GPS ville ikke opdatere, men det gjorde den d jeg fandt et andet kabel, så det er fint.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 23-12-17 09:33

Ved tilslutning til fx PC, skal der være en forb. til data, som der ikke er i alle ledninger, men alle ledninger med lader med stikket til Garmin kan bruges til opladning.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 08-03-18 20:36

Tak for svaret alka.

Det var jo lige din viden jeg søgte. Jeg vidste jo ikke om de var ens monteret.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 27-02-20 15:39

Hej.
Jeg sidder lige og ser på jeres gamle svar.
Jeg kan se at transor, - du skrev også det samme, nemlig, at nogen ledninger er kun strøm leder ført igennem.
Jeg ved ikke om i ser disse gamle indlæg, men nu til en ny ting jeg tænker på, fruen har fået en poverbank som de hedder, kan man bruge den til strøm til garmin, når man f.eks kører på knallert eller cykel.

Tak for jeres deltagelse hvis i stadig ser med.
mvh Eigil