/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Silicone er klistret
Fra : ara
Vist : 513 gange
100 point
Dato : 17-12-17 17:52

Hej.

Vi har opsat et nyt badeværelse og fuget med Carl F vådrumssilicone.
Der er nu gået 24 timer og fugerne er meget klistrede. Man kan ikke
lave mørker i selve fugerne men de er voldsom klistrede.

Er det normalt med denne type silicone.

Alt hår og lign vil jo sætte sig fast i det

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 17-12-17 18:16

Prøv at vaske med masser og vand og en blød klud/børste - så burde det blive normalt igen.

Hvis det er en gammel siliconetube så kan det også blive lidt grynet.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 17-12-17 18:48

Fugen er ikke gammel. Den blev lagt igår, og har en sidste anvendelses dato til Maj 2018.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-17 00:35

Det er en langsomhårdene silicone
https://media.sanistaal.com/Files/Internal/4988824d-d8cb-40ad-b5f5-9dbd354b673e

1-2mm døgn ved 23 grader/rf

Ved lavere temperature tager det længere tid

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-12-17 08:25

Citat
men de er voldsom klistrede

Overfladen på fugen skulle gerne være (knas) tør inden 24 timer - resten tager som skrevet længere tid at hærde.
Har selv lige limet lidt på et akvarie og det var overflade tørt på et par timer, og på ingen måde klistret, og tuben var et par år gammel.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 18-12-17 17:13

Har lige haft en tømmer forbi fordi jeg ikke gad bøjle mere med det selv.

Han mente det var fordi at Carl F ikke var et godt produkt, og det aldrig ville holde op med at klistre.

Eneste mulighed var at fjerne fugen og prøve et andet produkt.

Så det prøver jeg sidst på ugen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-12-17 21:50

Lim er Lim, kan det være at du ikke har renset hjørnene rene, har dog aldrig hørt om dit problem, men det kunne være gammelt overflade behandling der ikke er fjernet godt nok.
Måske en eller anden form for Primer kunne fixe det

Og husk, du kan aldrig få Silikone lim til at hæfte på sig selv/ gammelt lim, det skal være totalt rent.

De akvarier jeg har ´fuget´ om, har jeg brugt en tapet-skraber til at fjerne det værste lim med, og resten som sad fast på glasset brugte jeg almindelig sandpapir korn 60/120 som var vådt, og sleb resten af glasset = en af ?? de stålsvampe (metal spåner) der bruges til gryder osv og ikke ridser er bare det bedste.
Ved bare ikke hvor de kan købes i butikker.