/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
God smartphone styring af lys og andet.
Fra : pejath
Vist : 249 gange
100 point
Dato : 17-12-17 11:02

Hej.
Overvejer en løsning til at styre springvand, belysning af dette og noget sti belysning med smartphone. Det må gerne være fremtidssikret, men det skal ikke koste en bondegård. Enten skal det kunne programmeres og styres fra smartphone, eller det skal være ren smortphone styret, det har jeg ikke helt besluttet endnu.

Der er WIFI indenfor rækkevidde, eller skal det laves med bluetooth.

Gerne noget enkelt som kan køre på både android og ios/apple.

Hvad skal jeg gå efter for at få noget som også virker om nogle år. Det er 220 volt forbrugere der tænkes på, stik til de forskellige dele kan monteres i/under udhæng på huset, så det vil hænge nogenlunde tørt, bortset fra omslag i vejrets kondensvand. Derfor vil der kunne forekomme temperaturer fra -20 til +40°.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 17-12-17 11:46

Det er som regel producenten af de (trådløse) stikkontakter og styringer der bestemmer hvilken app der kan/skal bruges, som regel deres egen app.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-12-17 12:14

Problemet med de fleste af den slags er at de virker via en side i kina. Den er ikke altid vedligeholdt og virker som vinden blæser.

Hvis du vil ofre det findes der tysk producerede kontaktmoduler, som skal forsynes med simkort . De kan så styres direkte med koder via sms. du kan styre fra overalt i verden, hvor der er mobiltelefonforbindelse. 1. klasses løsning, men ikke billig.

Kommentar
Fra : pejath

Dato : 17-12-17 13:06

dogvillestar. Har du et bud på noget som virker og måske er forberedt til flere ting som kan styres? Måske en fremtidig markise med motorstyring.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-12-17 20:34

Har du tjekket om det er noget LK IHC der opfylder dine behov.
http://www.lk.dk/losninger/den-intelligente-bolig/lk-ihc/wireless

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-17 20:40
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-12-17 10:34

http://svane-el.dk/gsm-4/
Jeg har selv en GSM styring som kan betjenes med telefon / sms / håndsender (ca 50 mtr)
Simkortet bruger ca. for 10kr. om måneden + Sms pris når den den sender (ok.dk = 8 øre pr stk.)

Godkendelse af svar
Fra : pejath

Dato : 18-12-17 13:49

Tak for svaret rotw.
Kan man styre flere af dem med den samme app, evt hvor mange kan styres med appen?