/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
problemer med installering af program
Fra : lillelyst
Vist : 475 gange
50 point
Dato : 11-12-17 13:32

I går virkede programmet. Her til morgen fungerer det ikke. Jeg benytter kaspersky internet security hvor programmet er positivt registreret som "tilladt program".
Windows firewall er deaktiveret på alle områder. Alligevel får jeg pludselig denne her popup:
PROGRAM INSTALLATION - SIKKERHEDSADVARSEL
administratoren har blokeret programmet, fordi det kan udgøre en sikkerhedsrisiko på computeren. Så kommer der oplysninger om: navn - fra og udgiver. Har altid fungeret uden problemer - også på de andre pc`er jeg har. Firmaet er verdensanderkendt, så det er ikke der problemet er. Det må lokalt på min stationære (windows 7), og da det er mig selv der er administrator forstår jeg ikke sammenhængen. Kaspersky har jeg prøvet at afinstallere samtidig med at windows firewall er deaktiveret. Går jeg ind under windows firewalls avancerede sikkerhedspolitik og ser under DOMÆNEPROFIL, står der at indegående forbindelser er blokeret som ikke stemmer overens med reglerne. Jeg har netop været inde og godkende disse men det burde vel ikke have indflydelse når windows firewall er deaktiveret. ?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 25 point
Dato : 11-12-17 21:56

???
Citat
Firmaet er verdensanderkendt, så det er ikke der problemet er.

Hvilket program - normalt kræver ? anerkendte programmer ikke tilladelse til at gå på nettet FØR de skal opdateres eller licensen skal godkendes.
Citat
Windows firewall er deaktiveret på alle områder. Alligevel får jeg pludselig denne her popup:
PROGRAM INSTALLATION - SIKKERHEDSADVARSEL

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 14-03-18 20:32

Tak for svaret mig-selv. Efterfølgende er windows blevet geninstalleret og det må have været med til at løse problemet. Nu kører det i hvert fald.