/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
tastertur til hp
Fra : anuarak
Vist : 270 gange
500 point
Dato : 09-12-17 13:31

Jeg har en ældre conputer - HP Pavilon g - hvor tastaturet ikke virker ved (z-x-c-v-b-n-m-,.-)
E
r der nogen der ligger inde (og vil sælge) et sådan tastatur - eller hved hvor man kan købe et ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-12-17 13:35
Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-12-17 14:24

Ethvert tastatur til USB kan bruges. Jeg har selv en HP stationær maskine fra omkring 2008 - 9 og dertil har jeg for ganske nyligt købt et tastatur med lys i tasterne i Bilka. De to ting fungere fint sammen - også med programmet til at styre lyset i tasterne. Du kan selv bestemme om det skal være et dyrt eller billigt tastatur, eller om det skal være fra en computerforretning, elektronikforretning, eller et supermarked. Det skal nok fungere alt sammen, bare tastaturet dansk og til USB.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 09-12-17 15:56
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-17 19:53

Hmmmm! En HP Pavilon g er så vidt jeg kan finde ud af en notebook, så det drejer sig vel om et tastur der skal udskiftes, altså en reservedel? Hvad hedder maskine præcis? Model G findes i rigtig mange udgaver.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-17 19:54
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-17 19:58
Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 09-12-17 20:40

Brassovitski
Ja selfølgelig mange varisioner - den jeg har er en hp pavilion g6

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-17 21:37

Hvis tasterne/ kontakterne ikke virker, hvad hjælper nyt tastatur så?
Prøv noget kontakt rens først:
https://www.google.dk/search?q=kontaktrens&oq=kontaktrens&aqs=chrome..69i57j0l5.5335j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-12-17 21:38

Husk at tag strømmen fra...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-12-17 21:49

Ja, et nyt tastatur virker så, da det også er nye kontakter.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 09-12-17 22:45

Undskyld, da jeg søgte på en hp pavilon g fik jeg stationære maskiner, derfor mit indlæg.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-12-17 23:02

Citat
Hvis tasterne/ kontakterne ikke virker, hvad hjælper nyt tastatur så?
Prøv noget kontakt rens først:

mig-selv! Har du drukket for meget eller?

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 11-12-17 09:43

jeg prøver lige igen - skulle nogen ligge inde med en hp pavilon g6 som er defekt og skal smides ud er jeg intresseret med et håb om at tastatur virker -afhentes på fyn
jeg har prøvet med usb tastatur og det virker, men det er lidt bøvlet under transport

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-12-17 10:25

Citat
mig-selv! Har du drukket for meget eller?

Ja det var vist en smutter af de store, så det først da jeg havde trykket på send.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-12-17 16:10
Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 11-12-17 17:04
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 11-12-17 17:06
Godkendelse af svar
Fra : anuarak

Dato : 12-12-17 14:19

Tak for svaret katekismus.
det er et sådan tastatur, men jeg syntes det er for dyrt - og di har det ikke på lager