/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opsætning af mail
Fra : peter1215
Vist : 324 gange
500 point
Dato : 30-11-17 18:21

Forsøger på at opsætte min mail på ny pc der køre windows 10. Har oprettet en konto/mail på outlook til en gammel mailadresse fra tdc/yousee. Men den kan kun sende post og modtager ikke noget.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-11-17 18:45

Kan det tænkes, at du har en anden telefon eller PC, der sletter din mail på server, så den er slettet?
Kan du evt tjekke via en weblogin, at du har post liggende på di server ?

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 30-11-17 19:38

Nej

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-17 21:27

Bedste test - send en mail til dig selv.
Har du brugt det indbyggede mailprogram i win 10 (konvolutten eller via start> rul ned til mail )

Når du så opsætter din mail skal du bare vælge at det er en outlook mail du vil bruge.

konvolut > konti > tilføj konto > vælg outlook com > her kan du tilføje din konto.TDC YUOSEE konto så skal der stå > asmtp og ikke bare smtp

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 30-11-17 21:46

asmtp er til at sende med og jeg kan godt sende mails men ikke modtage

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-11-17 21:49

Så må du jo tjekke ved din udbyder af mail, hvordan din opsætning skal være.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-17 21:51

Ok det var lige efter hukommelsen.
er dine portnumre rigtige............jeg kan ikke huske dem.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-11-17 21:54
Kommentar
Fra : poten

Dato : 30-11-17 21:55
Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 30-11-17 22:24

Har prøvet men så kan jeg ikke tilføje nye mapper. Kunne kun sende og modtage med windows mail. Derfor oprettede jeg en outlook mail men har nu dermed et nyt problem, at jeg ikke kan modtage mail, men jeg kan oprette alle de mapper jeg har brug for.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 01-12-17 06:51

Hvad med at ringe til YouSee support og lade dem guide dig via telefonen.
Det kræver lidt god tid, for ventetiden er lang, men når man kommer igennem, er de vældig søde og hjælpsomme.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 01-12-17 07:18

Hmm ikke mer

Tak, fordi du tog dig tid til at skrive til os.

Måden du evt. kan løse problemet på, er ved at tjekke om opsætningen er helt rigtig. Jeg har nedenfor vedlagt et link, hvor du kan følge opsætning til Windows til punkt og prikke. Hvis dette stadig ikke hjælper, skal du have fat i Microsofts support, da det er deres mailprogram. Nummeret til dem har jeg også vedlagt nedenfor.

Link til mailopsætning:
https://kundeservice.yousee.dk/mail/opsaetning/manuel/windows-mail

Telefon nummer til Microsoft:

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-01-18 17:11

Jeg har samme problem.
Jeg har talt med både Microsoft og Yousee.
Ingen af dem kan se, at der skulle være noget galt med opsætningen.
Yousees mailsupportprogram kan heller ikke opsåtte kontoen. Den meddeler, at den ikke kunne oprette kontoen.
Det ville vre fedt, hvis den også sagde, hvorfor

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 26-01-18 08:25

brug Thunderbird er også på dansk

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 26-01-18 09:06

Jeg bruger Thunderbird pt. men ville gerne skifte, da Thunderbird loader alt for langsomt efter min smag.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 26-01-18 11:08

Så er der kun en ting, du kan gøre. Det er at købe en office pakke, så har du outlook mail
Yousees / Microsoft. Arbejder ikke sammen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-18 14:08

For mig er den hurtigste, nemmeste og lige til at have med ud i verden.
Fra en eller anden browser
www.google dk
Logge på med min gmail, som også indeholder mine andre forskellige mail.
Alle brevmapper følger med når der logges på.
I windows 10 bruger jeg også det medfølgende mail-program.

peter1215 > Hvis yousee / Microsoft ikke arbejder sammen..................hvad skal man så bruge officepakken fra microsoft til.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 26-01-18 15:08

Eyvind konto/mail på outlook

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-18 18:38

OK -

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 28-01-18 09:56

Pop3=indgående post har port 995 og SMTP = udgående post har port 587 i min opsætning på Outlook.
Standard er så vidt jeghusker 110 og 25. Prøv at ændre det i Funktioner, Konti, Avanceret.
Det ku' jo være, det hjalp.
---
Jeg har 5 mailadresser, både gmail og Yousee, og i en lang periode virkede den ene Yousee kun til modtagning, men ikke afsendelse. Med jævne mellemrum prøvede jeg den af, og lige pludselig efter nogle måneder, virkede den igen. Mystisk.
Lav dig en gmail, de virker altid, og skift afsender, når du skal svare på indgående mails fra den anden.