/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Restore fra bu
Fra : johnnyBP
Vist : 190 gange
25 point
Dato : 28-11-17 15:14

Jeg er ved at gendanne mine gamle 3,5" backup diske på en Harddisk.
Dem lavet i DOS har jeg fået styr på, men jeg fandt nogle lavet med et andet program, som jeg ikke kan huske navnet på.
På disken ligger 2 filer: den ene hedder DATA.3 den anden DISK4.ID
Eksemplet er fra disk#3
Er der nogen der kan genkende dette og anbefale et program der kan genskabe data
MVH
Johnny

Kommentar
Fra : poten

Dato : 28-11-17 15:37

De nævnte navne er vel nogle du selv har givet dem, så det er jo svært at vide hvad de indeholder og med hvad de skal åbnes...

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 28-11-17 17:49
Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 29-11-17 10:02

Poten:
BU programmer i dos og tidlige windows komprimere filer og samler dem i en fil (ligesom Zip) inden de gemmes på disketter. Hver disk får et løbenummer og 2 filer. Den ene indeholder data og den anden info om indholdet (filliste og placering). Navnet på disse filer tildeles af BU programmet.

dogvillestar:
Der findes masser af programmer som bruger id og 3 som extension, Søger man på begge extensions samtidig er udvalget begrænset viser ingen BU programmer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-11-17 11:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-17 11:29

Jeg havde et program der hed "Drive image" men jeg kan ikke huske filendelserne.
Det blev kørt direkte fra en live CD

Er de backup filer endelser bare et tal efter punktum eller står der noget andet efter " . "