/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
sorund
Fra : ejgild01
Vist : 165 gange
100 point
Dato : 25-11-17 22:05

Jeg har købt et sorund anlæg som hedder sony det samme som mit fjernsyn men jeg kan ikke få lyden fra fjernsynet ned til anlæget som er tilsluttet med hdmi kabel

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-11-17 22:08

Så skal du på dit surround anlæg indstille at den - som input - skal bruge indgangen HDMI (1,2 eller 3) afhængig af, hvor mange HDMI indgange du har.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-11-17 22:11

Alternativt skal du bruge et optisk kabel, når det kun er lyd, der skal overføres.

Men prøv at læse din manual til surround anlægget.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 26-11-17 10:42

der var også kabler hvor lyden ikke kom igennem. det er vist ovre idag.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 27-11-17 11:48

du kan ikke få lyd i gennem med HDMI. der skal du bruge coax eller digital kabel

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-12-17 00:26

HDMI kontakten på fjensyn er normalt kun en indgang. Du kan hverken trække lyd eller billede fra fjernsynet gennem en indgang. Du skal finde en sorround udgang på fjernsynet, hvis det har sådan en. Læs fjernsynets manual.
Da du ikke fortæller hvad det er for en slags fjernsyn ,kan vi ikke give mere præcis anvisning.

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 02-12-17 17:39

det er et sony fjernsyn

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-12-17 17:47

Hvis du har en TV-boks eller sat-boks, så er det derfra, du skal hente lyden med et coax eller optisk kabel.

Der skal stå OUT på TV-boks og IN på surround anlæg, og så skal du vælge dit input medie på dit surround anlæg, så skal den være der.

Husk IKKE HDMI kabel.