/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
nyt batteri til iPhone 4?
Fra : creamcheese
Vist : 295 gange
500 point
Dato : 19-11-17 16:25

Jeg har lånt en iPhone 4 af en bekendt og lige pludselig holdte den op med at virke. Om formiddag var alt i orden, og om eftermiddagen helt sort. Har selvfølgelig forsøgt at lade den op men der sker ingenting. Jeg har skaffede en ny mobil, men fordi den iPhone er ikke min, har jeg tænkte at levere den tilbage med nyt batteri. Jeg går ud fra at problemerne opstår pga batteriet er for gammel. Kan det betale sig med nyt batteri og kan det overhoved anskaffes til en gammel iPhone? Tror du at det er rent faktisk det som er problemet?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-11-17 16:54

Jeg tvivler på at et nyt batteri hjælper, det virker snarer somom at det er selve telefonen det er galt med. Der skal desværre bruges værktøj for at pille batteriet ud og ind i en sådan telefon, ellers ville jeg havet taget batteriet ud, ventet 10 minutter og sat det i igen.

Af hensyn til venskabet må du nok lige høre hos en mobilreparatør.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 19-11-17 19:25

Min kones har gjort det samme, og blev anbefalet af en anden som blev udsat for det samme, at lade den stå til ladning natten over, - om morgenen var alt ok, og selv om det er flere måneder siden, har den kørt fejlfrit siden.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-11-17 19:31

creamcheese, prøv stilkernes råd. Selvom at jeg mener at den burde fungere allerede efter en time så er der teknisk intet i vejen for at det er dette der skal til.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 500 point
Dato : 20-11-17 06:43

Tjek først om det er lort i det hul der du stikker ladekablen ind. Det skal renses en gang i mellem.
Virker telefonen med laderen sat til? Gør den ikke så kan det være dette som er fejlen. Da det kommer alt mulig støv og lort fra lommen og setter sig i ladehullet.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-11-17 10:18

Når du sætter ladekablet til skal den give en lyd, og der skal vises - øverst til højre for batterisymbolet - et lille liggende "lyn", der angiver at der lades.

Hvis ikke, er der "nullermænd" i ladehullet/ingen forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : creamcheese

Dato : 20-11-17 18:50

TUSIND tak for svaret alimak. Jeg pustede i hullet og vupti kom den til liv! Nu lader den op og der er lys og apple symbolet kom frem, jamen jeg er bare så lettet at det ikke var noget slemt. Nu har jeg skaffet en ny telefon og jeg skal aflevere den her som jeg lånte.....så skal jeg ikke have ansvar for den længere og måske skal stå for en dyr reparation i fremtid. Kandu har endnu en gang reddet mig.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 20-11-17 23:16

Fedt at det er ok nu. Det er en normal fejl ved appel telefoner.Tak for point