/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
"Stoettrup Homepage"
Fra : Varla
Vist : 356 gange
500 point
Dato : 28-06-03 18:01

Foreløbigt ser det ud til at jeg af hensyn til ene og alene denne hjemmeside bliver nødt til at ændre de standardindstillinger jeg anvender til samtlige andre sider på nettet.

Så mit spørgsmål er "Hvordan kan man få denne side at se uden at ændre i sin computers standardindstillinger".

mvh. Ejvind

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-06-03 19:13

Tryk på denne adresse
http://www.familien-stoettrup.dk/
så lander du på 'Stoettrup Homepage
Senta

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-03 19:16

Til senta!

Du har et tip vedr. det samme, men jeg ser intet.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-06-03 21:24

Jeg kan heller ikke se den side. Utrolig mørk og umuligt at læse noget.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-03 21:29

Ja, men den er bedømt (vurderet)?????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-03 21:30

Viskinge, jeg henviser til den side, der under tip.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-06-03 22:07

Nu er jeg virkelig ked af det,
(og lidt i klemme).

Jeg har overtalt Lene til at videreføre Stottrup slægtsforskningen via hendes hjemmeside,
og synes hun har gjort et flot stykke arbejde.
Jeg fik et sent natte-mail fra hende og ved det har kostet sved og ekstra indsats,
(vi er jo ikke alle professionelle, og det er let at kritisere).

Og egentlig var jeg for tidligt ude med at offentliggøre Lenes home page,
hun efterlyser først reaktioner fra nogle udvalgte, om det er godt nok?

Og så ligner det ikke noget Ejvind, når du sender mail til hende,
med titlen "din ulæselige hjemmeside".

Hovedsigtet med Lenes Støttrup hjemmeside er jo at få samlet informationer
om hendes familie, ikke det rent kosmetiske.

Jeg kan sagtens læse det hun skriver,
det er en flot start af en slægts amatør,
så lad venligst være med at kritisere på denne måde.

Det er min skyld at der for tidligt blev gjort opmærksom
på eksistensen af denne hjemmeside i kandu.
(men alle kan jo søge sig frem til den, så snart den er oprettet).

Vil du selv undskylde, Ejvind ?
På forhånd tak, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 28-06-03 22:24

Det er en flot hjemmeside svendgiversen , den kan i , du kun være stolte af, så tag kritikken med et gran salt,
Gammelt ordsprog: Ræven mener rønnebærrene er sure.. den kunne ikke nå dem..
held og lykke med jeres hjemmeside det er godt gået af en slægts amatør.
Senta

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-06-03 22:31

senta, jeg ville læse det der står under tip fra d.d., men der står ikke noget.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 28-06-03 22:52

Jeg har nu kopieret hele forsiden over i tekstbehandlingen, og ændret baggrundsfarven således at jeg kunne læse den, og det er rigtigt at den er flot, men det har jeg heller aldrig påstået.

Jeg har blot bedt om hjælp til at ændre baggrunden på hendes hjemmeside således at jeg kunne se den på min computer.

Hvis det er nødvendigt, så skal jeg da gerne undskylde at jeg har kritiseret hjemmesiden bare fordi jeg ikke kunne læse den på min skærm, men jeg tror der er nogen som har misforstået mig. Og jeg tror da ikke at nogen hjemmeside webmaster ønsker at de som gerne vil se siden først skal kopiere den over i en tekstbehandling og derefter ændre baggrundsfarven for at kunne lise oplysningerne.

Jeg orker i hvert fald ikke at skulle gøre dette side for side.

Husk mit indledende spørgsmål var helt præcist:

"Hvordan kan man få denne side at se uden at ændre i sin computers standardindstillinger".

Og til din kommentar, jeg citerer:

"Og så ligner det ikke noget Ejvind, når du sender mail til hende, med titlen "din ulæselige hjemmeside".

Det jeg skrev var:

Emne: din ulæselige hjemmeside

"Det er lykkedes mig at kopiere Støttrup-hjemmesiden over på et Word-dokument.

Dokumentet som ikke indeholder andet er vedhæftet, og så er jeg da spændt på om der er nogen som kan læse det.

og så vedhæftede jeg det worddokument med hendes kopierede hjemmeside. Hvis hun eller du kunne læse det medfølgende word-dokument, jamen så var det jo bare at oplyse mig hvordan jeg skulle bære mig ad, hvilket er hvad jeg helet iden har bedt om.

Jeg fik en opskrift fra Lene, men uanset gentagne forsøg på 2 forskellige computere, så virkede det ikke, og mine computere er opsat med Windows standard.

Synes du fortsat synes at jeg skal undskylde at jeg ikke kan se hendes hjemmeside uden at lave krumspring over min tekstbehandling, så skriv det her så alle kan bedømme dine kommentarer.

mvh. Ejvind

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 28-06-03 23:05

Jeg spekulerer fortsat på hvorfor nogle ikke kan læse Støttrup-hjemmesiden, medens ande synes at kunne.

Det er vel ikke sådan at de som kan læse siden bruger Macintosh, medens andre bruger almindelig PC - eller omvendt.
Eller kan det være fordi nogen har nyere maskiner og/eller operativsystemer, at der er forskel ?

mvh. Ejvind

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 500 point
Dato : 28-06-03 23:34

Sådan skrev du:

"
Fra: "Ejvind Christensen" <ejvind@varla.dk>
Til: "Lene Støttrup" <LS@holstebro-vuc.dk>
Cc: <sv.giversen@mail1.stofanet.dk>; <sv.giversen@mail.tele.dk>
Emne: din ulæselige hjemmeside
Dato: 28. juni 2003 19:23

Det er lykkedes mig at kopiere Støttrup-hjemmesiden over på et
Word-dokument.

Dokumentet som ikke indeholder andet er vedhæftet, og så er jeg da spændt på
om der er nogen som kan læse det.

Med venlig hilsen

Ejvind A. Christensen
Rolighedsvej 23
DK-6520 Toftlund
Telf. +45 7483 0661

http://www.geocities.com/ejvind2000/
http://www.varla.dk/
"

og i min indbakke står under emne: din ulæselige hjemmeside

Undskyld,
-undskylde er nok ikke det rigtige at ord.

Bedre,
-forklare at du, og nok også andre, har svært ved at læse Lenes blå baggrund,
-og, da du tilsyneladende er ekspert, anvise hvordan hun kan afhjælpe problemet.

Og frem for alt,
-ikke kun kritisere Lenes første home page forsøg
-men rose hende for en iøvrigt vellykket start på slægtsforskning via nettet.

og tak fordi du gør os opmærksom på problemerne med mørke farver som tekstbaggrund

no bad feelings,
(jeg er kun bange for Lenes reaktion)
Svend

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 28-06-03 23:48

Jeg håber ikke at Lene ophører med sin hjemmeside bare fordi jeg ikke kan læse på den valgte baggrund.

På min computer fremtræder den som sort skrift på en meget mørkegrå baggrund, og med hensyn til at vide bedre og fortælle hvordan hun eller andre skal gøre, så ville jeg ikke drømme om at spørge hvordan man skal gøre hvis jeg havde bare den fjerneste anelse.

Jeg er ikke ekspert på ret meget. Jeg ved mere end de fleste om Wibergs præstegenealogi, og det var så det.
Jeg har fået lavet noget hjemmeside, men det er andre der laver det for mig, for bortset fra lidt tekst på 2 sider, og som det tog mig en hel uge at finde frem til, så kan jeg ikke det der.

Jeg ville derfor heller ikke drømme om at kritisere. Jeg beder blot om en opskrift til hvordan jeg kan få hjemmesiden at se.
At min til tider kontante form kan misopfattes skal jeg da gerne beklage.

Oftest bliver jeg dog bedt om at fatte mig kortere fordi man ikke gider høre eller se på mine lange beskrivelser af noget som alle allerede har forstået. Her er det så gået modsat, hvilket jeg egentligt er noget ked af. Også fordi jeg i vinterens og forårets løb gentagne gange har eftersøgt Støttrup'er i min database for det tilfælde at jeg skulle kunne hjælpe med et eller andet.

Jeg vil afslutte seancen her og tildele points til Svend Giversen

mvh. Ejvind

Godkendelse af svar
Fra : Varla

Dato : 28-06-03 23:52

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-06-03 00:09

Tak Ejvind,
og jeg som troede du var en edb pernittengryn freak.

Vi hjælper Lene med at lave et layout, som alle kan læse.

Undskyld mine indledende, lidt barske, replikker,
(engang må du fortælle hvorfor du kalder dig Varla)
hilsen Svend