/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi
Fra : 30scooter
Vist : 345 gange
30 point
Dato : 28-06-03 17:18

Jeg har en Puch maxi k. jeg har sat et tandhjul foran + pilled plumpen, og jeg har et normal luftfilter.. får jeg mere fart eller et bedre optræk, hvis jeg sætter et powerluftfilter på???

MVH 30scooter

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 17:25

ja det hjælper en del at sætte sådan et på, men du bliver nød til at dyse en smule på hvis du gør det....

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 28-06-03 17:33

At dyse hvad er det... jeg er rigtig dårligt til at rode med knallerter.. hvis du lige ville skrive hvor man skal dyse den henne.. det ville være rat..

MVH 30scooter

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 40 point
Dato : 28-06-03 17:36

en dyse er en lille skrue der sidder i din kaburator med et lille hul i, at dyse op vil sige at du så købe en dyse med et større hul end det du har i nu !

hvis du piller din kaburator af, og skruer bundkaret af, kan du se en lille skrue med et mikro hul i, den skruer du ud, og kigger på hvilket nummer der står på den, så køber du nogle dyser der er et par numre større, du skal helst købe fx. 1,2,3,4,5 dyser større så du kan finde den der passer til din!

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 28-06-03 17:42

Okay tak... men når jeg har gjordt det, hvor hurtig vil den så køre ca??og er optrækket så rigtigt godt??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 18:02

både topfart og optræk burde blive bedre, det er meget svært at sige præcist hvor hurtigt den vil køre....

Kommentar
Fra : 30scooter

Dato : 28-06-03 18:25

Okay tak for hjælpen... så ved jeg, hvad jeg skal i gang med..:)

MVH 30scooter

Godkendelse af svar
Fra : 30scooter

Dato : 28-06-03 18:26

Tak for svaret Jon.