/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Flere skærme
Fra : Pytten1510
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 08-11-17 16:49

Hej

Kan man tilslutte 3 skærme til pc'en ?
Lige nu er der tilsluttet 1 skærm via HDMI, 1 skærm via VDI og vi vil gerne have tv'et på også.
Der er en displayport i grafikkortet. Jeg har sat en HDMI adapter i pc'en (i displayporten) og sat HDMI kabel mellem adapter og tv.
Men, jeg kan ikke få billede på tv'et.

Det er et Geforce GTX960 grafikkort. Windows 10

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-11-17 16:57

Dvi porten sidder garanteret på samme udgang som enten hdmi eller display porten, så grafikkort max. Kan sende billedet til 2 skærme.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-11-17 17:39
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-11-17 17:40

PS. normalt er det kun en bestemt port i TV't der understøtter PC signal korrekt.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 08-11-17 17:40

Det hele er i det samme grafik kort. Der er kun det ene i computeren.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 08-11-17 17:42

Der er 2 hdmi porte i tv’et

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-11-17 17:45

Når du går ind i TV'ets menu og lister portene op er der så forskel på hvad de 2 porte kaldes?
Jeg har også forstået at det er et grafikkort og i en og samme PC. Det kan muligvis også give problemer, hvis ikke de 3 monitorer understøtter samme opløsning.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 08-11-17 18:57

Listet som her :

TV
HDMI/DVI
HDMI2
Ekstern

Vi har prøvet at bytte rundt på de 2 HDMI...dog uden at få billede på tv'et.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-17 08:55

Når du har tilsluttet alle de skærme du vil bruge, skal du ind i Windows skærmindstillinger så sige du vil bruge 3 skærme.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 09-11-17 09:58

Jeg får ikke “lov” til at vælge flere skærme.
Når jeg beder den om at registrer, så finder den kun de 2 skærme, som
hele tiden har været tilsluttet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-17 13:28

Computer model, grafik-kort og OS tak!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-17 13:31

Display Support:
5120x3200 Maximum Digital Resolution*

2048x1536 Maximum VGA Resolution

Standard Display Connectors Dual Link DVI-I, HDMI 2.0, 3x DisplayPort 1.2

Multi Monitor 4 displays

HDCP Yes

Audio Input for HDMI Internal

Kilde: https://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-960/specifications

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-17 13:33

Faldt også lige over denne her på samme side.

OS Certification:
Windows 8 & 8.1, Windows 7, Windows Vista, Windows XP, Linux, FreeBSD x86

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 09-11-17 13:56

Hmmm... så skal jeg forstå det sådan at windows 10 ikke understøtter 3 skærme ?
Det er en ældre pc og grafik kortet er vel ved at være 2 år gammelt.
Så måske vi bare må sige at det ikke kan lade sig gøre ...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-17 16:58

Du skal forstå det sådan at det grafik-kort du har ikke understøttes af windows 10. Grafik-kortet i sig selv understøtter 4 skærme. Windows understøtter så mange skærme som grafik-kortet kan klare.
Forstår du hvad jeg mener?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-17 18:13

Prøv her: https://www.geforce.com/drivers/results/87789
Men husk at afinstallere den nuværende driver komplet, installer IOBIT uninstall og afinstaller driveren via den. Først afinstalleres driveren med den normale funktion, derefter scanner Uninstalleren for efterladte fil stumper, registry nøgler osv.
Efter afinstallation, så installer Win 10 driveren. hvis Windows komme rmed nogen meddelelser om nyt hardware fundet, så annuller dem, og kør installationsprogrammet efterfølgende.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-17 18:13
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-17 21:14

Brassovitski hvorda vil du downloade en Windows 10 driver når Nvidia selv skriver at kortet kun understøtter Windows 8.1?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-17 21:36

Citat
Brassovitski hvorda vil du downloade en Windows 10 driver når Nvidia selv skriver at kortet kun understøtter Windows 8.1?
hvad med om du lige tjekker linket til driveren jeg tidligere Linkede til. Der står Windows 10 driver i overskriften, og nede i listen med understøttede kort står der at gtx960 understøttes. Jeg ved ikke hvor du har fundet din information, men den er i hvert fald forældet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-17 21:40

Citat
NVIDIA has been working closely with Microsoft on the development of Windows 10 and DirectX 12. Coinciding with the arrival of Windows 10, this Game Ready driver includes the latest tweaks, bug fixes, and optimizations to ensure you have the best possible gaming experience.
klip fra siden. [CITATSupported Products
GeForce 900 Series
GeForce GTX TITAN X, GeForce GTX 980 Ti, GeForce GTX 980, GeForce GTX 970, GeForce GTX 960/CITAT]

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-17 21:46

Det er udmærket, men kan du linke til en windows 10 driver for eller kan spørger jo ikke rigtig bruge det til noget?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-11-17 21:55

Sorry my bad, der findes sku' en Windows 10 driver. Jeg kiggede ikke efter den da GeForce selv skrev Windows 8.1.
Gå her ind https://www.geforce.com/drivers
Vælg GeForce - GeForce 900 Series - GeForce GTX960 - Windows 10 64-/32-Bit og download.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-17 22:57

Haloooooo webnoob læs nu tråden for f.. Jeg har jo linket direkte til en Windows 10 driver. https://www.geforce.com/drivers/results/87789

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-11-17 05:55

Jeg bliver lidt forvirret.
Vi opdaterer grafikkortet hver gang der er opdateringer. Indrømmer at jeg ikke kan huske om computeren kørte windows 7, da vi satte nyt grafik kort i.
Windows hentede selv 10’eren og jeg troede systemet var så smart, at det selv fandt den rigtige driver til grafikkortet samt at opdateringerne var tilsvarende til 10’eren ?
Jeg prøver senere i dag, om jeg kan få den til at samarbejde :)

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-11-17 10:40

Windows installerer ofte en standard driver. Det anbefales altid at hente den nyeste fra producentens hjemmeside.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 10-11-17 11:40

Vi har GeForce eksperince installeret og den “fortæller” når der er opdateringer.
Kan maniske stole på at det er de nyeste drivere man henter ?
Undskyld min uvidenhed, men det virker ikke logisk, hvis man ikke gør...

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-11-17 02:00

Når Nvidia Experience meddeler at der er opdateringer kan du rolig stole på at den driver der hentes er nyere end den der er installeret, men det er ikke sikkert det er den nyeste. Hvis den installerede version er meget gammel eller forkert er det ikke sikkert der kan springes direkte til den nyeste, men de fleste installationsprogrammer kanaler godt håndtere dette. Jeg vil dog anbefale en 'ren' installation.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 12-11-17 16:01

Så har vi haft tid til at prøve os lidt frem....men må konstatere at der tilsyneladende ikke er "liv" i displayportene...
Har afinstalleret grafikkort som står skrevet herinde. Installeret driver på ny...dog desværre uden held til at få billede på 3 skærme.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-17 17:41

Prøv her: http://www.nvidia.co.uk/object/support-uk.html
nederst til venstre er der en mulighed for at starte en chat, med en supporter.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 14-11-17 16:57

Tak for svaret Brassovitski. Og tak for din hjælp.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-11-17 17:58

Lykkedes det at få det til at virke?