/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cylinder skift
Fra : linkman
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 28-06-03 14:46

jeg har lige købt et 48mm atena cylinder kit til min rmx men jeg kan ikke helt forstå hvorfor jeg har fået 4 pakninger med skal man bruge dem alle eller kun nogle af dem og kan man se om man har puttet nok på
og er der andet man skal være opmærksom på når man skifter cylinder på en rmx

Mvh
Linkman

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 14:48

er den LC eller AC ?

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 28-06-03 14:49

? om den er hvad ?

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 28-06-03 14:52

Jeg tror jon, mener er cylinderen vandret eller lodret`?

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 28-06-03 14:53

hvis det er om den er luft eller vandkølet så er den vandkølet og de 4 pakninger er til bunden af cylinderen der er kun en til toppen

Linkman

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 14:53

nope....

LC = Vandkølet
AC = Luftkølet

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 28-06-03 14:54

cylinderen er lodret

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 14:56

hvis de er ens, er det nok fordi de er forskellig tykkelse, hvilket du jo kan bruge til at finde den pakning der giver den højeste effekt!

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 28-06-03 14:59

ok og det giver ikke nogle problemer med at stemplet rammer topstykket hvis jeg sætter en forkert i ?

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 15:00

det BURDE det ikke, men du jogger jo bare stille og roligt på kickstarteren når du har monteret det, så sker der jo ikke noget....!

husk btw. at smør de stempel godt ind i totakts olie når du skal til at samle den!

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 28-06-03 15:04

det er jeg igangmed den ligger i olie bad og kommer til at ligge der i 24 timer enden jeg sætter den på

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 15:51

hmm jeg har godt nok aldrig gedet at lade mit stempel ligge i 24 timer, jeg plejer altid kun at smøre det godt ind i olie og så montere det... og jeg har da kørt over 10 cylindre til på den måde og har aldrig fået en cylinder til at sætte sig, såe.....

hvis jeg var dig ville jeg gå ud og montere det hele og begynde at kører det til !

Kommentar
Fra : linkman

Dato : 28-06-03 16:05

ville jeg også gerne men min kone har lånt den på arbejde da min bil lige er gået i stykkert

PS. de 24 timer har jeg fået fra ham polini manden jeg købte det af i tyskland

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 28-06-03 16:40

nåe okay så!