/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bil der trækker til højre - ved gas
Fra : mig-selv
Vist : 378 gange
100 point
Dato : 27-10-17 21:18

Ikke meget, men ved hastighed over 80 kan det tydeligt mærkes - og det er ikke sidevind.
Ingen problemer med sporing eller dæk.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-10-17 21:36

Forhjulstrukket.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-17 07:29

Slidt bærekugle i højre side.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 28-10-17 22:39

Hvordan er manchetterne ved højre homokinetiske led?
Det er typisk dét, der slides mest.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-17 00:56

Bærerkugler er ok.
Trækket er ok

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-10-17 06:53

Hvilken bil snakkes der om?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-10-17 07:56

Hvis dækmønstret ikke er retningsbestemt, kunne du prøve at skifte hjulene, — højre til venstre, og omvendt.
Der kunne jo være der var sket noget med karkasse trådene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-10-17 07:57

Ellers kan du skifte baghjul til forhjul, og omvendt.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 29-10-17 09:54

Har du fået lavet en 4-hjuls udmåling? (Kontrol af at alle 4 hjul sidder korrekt?

Har du skiftet til vinterdæk og flyttet bagdæk til forenden? evt ikke haft styr på hvilken side de skulle sidde på?

Tænker det er træk akslen i den ene side der er slidt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-10-17 14:23

Så en video på tuben, som jeg ikke lige kan finde igen, der var det slidte motorophæng, hvilket jeg mere tror på - når nu ikke der er fejl på andet, heller ikke dæk.

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-17 21:35
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-11-17 16:51

Er det en Lloyd Alexander TS, så er det meget naturlig. Har haft halvanden af dem ???
Ja ja, først een i fælleskab med bror. Man kunne jo ikke selv magte en udskrivning på 3.500 kr., for en 2 år gammel bil. Senere blev det til en ene ejer af slagsen.

Kunne "jorde" datidens Fiat 600 og VW boble. Forud for sin tid: Fire gear, topventilet med motor på 2 cyl. Forhjuls træk. Tophastighed kunne snige sig op på 125 km/t. Nok til at vise baglygter, til de to ovennævnte.
Men man skulle holde godt fat i rattet, når den fik noget power.
Sikkerheden tænke man ikke så meget på dengang. Overflødig luksus som seler fandtes ikke. Benzintanken, lå i motorrummet lige foran føreren. 28 liter. Kostede ca. lige så mange kroner, at få tanken fyldt op.

Nå, ikke megen "hjælp", men du fik da lidt nostalgi.

M.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-11-17 09:57

Jeg havde engang en ny audi80 som efter et par måneder fik samme fejl.
Der blev udmålt og rettet lidt på cster på det ene hjul. Men intet hjalp.
På den nye bil kunne det jo ikke være slidte led.
dengang kørte jeg omkring 40000 km om året. det betød relativt hurtigt nye dæk.
Så forsvandt problemet.
Selv om dæk ser nye og fine ud, kan de godt være dårlige og få bilen til at køre skævt.
Det kan også være fejl i baghjul.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-11-17 10:57

Na, en gang i mit tidligere liv handlede jeg med dæk i forbindelse med mit værksted, og har oplevet det samme, og det var dengang de diagionale tråde i karkassen som havde løsnet sig. Derfor jeg tidligere skrev at du skulle prøve at skifte/flytte hjul. Jeg har så selvfølgelig også oplevet at en slidt bærekugle kunne gøre samme virkning, men det skriver du jo at du har undersøgt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-11-17 19:19

Citat
Nå, ikke megen "hjælp", men du fik da lidt nostalgi

Så var det måske dig der ? jordede min gamle Yamaha-ha-ha i gamle dage, jeg fulgte bare RØGEN.
https://www.youtube.com/watch?v=jctRTsHL36Y
http://kandu.dk/Spg177472.aspx
Har stadig problem ´brummen´ ved et vist antal RPM, og har haft ´mekkeren´ på sagen men kunne ikke umiddelbart se fejl.
Citat
Jeg har så selvfølgelig også oplevet at en slidt bærekugle kunne gøre samme virkning, men det skriver du jo at du har undersøgt.

`Problemet´ bliver værre med vinterdæk (som kan vendes som det passer sig, også sommerdæk), men ikke noget der dåe røde lys til at lyse i mit hovede,

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 17-01-18 21:31

Tak for svaret Thomas_Mygind.
Tror du er inde på noget... men tror fejlen ligger i venstre side - i dag.