/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word
Fra : sdam
Vist : 356 gange
100 point
Dato : 10-10-17 16:54

Hvordan retter man sin standard word-skabelon til med hensyn til f.eks. skrifttype, størrelse osv.??

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-10-17 17:03

Tryk på Formater - Gå op i Skrifttyper og vælg den du gerne vil bruge - tryk på Standard (ligger nederst til venstre) - tryk ok!

Mange hilsner fra
Clou ??

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 10-10-17 17:26

Kære Clou
Jeg er nødsaget til at skal have det ind i "små portioner"! Når du skriver "Tryk på Fomater" - er det efter jeg har åbnet en word-fil, eller skal jeg slet ikke åbne en fil for at få lavet et skabelon ??

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-10-17 17:39

Nu sidder jeg ikke lige ved pc’en - men mener du blot skal åbne selve Skabelonen og så følge anvisningen, hvis ikke det lykkes vender jeg tilbage i morgen når jeg er på pc’en igen!

Clou ??

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-10-17 17:44

Du behøver blot at åbne Word.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-17 19:25

Normalskabelonen hedder .dot(x)

Start word og den åbner normal.dot
Når du har ændret eller bare skrevet noget vil den gemme i .doc(x)
Du kan i stedet for i gem som og vælge skabelon i filtype ............der så kan hentes hver gang du åbner word.

Er din normal.dot gået i stykker kan du slette den og den laver selv en ny normaldot næste gang word åbnes.

Søg på normal.dot (vis alle filer) og den ligger under skabeloner.

Accepteret svar
Fra : Odada

Modtaget 100 point
Dato : 10-10-17 21:35

Det er beskrevet i hjælp også. Og så søg efter "standard skrifttyper".

- Men ellers start Word og på fanen "Hjem" øverst til venstre.
Åben et nyt vindue på pilen ved siden af "Skrifttype" eller genvejen Ctrl+D
Så er der frit valg i skrifttype, typografi og størrelse.
Vælg nederst "Benyt som standard"
Odada

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-10-17 06:42

Åben word. Der kommer en tom siden.
Lav de ændringer, du vil med skrifttyper o.s.v.
Gå op i Filer->Gem som.
Gå ned forneden, hvor der står Filtype. Klik på pilen ude til højre og vælg Dokumentskabelon.
Der er nok kun en enkelt fil, der hedder Normal.
Man kan ikke gemme oven i den, så du gemmer dit dokument som Normal1.
Bagefter går du tilbage og sletter Normal (højreklik på navnet og vælg slet)
Derefter højreklikker du på Normal1 og sletter 1-tallet (højreklik på navnet, vælg Omdøb og slet 1-tallet.
Og så er dit eget dokument din nye normal-fil.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 11-10-17 08:51

Tak for svaret Odada. Kort og præcist, og lige til at forstå - Tak for det