/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Gittermast.
Fra : fiat9090
Vist : 568 gange
100 point
Dato : 09-10-17 18:29

Må man opstille en 12 m. gittermast ved et hus langt ude på landet. Skal der søges ved kommunen, evt. nabohøring - jeg mener at vide at man må bygge 2,5 m fra skel uden nabohøring, gælder det også en høj gittermast ?

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 110 point
Dato : 09-10-17 19:20

Det må du ikke uden at søge om det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-10-17 20:30

Det kommer vist an på hvad du sætte på masten? hitler flag tror jeg du får vrøvl med - vindmøller er gode...

Og bor du et sted hvor der er langt til - din næste.
Citat
- Der er ingen regler for hvem eller hvor, selskaberne kan spørge. Det betyder, at selskaberne også kan spørge parcelhusejere og andre, om der kan opsættes mobilmaster på en given grund. Byggetilladelsen skal indhentes fra kommunen.

https://www.bolius.dk/maa-min-nabo-saette-en-mobilmast-op-i-haven-2790/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-10-17 20:31

Og så er der selvfølgelig dem der bare smider et mast op fra dag til dag = og 10 år EFTER får besked på at den må ikke stå hvor den står.

Godkendelse af svar
Fra : fiat9090

Dato : 11-10-17 11:14

Tak for svaret trimare46.