/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook mail
Fra : ingelein
Vist : 328 gange
100 point
Dato : 05-10-17 15:59

Hej
Mit mailprogram fungerer fint derhjemme og på nogle andre internetforbindelser. Men på f. Eks. Sygehusets gæstenet kan jeg ikke modtage mail. Jeg tænker at jeg skal have lavet min opsætning om til IMAP. Hvordan vil det så virke de andre steder, hvor jeg i dag har forbindelse med SMTP?
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-10-17 08:07

Det er sikkert fordi sygehuset har valgt at lukke for port 25. I stedet for at lave den om til IMAP til ville jeg bruge min mobil til at lave et hot-spot og koble min computer op til den.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 06-10-17 08:48

Er det gammel outlook mail eller er det ny outlook mail??
Imap er en helt anden måde at håndtere tingene på.
Det tror jeg ikke du kan bruge, da det kræver at mails serverne forstår dette også.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 06-10-17 09:13

Hej og tak for begge svar.
Det er en gammel outlook adresse. i mellemtiden har jeg læst mine mails direkte fra udbyderens server og det fungerer godt nok, bortset fra en enkelt mail, som også hjemme fremkommer med en masse ord og tegn, som jeg ikke kan læse.
Min mobil bruger jeg kun sjældent og har den kun med til nødstilfælde, så at koble Ipad op på den er ingen mulighed, især ikke, fordi jeg ikke har data i mit basis abonnement.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : stone47

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-17 09:33

Selvfølgelig skal du bruge udbyderens webmail. Du skal bare gøre dig klart at hvis du henter mail hjemme på gammeldags maner ser du den ikke mere på webmail, Uden du Kloner mailen og lader en kopi ligge på serveren. dette stiller du i det gamle outlook. hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-17 09:01

Tak for svaret stone47.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 23-11-17 16:32

Selv tak