/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Sigma eller Tamron linse til Canon
Fra : Bille1948
Vist : 401 gange
500 point
Dato : 03-10-17 21:36

Jeg har et EFS 17-85mm objektiv til min Canon 600D, som er begyndt at melde fejl, når jeg tager billeder. Fejlmeddelelsen fortæller at jeg skal rense kontakterne mellem kamera og linse, men det hjælper ikke.

Efter at have googlet fejlmeddelelsen finder jeg ud af at det sikkert er noget med blænde lamellerne i linse, som er i udu.

Nogen, der har erfaringer med enten Sigma eller Tamron objektiver?

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 03-10-17 23:20

HEJ
DET ER EN GANSKE ALMINDELIG FEJL PÅ DISSE CANON 17-85MM LINSER.

DER KAN KØBES DET "LAKRIDSBÅND" DER GÅR I STYKKER,( DET KOSTER IKKE RET MEGET, HVIS DU KØBER DET PÅ LIGHT IN THE BOX, ELLER LIGN. STEDER, TROR DET ER 17 KR.)

VED IKKE OM DU SELV KAN SKIFTE DET, ELLERS ER DET VOLDSOMT DYRT AT FÅ DET GJORT PÅ ET AUTORISERET VÆRKSTED.

MÅSKE KENDER DU EN DER KAN, ELLERS PRØV AT FINDE EN VIA GOOGLE.
DET GJORDE JEG FOR LÆNGE SIDEN.

HELD OG LYKKE MED DET.
MVH AG112

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 04-10-17 17:34
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-10-17 19:06

Jeg havde ikke set dem før, men det har nu. INGEN af dem virker efter hensigten.

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 500 point
Dato : 04-10-17 22:13

DER ER EN I KBH. DER EFTERHÅNDEN NÆSTEN KAN SKIFTE "LAKRIDSBÅND" I SØVNE SIGER HAN.

VI HAVDE 2 LINSER DER VAR I STYKKER. VALGTE AT FÅ DEN ENE LINSE REP. FØRST FOR AT SE OM DET VIRKEDE.
DET VIRKER TIP TOP.

SE:
HTTP://WWW.LUDOPE.DK
DER FORKLARE HAN PROBLEMET.

MVH AG112

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 04-10-17 22:25
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-10-17 23:08

=> AG112: den forklaring kunne jer forstå, men jeg bryder mig ikke om, at du RÅBER

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 05-10-17 08:07

SORRY

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-10-17 16:49

Åh nej, hvorfor er det at råbe, når det nu f. Eks. På visse medier er meget lettere at skrive med majuskler = den korrekte betegnelse for store bogstaver.
Ingelein
Ps. Små bogstaver hedder minuskler

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 05-10-17 23:24

AG112 du står til point. Jeg er i kontakt med ham, og når jeg ved mere vener jeg tilbage.

Men ingen har faktisk svaret på mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-10-17 10:32
Godkendelse af svar
Fra : Bille1948

Dato : 12-10-17 13:39

Tak for svaret AG112.

Så er linsen retur i repareret tilstand. Kan kun anbefale det link, du lagde op.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 12-10-17 14:01

DET ER FINT- MANGE BLIVER FORVIRRET OVER DE BESKEDER DER ER PÅ FEJLEN-SOM JO SÅ VISER SIG AT VÆRE EN HELT ANDEN.

MVH AG112