/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Pumpe
Fra : mig-selv
Vist : 296 gange
100 point
Dato : 26-09-17 20:34

Kører en benzin pumpe kontinuerligt eller bare når man sætter tændingen til?

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 110 point
Dato : 26-09-17 20:47

Ja kun når den får strøm.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 26-09-17 21:09

Ja, den køre hele tiden når der er tændt for motoren.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-17 21:09

Så har min go-nok holdt mange år/ kilometer, men den vil ikke rigtig mere nu.
Den skal vækkes med en hammer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-17 21:12

Citat
Ja kun når den får strøm.

Har kun hørt den ´brokker´ sig når jeg vrider tændlåsen, men aldrig tænk at den kørte hele tiden, hvad jeg så kunne høre i dag direkte ned til pumpen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-09-17 13:58

Hvis du har en veteranbil uden indsprøjtning, så er benzinpumpen formentlig rent mekanisk og drevet af enkrast på en aksel.
Men der fandtes også denkgang enkelte modeller med elektrisk dreven pumpe.
praktisk taget alle moderne biler har elektrisk pumpe. Den kører så snart der er slået tænding til.
Nogle fabrikater sætter pumpen indvendig i tanken.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-17 03:48

Tak for svaret alimak.