/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
viking kompostkværn
Fra : hj51r
Vist : 212 gange
300 point
Dato : 26-09-17 16:39

jeg har en kompostkværn/flishugger viking GE 35 L.
kan det passe at der ikke an fås en reservedel til den det er den del der bestemmer hvor meget ded skal knuses der er sprunget et stykke af,kan det ikke skiftes?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-09-17 17:10

Hvis du har stumperne, så tag dem med til en god smed. Han bør kunne enten svejse sammen eller lave en ny.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 26-09-17 17:11

Men selvfølgelig bør leverandøren kunne skaffe en reservedel, medmindre kværnen er tudsegammel.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-17 17:32

Til en pris af 3500.-?? burde der sagtens kunne skaffes dele hjem.

Havde det været en billig fra et byggemarkede var det sikkert billigere at købe en ny, hvis ikke garantien dækkede

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-17 17:33
Kommentar
Fra : hj51r

Dato : 26-09-17 18:24

Det der er sprunget er støbejern,og jeg har ikke det hele.Garentien er udløbet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-17 20:12

Støbejern kan enhver (fornuftigt værksted/mekaniker/ maskinstation kunne lodde - hvis de ellers har kendskab til den slags - nu til dags, lidt 'ala aluminiums lodning andre kalder det svejsning) men du må da have købt den et eller andet sted? som kan henvise til noget andet.
Citat
jeg har ikke det hele

Hvem har det efter et uheld, men igen:
Citat
Hvis du har stumperne, så tag dem med til en god smed. Han bør kunne enten svejse sammen eller lave en ny.