/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Skuffende tysk valg
Fra : svendgiversen
Vist : 719 gange
215 point
Dato : 25-09-17 17:59

Vi holder på Merkel, men hun får det svært,
og SPD må da skifte ham den gamle taber ud...

Helt galt er det, at ny nazisterne stormer frem,
og det er jo Østpå, Ehe Malige DDR, at de primært får deres stemmer.

De skulle aldrig have fjernet den mur...

Hvordan kommer den nye regering til at se ud?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-09-17 18:52

Ja du har ganske ret: Det er for dårligt af den tyske befolkning, at de ikke gav AFD flere stemmer, nu kommer "Mutti" og hendes sympati for muslimsk indflydelse i Europa til at præge, der er kun en ting at gøre i selvforsvar = Permanent grænsekontrol! Hjemsendelse af migranter fra Afrika og Mellemøsten! Fraskrivelse af de konventioner der blev skrevet i 1949 - de gælder ikke for tredje verdens landes befolkninger - da de er lavet for Europa! Revision af U-Landshjælp der koster den dansk velfærd! Alle udenlandske kriminelle skal afsone i deres hjemlande også hvis disse har dødsstraf!

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 25-09-17 19:59

Merkel har selv skyld i det dårlige valg når hun proklamerer,at hvad angår flygtningene vil alt blive ved det gamle.Nu ved jeg ikke,hvad svendgiversen mener med "ham den gamle taber"ud,han er en af de få,der vil gøre noget for de socialt udsatte,og dem er der mange af i Tyskland,desuden fik han en tv duel med Merkel,hvor der fra journalisternes side overhovedet ikke blev spurgt ind til hans mærkesager,og Merkel turde ikke møde ham igen.Hvordan den nye regering vil komme til at se ud,er der ingen der ved,CSU er meget kritiske overfor Merkel,og med SPD kan hun ikke mere regne med.Muren skulle aldrig have været fjernet,det siger selv mange af de gamle DDR borgere.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 215 point
Dato : 25-09-17 20:47

Tysklands (og mange andre europæiske landes) problem er, at fødselsraten er alt for lav, så hvis ikke de får gang i den, mangler vi folk i den arbejdsdygtige alder!

Så enten skal de/vi, som man gjorde med succes i Frankrig, give bonusser til børnefamilier, der har en fødselsrate på lige under 2, mens tyskerne er kommet op på 1,5, og herhjemme ligger den omkring 1,7.

https://www.theguardian.com/world/2016/oct/17/fertility-rate-germany-rises-33-year-high-births-children-population

Ups, glemmer helt at DF vil begrænse fødslerne i DK, i hvert fald børnetilskuddene!

https://www.theguardian.com/world/2016/oct/17/fertility-rate-germany-rises-33-year-high-births-children-population

Vi skal sørge for at få etnerne integreret, så de kan holde hjulene i gang, skære svin op, passe os på plejehjemmet osv

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-09-17 21:00

Trods to meget forskellige indlæg er vi vist enige om det meste?

En tilbagegang for den sociale velfærd i Tyskland.

Og at de ultra nationale østtyskere nu får for megen indflydelse.

Og ja, det kunne være undgået med en bedre dialog,
men der må da kunne findes en bedre kommende socialdemokratisk spidskandidat.
De kan jo bare se hvordan deres nabo lande har formået at udskifte...

Om en kommende regering er der ikke mange brikker at flytte med,
hvis pusle spillet skal gå op med et flertal?

Problemet er jo at de små partier, der skal støtte Merkel er vildt uenige
og alle vil have deres mærkesager igennem...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-09-17 22:36

Citat
Helt galt er det, at ny nazisterne stormer frem,
Hvem er det du kalder Nynazister? Forhåbentlig ikke AFD, de har ikke meget med nazisme at gøre.

Så afsynger vagnr den gamle Radikale slagsang om den muslimske indvandring lyksaligheder
Citat
Vi skal sørge for at få etnerne integreret, så de kan holde hjulene i gang, skære svin op, passe os på plejehjemmet osv
De vil-og kan ikke integreres i vestlig kultur. I øvrigt, er det en naturlov at den europæiske befolkning skal vokse..? Nej, det er ikke. Jeg tror faktisk vi skal den anden vej - altså færre mennesker på jorden, om ikke for andet, så for miljøet skyld.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-09-17 07:08

Tommy, du får lidt om den virkelige verden, ikke den etnerforskrækkede hedementalitet du sværger til:

https://www.fm.dk/.../indvandrere/indvandrere-betyder-meget-for-dansk-oekonomi.as...
og
http://www.dst.dk/da/Statistik/Publikationer/VisPub?cid=20704

I Hvidovre er hver 7. etner, hvortil kommer 4,3 % andre udlændinge, så knap hver femte er ikke indfødt dansker.

Her er ganske fredeligt, det virker som om de fleste mandlige etnere arbejder, kønsrollemønsteret er måske 30-40 år efter det danske, kvinderne sidder ofte bag kasseapparatet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-09-17 10:17

Vagnr, man skulle næsten tro, du havde omskrevet det gamle Ritt Bjerregårdske mundheld "Hvad ingen kan lære, skal ingen lære" til, "Hvad den blinde ikke kan se, skal ingen se.
For fakta er, Danmark har ingen gavn af ikke vestlig indvandring, hverken kulturelt - og slet ikke økonomisk. Ikke vestlig indvandring koster Danmark 33 milliarder årligt https://www.b.dk/politiko/nye-tal-saa-meget-koster-indvandringen-danmark Tallet er sikkert meget højere.

De gamle Radikale succeshistorie om "den flinke muslimske grønthandler på hjørnet" holder ganske enkelt ikke vand.

Endvidere tudes danskere ørerne fulde af "Volden er faldende" Imens vi dagligt konfronteres med skudepisoder, hvor helt tilfælde borgere bliver ramt af skud. Selv i de små købstæder rundt om i landet er der indført visitationszoner, samtidigt med, at over 500 voldsager overhovedet ikke bliver efterforsket - og derved ikke registreret.

Danmarks kulturelle sammenhængskraft har aldrig været mere truet end den er i dag.

Nu handlede Svends spørgsmål om det tyske valg - underforstået AFD's valgsejr. Det interessante er egentlig ikke at tyskerne stemte på AFD, men hvorfor tyskerne stemte på AFD, se, det kunne være interessant at få belyst. Ligeså mht Trump og Le Pen. Men det evner journalisterne ikke, derfor benævnes de "Sjovnalister"

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-09-17 10:56

Citat
Skuffende tysk valg

Du vil blive udsat for mange lignende skuffelser, for fremtiden, Svend.

Citat
De skulle aldrig have fjernet den mur...

Næh...og heller ikke Jerntæppet. Det var faktisk helt "hyggeligt" under "Den kolde krig", vurderet i forhold til den nuværende situation. Dengang var der to "fronter", der holdt hinanden i skak. Nu har vi en infiltreret fjende, som vi ikke kender, før han HAR slået til.

Det tyske valg kommer slet ikke bag på mig. AFD`s succes vil helt sikkert fortsætte. Næste gang får de 33% af stemmerne, og så fremdeles. Det vil give lignende partier i EU, vind i sejlerne. Det er ren logik: Tingenes tilstand kan simpelthen ikke fortsætte. At det så giver associationer til 20 og 30`erne, virker ikke specielt hyggeligt. Men det er jo ikke EU`s befolkning, der er skyld i miseren....og dog, politikerne er vel også en slags "befolkning".

Men får vi nu en lille rask atom krig, vil det jo "løse" mange problemer.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-09-17 12:04

Nu, inden AFD er udråbt som fæle nazister, skulle man måske læse lidt tysk historie - bare fra krigens slut 1945 og til dd 2017. Hvad opdager man så..? Tjoooeeee, en del partier,- som f.eks. CDU, har haft nazitisk islæt i mange år.

Lad den rene kaste den første sten............som BZ sagde.....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-09-17 13:19

Der må jo være en grund til at de større tyske partier ikke vil samarbejde med AFD?

Og når de får knap 13 % af stemmerne i hele Tyskland, men over 22 % i Østtyskland,
så kan der jo ikke være mange, der har stemt på dem i det mere demokratiske Vesttyskland.

Altså er der stadig en markant forskel på holdningerne i øst og vest 30 år efter murens fald,
og det vil fortsætte mindst 100 år endnu...

Om indvandringen koster, ja sikkert,
men med vore små fødsels rater og stigende antal ældre,
har vi sikkert brug for dem på sigt.

og>en lille rask atom krig...Det kan du da ikke mene M.

Det er jo ikke lederne det går ud over, men det undertvungne folk,
stakkels ulykkelige mennesker.

Og hvad med strålingen, aktivt i flere hundrede år,
tænk på hvilke problemer vi har med den smule radioaktivt affald vi har fra Risø.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-09-17 14:09

Citat
Om indvandringen koster, ja sikkert,
men med vore små fødsels rater og stigende antal ældre,
har vi sikkert brug for dem på sigt.
Vestlig indvandring er en overskudsgivende - det er ikke vestlig - altså muslimsk indvandring - som virkelig koster kassen = 33 milliarder, sikkert mere.

Men, er der nogen naturlov der siger, at befolkningstallet (indbyggere) hele tiden skal stige..? Det tror jeg ikke, så vil vi jo degenererer os selv.

Citat
Altså er der stadig en markant forskel på holdningerne i øst og vest 30 år efter murens fald,
Njaaaar, ikke nødvendigvis. Tyskland består jo som bekendt af 17 delstater, og der har altid været kulturforskelle fra delstat til delstat. Sydtyskere f.eks. har altid været mere nationalkonservativt end f.eks. nordtyskere. Og det gamle "Østtyskland" er jo præget af de ca. 45 år lange russisk påvirkning.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-09-17 19:49

Citat
og>en lille rask atom krig...Det kan du da ikke mene M.

Nej, selvfølgeligt ikke. Det var en rendyrket forsøg på en billig Sarkasme. Perspektiverne er jo uhyggelige. Ren ragnerok, hvor kun Mus og Rotter vil overleve, ifølge en fremtids prognose, som jeg tror på.
Og hvor har vi Rusland, Kina og måske Iran og Pakistan, i sådan en konflikt. Lader dog til, Kina er med i olieembargoen, mod Nordkorea.

Nå, (igen) et sidestep, i forhold til spørgsmålet.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-09-17 21:33

Tommy, fra dit eget link:

"Ifølge Finansministeriet skyldes en stor del af udgifterne til indvandreres efterkommere, at mere end 80 pct. af disse er under 25 år og derfor ikke betaler skat."

Helt alm danske børn koster kassen, indtil de bliver voksne og begynder at arbejde, det samme gælder nok folk der kommer til landet som mere eller mindre voksne!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-09-17 22:36

Citat
"Ifølge Finansministeriet skyldes en stor del af udgifterne til indvandreres efterkommere, at mere end 80 pct. af disse er under 25 år og derfor ikke betaler skat."

Til gengæld skrev jeg ikke noget om udgiftsberegninger vedr. retsvæsenet og socialvæsenet. Havde disse tal været indregnet, ville underskuddet på indvandrere fra ikke-vestlige lande ha' været større!!

En Analyse fra Rockwool Fonden viser da også, hvis der kommer 5.000 ekstra indvandrere fra ikke-vestlige lande til Danmark, vil det forværre den offentlige økonomi med 2,1 mia. kr. årligt

Selvfølgelig er der ikke-vestlig indvandrede som bidrager positivt til dansk økonomi, men samlet set, er det en ren underskudsforretning med ikke-vestlig indvandring.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-09-17 13:55

I forlængelse af ovenstående.
Hvad tror du ikke samfundet skal bruge af økonomiske midler på denne dreng og hans familie incl fætre og kusiner, onkler og tanter, som er røget med i familiesammenføringen.
http://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/politiet-ni-aarig-smed-sten-ud-fra-gangbro-og-ramte-lastbil

- Det lykkedes os at opspore drengen, der ligesom forældrene ikke taler dansk. Men med en storebrors hjælp fik vi forklaret, at det her altså er en meget alvorlig sag, siger vagtchef hos Nordjyllands Politi, Per Jørgensen.
De sociale myndigheder overtager sagen fra politiet på grund af drengens alder.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 27-09-17 14:38

Citat
Hvad tror du ikke samfundet skal bruge af økonomiske midler på denne dreng og hans familie incl fætre og kusiner, onkler og tanter, som er røget med i familiesammenføringen.

Jeg så for nogle dage siden, godt nok i Sverige, en "familie", 3 koner 16 børn, bosat til en årlig husleje af 10 mill. kr. Håber det er en oliesheik, der selv betaler.

Ellers skal vi nok op i de højere luftlag til milliardærerne, for at finde en lignende husleje.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-17 15:46

Ja hvad får en niårig til at smide en sten ud fra en vejbro,
hvilken opdragelse har han fået og hvilken kærlig omsorg i sit nye land?

Den al for megen omtale af disse stenkast inspirerer andre til at gøre det samme,
men det er ikke det mit spørgsmål drejer sig om, det er det tyske valg.

Nu primært, hvordan får Merkel et flertal samlet?
og hvad vil de små partier kræve for at gå med??

Og hvad kommer det til at betyder det for os???
Fortsat grænsekontrol, måske også krav om Euro og hvad mere...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-09-17 18:56

Citat
men det er ikke det mit spørgsmål drejer sig om, det er det tyske valg.
Jeg svarede såmænd bare på vagnr's.................................

Citat
Og hvad kommer det til at betyder det for os???
Fortsat grænsekontrol, måske også krav om Euro og hvad mere...
Ja, altså, for nu at starte med euroen, så har danskerne en gang sagt nej tak til fupvalutaen, hvilket vi skal prise os lykkelig over. Danmark har nemlig sparet milliarder og atter milliarder ved at beholde kronen.
http://politiken.dk/indland/art5396190/Vi-har-sparet-milliarder-ved-at-holde-os-fra-Euroen

Nu husker vi lige på, hvad de dybt eurofile, bla. Poul Narrehat Nyrup, Uffe Surmule Ellemann og Marianne Håndtaske Jelved sagde op til -og efter afstemningen. "Det var de dumme, som stemte nej." og "Det var dem, der havde gået ud ad 7. klasse" Samt "Kolonihavefolket som har den frækhed at flage med Dannebrog, om søndagen, mens de lytter til Giro 413"

Lad os alle takke de dumme, som alligevel var de kloge!

Vedr. grænsekontrollen. Ja nu har EU forlænget med 5 år. Hvis ikke EU havde gjort det, havde vi haft grænsekontrol alligevel - fordi, det bestemmer vi heldigvis selv. Og tak for det!

Nu vil Mutti Mærklig jo ha' at EU-lande skal modtage flere af hendes Wir schaffen das-flygtninge.
Også her kan Danmark højt og flot sige: Nein Danke Mutti, vi vil ikke ha' én eneste af dine flygtninge, fordi, vi har nemlig et retsforbehold, som betyder, at vi vil ikke ha' flere, end danskerne synes er rimelig - og det er 0 = som i stort NUL.

Lad os atter engang takke de dumme, som alligevel var de kloge.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-17 19:51

Jeg ved at de grønne vil stille øget krav til miljøet,
og det passer jo Danmark, og også os fint.

Vi har solceller og varmepumpe, er ikke vild med for støjende vindmøller.
Men så vil de måske også begrænse diesel biler, her har vi lige købt en.

Og de radikale vil jo nok stille krav om bedre service,
herunder hjemmeplejen, der er endnu mindre bemandet end herhjemme.

Også her kan vi være enige, men så kommer problemet med rekrutteringen.

Hvem vil I helt have til at tørre jer bagi, om 10 -15 år på plejehjem.
En robot eller en indvandrer?

Og krav om Euro hører vi jo ikke kun fra Tyskland, men også fra Frankrig.

Det ligner mere de gamle, de 6, dengang vi fejlagtigt valgte de 7,
fordi vi dengang solgte mere bacon til England.

Nu vil det gamle Central Europa igen gå foran,
hvor hovedparten af vor afsætning nu ligger,
og vi kan vel ikke forestille os et DK Brexit.

Ideelt ville det være hvis EU fungerede uden hindringer, som i USA før Trump.

Men vi har jo andre forskelle, blandt andet forskellige sprog,
og nabolande sydpå, der typisk får 5-6 børn per familie, hvor vi får under to.

Så presset fra Afrika og Mellem Østen vil vokse...

Når vi ikke hører mere lige nu om de løbende forhandlinger: Svært for Merkel.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-09-17 20:56

Citat
Og krav om Euro hører vi jo ikke kun fra Tyskland, men også fra Frankrig.
Og..?
Citat
Hvem vil I helt have til at tørre jer bagi, om 10 -15 år på plejehjem.
En robot eller en indvandrer?
Af en robot, den kan man da kommunikere med.
Citat
Det ligner mere de gamle, de 6, dengang vi fejlagtigt valgte de 7,
fordi vi dengang solgte mere bacon til England.
Ja, vi stemte ja til EF fordi, England stemte ja - og fordi vi eksporterede masser af bacon til England - det gør vi stadig.
Citat
og vi kan vel ikke forestille os et DK Brexit.
Jo, jeg kan sagtens forestille mig at Danmark følger England ud af EU.

Citat
Ideelt ville det være hvis EU fungerede uden hindringer, som i USA før Trump.
Uanset, hvem hvad og hvor, kan Europa ikke klare sig uden USA. Trump er pisket til at agere som han gør. Obama har ødelagt masser af ting for USA. Blot 2 eksempler. Tænk på Iran, der nu har A-våben. Hvem sørgede for det..?
Nordkorea, som er vilde i varmen, fordi de ikke har været holdt i skak i 8 år. Og ovenikøbet har den gule fedtklump med det sjove hår, erklæret USA krig. Så er man sgu syg - orn'lig syg

Citat
Så presset fra Afrika og Mellem Østen vil vokse...
Det er ikke europæerne der har avlet ungerne, derfor skal grænserne hermetisk tillukkes -og samtidigt, skal der sendes hjælp til selvhjælp incl. masser af kondomer til Afrika....Mellemøsten kan sagtens klare sig selv, de har oceaner af oliepenge. Det er kun et spørgsmål om befolkningen er kloge nok til at nationalisere værdierne.....og sætte kvinderne fri.

Citat
Svært for Merkel.
Svært for Merkel......???Hun har selv bragt sig i situationen. Hun alene, er grunden til at tyskerne stemte, som tyskerne nu engang gjorde....."Wir schaffen das"....... Vorherre på lokum, siger jeg bare.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 27-09-17 21:28

Ikke meget om de små partiers formodede krav?

Og jeg bliver vist ikke enig med Tommy,

venter med yderligere kommentarer
indtil vi ved lidt mere om den kommende regerings dannelse,
de små partiers krav for medvirken
og hvilke konsekvenser det får for Tyskland, os og et ændret EU??

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-09-17 13:33

Jeg tror den store fejl, Merkel og Tyskland gør, er denne her misforståede "godhed". Det ligger sikkert i baghovedet, at de skal sone fortidens forbrydelser.

Ting der er sket, fire, seks, otte generationer tilbage (WW 1 / 2). Og føler derved som deres pligt, at tage imod revl og krat. Men det er jo ren utopi. Sådan kan man ikke føre politik i dag. Hvad med alle de gamle koloni magter, og deres uhyrligheder.

Den store forskel på nazitiden, og situationen idag er, at nazisterne kunne besejres. Det kan nutidens fjende, der har infiltreret Europa ikke. I alt fald ikke med den eftergivende politik, der føres nu.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-17 11:08

Det må du uddybe Mosebaek, det med "nutidens fjende".

Der har jo altid været indvandrere med andre trosretninger, bare tænk på Ansgar.
Og der vil altid opstå ultra nationale højre partier, når demokratiet bliver for blødsødent.

Og lidt er da da kommet frem om den kommende tyske regering:

Merkel fra CDU skal først blive enig med søsterpartiet CSU,
der kræver en mere højreorienteret kurs, også for at reducere AFD s indflydelse.
I modsætning til de to små partier, Merkel også er afhængig af.

Her kræver de liberale finansminister posten, svært at afgive for CDU/CSU,
og de grønne vil på ingen måde samarbejde med AFD.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-09-17 14:20

Citat
Der har jo altid været indvandrere med andre trosretninger, bare tænk på Ansgar.
Og der vil altid opstå ultra nationale højre partier, når demokratiet bliver for blødsødent.
Nu ved jeg så ikke, hvorfor du roder Ansgar sammen med demokrati. Demokrati fandtes ikke på Ansgars tid. (Vikingetiden)
Men hvis du mener at det Ansgar som prøvede på at kristen-gøre kongen, ( i den Katolske tro) så er det rigtigt nok - det lykkedes bare ikke. Alle ved, at det var Harald Blåtand som bragte kristendommen til danmark (år 900)

En anden ting......
Alle sjovnalister giver den, som bekendt, fuld skrue mht AFD.
Egentlig sjovt, vi ikke hører om et andet parti - nemlig, Die Linke. Partiet er nemlig en direkte efterkommer af SED – partiet der opretholdt diktaturet i DDR – og repræsenteres i forbundsdagen blandt andet af STASI-angiveren Gregor Gysi.
Die Linke fik trods alt hver 10. stemme....

Men som jeg siger; Journalister og så sjovnalister, der er himmelvidt forskel. Synd, at det kun er sjovnalister som DR og TV2 kan bruge.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-17 15:57

Jeg nævnte ikke Ansgar i forbindelse med demokrati,
men Mosebæks: >nutidens fjende, der har infiltreret Europa.

Så har Ansgar jo haft ældre forkyndere sydfra,
Harald Blåtand har jo ikke selv fundet på det med Gud, Jesus og korset.

Og eksempelvis siden, munke, jøder, Luther m. fl. og nu muslimer,
alle bidrager de med forskellig tro og kultur...

Ikke meget fra EU topmødet i Tallin?
Ud over bedre internet, så kan de lære det der nede sydpå.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-09-17 16:33

Citat
Jeg nævnte ikke Ansgar i forbindelse med demokrati,
men Mosebæks: >nutidens fjende, der har infiltreret Europa.
Okay, men "nutidens fjende"
er ikke kristendom (Det står i Grundloven, at vi tilhører kristendommen) Ergo, må nutidens fjende altså være islam.

Citat
Harald Blåtand har jo ikke selv fundet på det med Gud, Jesus og korset.
Nej selvfølgelig ikke. Han havde biblen at forkynde efter.

Citat
Ikke meget fra EU topmødet i Tallin?
Ud over bedre internet, så kan de lære det der nede sydpå.
Nej, de har ikke meget at bidrage med. - altså EU. Ja altså ,....udover en vaklende Jean Claude Juncker. Konen spurgte, om Juncker havde lidt med balancenerven ? Jeg måtte selvfølgelig være ærlig overfor konen, og fortælle den bedrøvende sandhed; At Juncker sikkert var skidefuld - det plejer han jo at være.

Jo jo, det går godt i EU....= Europas Untergang.

Og som rosinen i den berømte pølseende, du glemte at kommentere på Die Linke - Stalin partiet

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-17 16:56

Jeg husker ikke Die Linke, men Stalin, som en meget hensynsløs diktator.

Vi er alle lige, men nogen var meget mere lige end andre.

Hvis Die Linke er det gamle kommunist parti, foretrækker jeg ADF frem for dem...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-09-17 17:20

Citat
Hvis Die Linke er det gamle kommunist parti, foretrækker jeg ADF frem for dem...
PDet er jeg glad for.
Men hvorfor hulen oplyses Die linke meriterer så ikke af "sjovnalisterne".....? Nej, sjovnalisterne vælger udelukkende at køre hetz på AFD..?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-09-17 17:54

Hvergang, jeg ser horder af af muslimske mænd - ja, mænd!! Hvor kvinderne er, ved jeg ikke...?
Stå ved grænsen og anmode om "Asul" kommer jeg gang på gang i tanker om Erik Scavenius forræderiske tale " De tyske sejre...."

Det korte ad det lange......
Danmark burde forbyde, - nazisme og især islamisme!!!
Nazisme -og især islamisme er så menneskefjendsk, at ideologierne ikke hører til i noget demokratisk land.

Og nu kan man så tænke over, hvorfor de gamle østlande ikke har problemer med Halalslagtninger, tørklæder, koranklodser, bistandshjælp til far og mor+ deres bedsteforældre, fætre og kusiner, onkler og tanter. Krav om særrettigheder, koranskoler, Tørklædekrav, burkaer, moskeer og særrettigheder an mas

Jeg er så røvtræt af det krævende folkefærd, at det halve kunne være nok!

Nu kommer vagnr & Svendgiversen nok på banen med: Jamen , hvem skal så tørre os i røven når vi er gamle...
Det skal din søn eller svigerdatter - eller en af kommunens ansatte som ikke bærer tørklæde.....for helvede da!

Om jeg er racist..? Nej, men det er den onde hyleme tæt på, at jeg er det!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-09-17 19:34

Citat
Det må du uddybe Mosebaek, det med "nutidens fjende".

Det vil jeg da meget gerne. Men det bliver nok kun et kort resume, af virkeligheden.

Jeg behøver ikke at bortforklare noget: Jeg ser en potentiel fjende i enhver araber, incl. nordafrikaner. (som også er af arabisk herkomst).

Det er naiv at tro, de er kommet her til DK, eller EU, for at være behjælpeligt med at udvikle vores samfund. Tværtom. Fjern lige skyklapperne, og bemærk hvad der foregår af direkte planlagt terror, voldtægte, røverier, syreangreb, og trusler hele vejen rundt. I Danmark, i Tyskland, i Frankrig, i England, i Spanien, i Norge, i Sverige.

Nu er vi der hvor der ikke kan spilles en fodboldkamp, i serie 3 eller 4, når indvandrere er indblandet, uden det ender med vold, så politiet bliver alarmeret. Selv 12 - 14 årige børn, tvinger ældre mennesker til hæve automaten. Det arabiske skydegale slæng i København, med flere byer, der gør livet livsfarlig for alm. borgere, taler vist for sig selv.....er det vore venner ??? Og hvad er det modsatte af ven ???

Bevares....der kunne skam også være flinke tyske soldater, under besættelsen. Det har mine forældre da fortalt.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-09-17 20:33

Lige et supplement:
http://ekstrabladet.dk/112/politi-massivt-til-stede-paa-noerrebro-ny-skudepisode/6848313

Mjølnerparken...Tagensvej. Skal vi gætte på det er danskeren, der er ude at fejre weekendens begyndelsen. Eller beboerne fra Frydenholm plejecenter, der er ude at slå til Søren. Jeg har min egen mening, om (også) denne hændelse.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-09-17 21:59

Hvis man for godt 100 år siden fik 5 -6 børn, på en lille sandjords ejendom i Jylland,
min kones morfar fik 10 ,
var der nok ikke fremtidsmuligheder herhjemme og nogle emigrerende til USA.

Her blev de godt modtaget, arbejdede hårdt
og de fleste skabte sig en bedre tilværelse end deres søskende herhjemme.

Min kones morbror kom hjem i stor bil,
betalte hendes mors tiltrængte høre høretelefoner og meget mere.

Hvis en arabisk familie på et lille ørken sted får 5 -6 børn, er der nok ikke mad og fremtid til alle,
Og hvor tror I så de søger hen?
De fleste til de velstillede lande nord for i Europa, og hvordan tager vi imod dem??

Og hvorfor ender som påstået:
>direkte planlagt terror, voldtægte, røverier, syreangreb, og trusler hele vejen rundt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-09-17 22:15

Citat
Hvis en arabisk familie på et lille ørken sted får 5 -6 børn, er der nok ikke mad og fremtid til alle,
Og hvor tror I så de søger hen?
De fleste til de velstillede lande nord for i Europa, og hvordan tager vi imod dem??
Jamen for helvede svend. Der er ingen normale, der avler flere børn end man kan forsørge.
Vi europæere, kan ikke blive ved med at tage imod mellemøstlig/ og negrenes kneppeaffald. Det lyder hårdt og kynisk, men sådan er det!

Hvor klog er man egentlig, når man bliver ved med at avle unger, som man ikke evner at forsørge..? I mit optik, en meget lav IQ

Vi - altså europa, skal lukke grænsen for disse lav IQ'er. ! Vi har ikke jobs til dem - og bistandshjælp er ikke vejen frem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-17 09:41

I mange lande uden pension får man mange børn, helst drenge,
så der er nogen til at forsørge, når man bliver gammel.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-09-17 11:55

Svend, du er alt for godhjertet, prøver sikkert at se det bedste i folk....vender den anden kind til. Og sådan er det desværre også med mill. af mennesker i Europa.

Nægter at indrømme, vi er i en krigslignende tilstand, hvor førhen fredelige byer, nu er tvunget til at have gaderne spækket med politi og militær. Forstår du nu mit argument, med den indre fjende.

Jeg er faldet ud af min barnetro. Hører og læser nyhederne dagligt. Nu senest hvor man forsøger at likvidere to betjente i en patruljevogn.

Man kan selvfølgeligt vælge at lukke øjne og ører, og leve i lykkeligt uvidenhed. Jeg har tænkt på dette. Jeg er så gammel, at jeg nok kunne leve i en osteklokke, resten af tiden. Men ved tanken om mine yngste børnebørn, på 8 og 12 år, hvis udviklingen fortsætter, skal leve under sharia, i stedet for grundloven..........

Det eneste jeg kan gøre, er at udtrykke min vrede, her på Kandu, og afgive min stemme....men som det hele virker idag, gør det ikke megen forskel. Ikke før vore mandlige politikere, får nosser som Inger Støjberg. Og det er måske endda for sent.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-09-17 17:37

Nej jeg er ikke for godtroende og mener stadig vi skal være gode mod hinanden,
men noget/nogen har svigtet:

Når en niårig indvandrer ikke kan dansk og kaster sten ud fra en vejbro.

Når nogen stikker hinanden ned på gaden med knive,
Må man overhovedet gå med knive, når man ikke er på jagt?

Og selvfølgelig må man ikke skyde mod politiet.
Hvilken opdragelse/omsorg har vi givet de nye unge??

Merkel er jo humanist og præstedatter, og mærkeligt nok fra ehemalige DDR,
har hun været for blødsøden ved at give for mange indvandrede adgang til Europa?

Er det årsagen til højredrejningen i Tyskland??
Og er det samme tilfældet i Sverige, hvor der nu kommer ny nazistiske demonstrationer???

Har vi også tilsvarende opfattelser i Danmark, ikke kun bandekrige????

Omkring de mange børn og manglende social hjælp,
sådan havde vi det også for godt hundrede år siden.

Min farmor ville ikke have alders rente, det var fattig hjælp,
hun fik 6 børn, heraf 5 sønner, rigeligt til at forsørge hende, hun blev 99 år.

Men dette spørgsmål handler stadig om det skuffende valg i Tyskland,
og nu den kommende vanskelige regerings dannelse...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-09-17 18:42

Husk lige at middelalderkulturen ikke er forenelig med den Europæiske demokratiske kultur.
Det kan godt være, at fremmed kultur kan se spændende ud, men i deres øjne er vi vantro og meget andet................de kan jo slet ikke lide os - kun vores mælk og honning.
Dog vil de snart benytte vores demokrati til at overtage landet.
De er ikke og vil heller aldrig blive en del af vores danske kultur.

Ps. Hvad ville der ske hvis jeg gik ind i en bank eller offentlig kontor med ELEFANTHUE på.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-09-17 20:48

Husk: Glem; at lade være med at ihukomme dato'en: 09-04-40
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-10-17 20:35

Nej jeg husker ikke niende april, jeg er født et par år efter,
og jeg har langt senere arbejdet sammen med mange hyggelige tyskere.

Jamaica s flag er vist sort, gul og grønt,

og i den nok kommende tyske regering er grøn selvfølgelig de grønne,
så er de liberale nok gule, men så må både CDU og CSU være sorte??

En af mine venner sejlede sydpå med sin lille båd, vist på Kieler kanalen
han havde vendt det tyske flag på hovedet, og mange tyskere råbte af ham.

Så belærte jeg ham om den gamle huske regel, de har jord i hovedet,
gælder det også CDU og CSU, og når de har samme parti farve er de så enige???

Spændende dage med forhandlinger for lukkede døre...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-10-17 13:50

Uddrag af dagens Folketingsdebat.
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla.........................osv.... Burka skal forbydes........................... Nej burka skal ikke forbydes, det er en frihedsret at bære burka og nigaq................bla bla bla bla bla..........Skattelettelser i toppen.............Nej ikke skattelettelser i toppen.............bla bla bla bla bla osv osv osv osv osv osv osv osv osv.

Halalslagt er mangfoldig og må ikke kunne fravælges...........bla bla bla bla bla ...Hmmmmm.
Mon det er derfor, jeg kun spiser svinekød...? Samt nedlagt vildt fra eget våben.......Tjaaaa, muligheden foreligger.

Nå videre i dagens tekst......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-17 16:43

Mon jeg også kan få frihedsret til at gemme mig bag en elefanthue, når jeg skal i banken eller på offentlige kontorer. Fint for så kan jeg og naboerne måske også køre med fælles kørekort.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-10-17 17:29

Citat
Mon jeg også kan få frihedsret til at gemme mig bag en elefanthue, når jeg skal i banken eller på offentlige kontorer.
Neiiiiijj!!!!! Du er dansker, derfor ingen særrettigheder.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-10-17 19:24

Undskyld at jeg ikke har fulgt med på mit spørgsmål de sidste par dage,
men vi har igen været med på en fantastisk tur fra Kiel til Oslo med Color Line.

Vi så kun rådhuset denne gang, men meget imponerende, med fint norsk marmor og kunst.
En meget flot tur med en kæmpe krydser, som vi varmt kan anbefale.

Og så ja, der er rigeligt bla bla, i det danske folketing,
noget de ikke har løst, er fartkontrollen for kvinder med burka.

Men igen dette spørgsmål drejer sig om det tyske valg,
nu om en kommende regering, med eller uden Jamaica farver?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-17 19:26

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-17 18:37

Nu har Løkke trukket sin burkanin op af hatten

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-10-17 19:58

burkanin, et fantastisk dobbelttydigt ord,
men som sagt flere gange er det ikke det dette spørgsmål drejer sig om.

Og det trækker ud med den tyske regering,
Merkel fra CDU skal først blive enig med søsterpartiet CSU,
og så de svære forhandlinger med de liberale og de grønne.

Og så midt i det hele er der delstatsvalg i Niedersachsen,
her i det mere demokratiske Vesttyskland får de yderlig gående partier Linke og AFD
ikke så mange stemmer, heldigvis.

Jeg ville have afventet resultatet af valget, en ny tysk regering,
men må nu lukke, alene som følge af valgresultatet...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-10-17 20:33

Det bliver spændende at se, hvad Mutti schaffer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-17 23:11

Glem Burka; Rigtige mænd bader iført MANKINI :

http://cdn.newsapi.com.au/image/v1/aeb5b3749e28fa7116958c0b596e4d9b?width=1024

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-17 23:21

Ps, Tyskere er og bli'r ..en minoritet. Selv Grammatikken er omvendt!

Pps. ..og Tommy? Du spiser bare dine svin med velbehag:

http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE9926861/31-aar-efter-tjernobyl-er-vildsvin-i-sverige-voldsomt-radioaktive/

Stålende idé !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-10-17 23:23

UPS: Strålende og (selvind-)LYSENDE
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-10-17 10:24

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-10-17 17:04

Tak, Svendgiversen