/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Gæs
Fra : Tonganeseren
Vist : 455 gange
300 point
Dato : 19-09-17 22:10

Hvordan holder men mest effektivt gæssene væk fra markerne??

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-09-17 22:36

Disse http://www.landbrugnet.dk/Artikler/43474/
Virker indtil en opdager, det er attrapper!

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 300 point
Dato : 20-09-17 08:05

Hej Tonga.

Det mest effektive er ubetinget, at du vader rundt med bøsse og hund - men, men man kan jo ikke være på pletten hele tiden ! Hvis du har nogle jagtkammerater der er villige til at supplere din tilstedeværelse, kan man ikke gøre meget mere !

Katekismus har helt ret. Ingen tvivl om, at disse attrapper er effektive indtil de snu gæs "lugter lunten".

ØV4

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-09-17 12:41

Jeg så flere marker nordpå, hvor der var udlagt hvide plastik sække for at holde gæssene væk.

En kunstig ulv oplever de hurtigt som ufarlig.

Noget med lyde er mere effektivt:
https://www.information.dk/telegram/2012/05/intelligent-fugleskraemsel-redder-marker

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 20-09-17 17:46

Det er synd at skyde gæs. Gæs skal ikke skydes men købes i Føtex eller Brugsen. Alt andet er dyreplageri.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-09-17 08:33

Gad vide, om Urias har job i én af de nævnte firmaer ?? Hvis det er tilfældet, skal han passe på med ikke at få en urias-post - så hellere spise friskskudt gås direkte fra Guds frie natur eller ????

De bedste hilsner
ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-09-17 08:37

Rettelse:

Det hedder naturligvis "iétaf"

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-09-17 15:12

Citat
Det er synd at skyde gæs. Gæs skal ikke skydes men købes i Føtex eller Brugsen. Alt andet er dyreplageri.
Kig på hans profil og du finder hurtigt ud af, hvilket segment han tilhører. Musikere, forfattere - især de jyske, kunstmalere, samt andre på kunststøtte (fint ord for socialhjælp) er efterhånden blevet ophøjet af DR og TV2- sjovnalister til eksperter.
Segmentet mangler bare at bevæge sig ud i samfundet for at finde ud af, hvordan livet egentlig er sammensat - kun derved opdager segmentet, at livet er andet end cirkuspartier, gøgl, make love, not war og Uffe "det er helt crazy" Elbæk.........Og nu sætters der trumf på; Morten Østergård fra de Radikale.

Citat
Gad vide, om Urias har job i én af de nævnte firmaer ??
Han har garanteret aldrig haft et job, hvor indtægten blev beskattet.

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-10-17 01:06

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 03-10-17 07:39

Mange tak for point, min gode Tonganeser.
Håber du er kommet ovenpå igen efter først hold i ryggen og derefter ferie i Frankrig.

ØV4