/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Høfeber og laser
Fra : Odada
Vist : 574 gange
60 point
Dato : 19-09-17 15:33

Er der andre der har erfaring med laser mod allergi?

I over ti år har jeg reageret på noget meget tidlig og ukendt forårspollen . Et enkelt år er det allerede startet med en enkelt dag i december, men ofte starter det midt i januar, og er konstant i april, men så har det altid over midt i maj. Jeg har prøvet foreskellige allergipiller af, og nogle gjorde mig vældig træt, så øjnene næsten ikke kunne åbnes om morgenen. Så det har kostet mig mange penge, også til næsespray og øjnedråber.

Jeg har så været hos en fysioterapeut og fået laserterapi for noget smerter i arm og ben. Efter 2 timer med laserterapi kunne jeg gå hjem og lægge behovet for al allergimedicin på hylden. Og det var i marts måned. Egentlig troede jeg ikke at den sidegevinst ville vare ved, men nu efter 4 års sæsoner med forårspollen, har jeg kun kunnet mærke at der var pollen i luften uden at have behov for at tage allergimedicin.

Nu har jeg selv investeret i en laser, og jeg har så prøvet på min voksne nevø, der næsten er født med græspollenallergi i den værste kategori. Tilsyneladende har han fået samme overraskende virkning. Han har prøvet og blev meget overrasket over, at han kunne ligge med hovedet i græsset uden sin forebyggende medicin.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-09-17 16:40

Dejligt med en solstråle historie

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 19-09-17 19:21

Har du prøvet at besøge en allergolog og blive diagnosticeret for hvilken allergener du er sensibel overfor ?

Kommentar
Fra : Odada

Dato : 19-09-17 19:46

Tak for kommentarene.
Jeg har ikke mødt en allergolog, men jeg er blevet testet både på armen og på ryggen med standard priktest, hvor heldigvis alle var negative. Min egen mistanke går på el og hassel, som ikke er testet. Det er vist meget dyre dråber, og mine reaktioner har ikke været helt så livstruende, så det har ikke været nødvendigt med den viden, når en masse medicin i mange måneder kunne hjælpe. Så jeg er så glad for nu at være helt fri for medicinen.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 19-09-17 20:52

Hvordan har du det med at spise nødder eller pærer, her kan der godt være krydsallergi med forskellige træsorter - typisk birk, men også el elle hassel.

Kommentar
Fra : Odada

Dato : 19-09-17 21:35

Jeg syntes ikke, at jeg har oplevet allergi overfor fødevarer. Pære spiser jeg næsten aldrig. Mens hasselnødder kan jeg godt spise flere gange samlet fra havens træ. Så det er lidt usikkert.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-17 10:01

> være krydsallergi med...

Det jeg har er birkepollen allergi, kun først i Maj,
men det er samme reaktion med hasselnødder, ikke mandler, og grønne æbler, ikke pærer.

Allergi er jo en måde kroppen forsvarer sig på mod usunde påvirkninger,
og måske har laser behandlingen svækket denne måske positive reaktion?

Og det undrer mig at din priktest ikke omfattede el og hassel, det gjorde min??

Kommentar
Fra : Odada

Dato : 16-10-17 16:56

Jeg har ikke mærket noget til krydsallergi, og jeg kan godt spise hasselnødder fra haven, en gammel sort med små kerner.

Min høfeber har ikke været så voldsom som jeg har set andre med birkallergi. Det var dengang rigtig mange uger på medicin og med bivirkninger deraf. - Det er godt for nogen, at kunne se allergien som en sund reaktion fra kroppen overfor usunde påvirkninger. Men når blæsevejr fører pollen med sig fra udlandet, så er det umuligt at undgå allergien. Laser giver energi til kroppens celler, så de kan gøre hvad de lige præcis er skabt til. Det er for mig ikke en svækkelse for kroppen.

Det er over ti år siden jeg sidst fik priktest. Lægerne sagde, at el og hassel ikke var med, fordi pollentallene var så lave og uden betydning, når bare medicinen virkede. Så det er nok kommet til senere.

Jeg vil gerne høre fra andre der har erfaringer med laser mod andre slags allergier.
Odada

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-11-17 16:04

Citat
Jeg har så været hos en fysioterapeut og fået laserterapi for noget smerter i arm og ben. Efter 2 timer med laserterapi kunne jeg gå hjem og lægge behovet for al allergimedicin på hylden. Og det var i marts måned. Egentlig troede jeg ikke at den sidegevinst ville vare ved, men nu efter 4 års sæsoner med forårspollen, har jeg kun kunnet mærke at der var pollen i luften uden at have behov for at tage allergimedicin.

Min umiddelbare tanke er, at du har haft nogle ubalancer på nogle meridianer, som først har vist sig som allergi, og senere har giver smerter ved meridianbanerne. Og da du så får laserbehandling på de belastede meridianer behandles allergien samtidig.

Kommentar
Fra : Odada

Dato : 17-11-17 21:32

Det lyder spændende med meridianer. Jeg har prøvet at læse omkring triggerpunkter, jeg tror at de kan have samme placeringer som meridianer, som jeg har læst det. Men det vil være dejligt at finde årsagerne til allergien, og ikke kun få det behandlet væk. Odada

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-11-17 23:21

Citat
Det lyder spændende med meridianer. Jeg har prøvet at læse omkring triggerpunkter, jeg tror at de kan have samme placeringer som meridianer, som jeg har læst det. Men det vil være dejligt at finde årsagerne til allergien, og ikke kun få det behandlet væk. Odada

Jeg har interesseret mig for zoneterapi og akupressur i en del år, og det er faktisk rigtig spændende.

Jeg kan ikke huske det præcis, men jeg tror triggerpunkterne ligger på meridianerne.

Det har taget mig lang tid, at få en god fornemmelse af hvordan det hele hænger sammen, både meridianerne, mineralerne, og hvordan kroppen fungerer, o.m.a., men det har hjulpet mig til at se årsagerne til mine egne problemer.

Noget om meridianer:
http://www.plasterkaster.dk/meridianbaner
http://www.bionordic.dk/indhold/html/ab/akupunktur.html
http://sund-forskning.dk/artikler/meridianer/

Og lidt spændende viden fra en mand, der har arbejdet med disse ting: http://www.sund-viden.dk/

Googl evt. selv videre på f.eks. "akkupressur", "acupressur", "acupoints".

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 17-11-17 23:22

Citat
Googl evt. selv videre på f.eks. "akkupressur", "acupressur", "acupoints".

Prøv også at vælge "billeder" når du googler.

Kommentar
Fra : Odada

Dato : 18-11-17 22:40

Mange tak for oplysningerne. Jeg vil prøve at kikke lidt rundt. Lige nu så jeg et svar fra Steen om at hænge sig i en ribbe for at strække ryghvirvler ud. Ved triggerpunkter vil en udstrækning af muskler bare gøre tingene værre. Så det er ikke alting der passer sammen. Odada

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-11-17 23:18

Citat
Lige nu så jeg et svar fra Steen om at hænge sig i en ribbe for at strække ryghvirvler

Hmmm, det svar må være et andet sted, for det er da ikke i denne tråd.

At få ryggen strakt ordentligt ud lyder ikke helt tosset. Alternativt kan du opsøge en osteopat, eller en fysioterapeut der kan den slags, og få tjekket ryggen igennem for skævheder.

I starten af dette år havde jeg selv en interessant oplevelse m.h.t. en skævhed i ryggen.
Lige så langt tilbage jeg kan huske har jeg haft meget hård hud på fodballen (hedder det sådan?), altså det tykke område ved storetåens på-hæftning. Og siden jeg var i starten af 20'erne (ca. 30 år siden) har jeg haft problemer med ryggen.
I starten af dette år var jeg hos en fysioterapeut der også kan noget osteopati, han trykkede bl.a. hele vejen ned af begge sider af min rygrad, og der var nogle ømme punkter. Siden da har jeg haft en helt anden, og mere rigtig, holdning i ryggen, jeg kan mærke at noget vægt er flyttet fra for-foden til hælen. Det hårde hud ved storetåen er nu minimalt og mine nye sko er ikke blevet lige så bredde over for-foden, men til gengæld skulle de være ½ nr. større end de gamle.

Fra ryggen går der nervetråde ud til vores organer, og hvis en nerve bliver irriteret fordi der er en lille skævhed i ryggen kan det pgl. organ blive påvirket.
Sådanne skævheder kan ofte rettes med zoneterapi.

Jeg kan ikke lige finde den danske udgave, men du kan se en oversigt her, på engelsk:
http://celinasews.blogspot.dk/2013/04/spinal-nerve-chart-fun.html

Kommentar
Fra : Odada

Dato : 19-11-17 23:59

Hej Troldepige.

Jeg fandt Steen i det link du selv skrev om: http://www.sund-viden.dk/78300767 under SVAR TIL INGER D. 15/9-2016. Og det var bare en forskel jeg lige så mellem metoderne meridianer og triggerpunkter.

Jeg har også selv fået hoften drejet et par gange hos en fysioterapeut for en del år siden, og det var ikke særligt holdbart, og var tilbage efter max 10-20 min. Så hun opgav. Det gjorde kiropraktoren ikke, men det hjalp heller ikke. Det hjalp mig først, efter jeg var hos en anden fysioterapeut og fik laserterapi for noget smerter i arm og ben. Så det er rigtigt, det hjælper at få kroppen rettet op. Odada

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-11-17 00:02

Citat
Jeg fandt Steen i det link du selv skrev om: http://www.sund-viden.dk/78300767 under SVAR TIL INGER D. 15/9-2016.

Nåååeh, det var den "Steen" du mente, så er jeg med.

Kommentar
Fra : Odada

Dato : 06-12-17 20:07

Hej med jer alle,
jeg har endnu ikke fundet svar på spørgsmålet, om nogen har erfaringer med høfeber og laser, måske fordi december er ikke årstiden for pollenallergi. Nu er der snart gået 3 måneder, og derfor lukkes spørgsmålet automatisk. Jeg har ikke ønske om at lukke spørgsmålet, derfor vælger jeg at acceptere svar fra Troldepigen, så bliver der stadig muligt at skrive kommentarer hertil. Tak for
den store interesse fra de mange besøgende. Odada.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 60 point
Dato : 06-12-17 22:52

Tak.

Godkendelse af svar
Fra : Odada

Dato : 12-12-17 10:27

Tak for svaret Troldepige.