/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Gasanlæg i båd
Fra : trimare46
Vist : 237 gange
300 point
Dato : 15-09-17 16:58

Jeg har installeret en lækagetester på mit gasanlæg i båden, og det bobler lystigt som det skal når man trykker knappen ned.
Men skulle det ikke også boble når der er forbrug på gassen.
Ellers synes jeg jo ikke det giver mening, da testeren jo ikke kan kende forskel på et tændt gasblus og en utæthed.
Eller er det mig der har misforstået det helt.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-09-17 15:48

Ja, det har du misforstået. Testeren registrerer ikke gas fra blusset, da den jo ikke bliver blandet med luften i lukafet.

God weekend

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-09-17 16:31

Jeg tror det er dig der misforstår spørgsmålet, stouenberg.
Det er ikke gasalarmen, men lækagetesteren som sidder ude ved regulatoren som jeg snakker om.