/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Metro sikkerhed
Fra : svendgiversen
Vist : 307 gange
73 point
Dato : 15-09-17 15:34

Første gang jeg var i USA steg man bare ind i et lokal fly som på en bus,
uden kufferter, der var bare en stang midt i flyet, hvor man hængte sin hanger.

Sidste gang jeg var der, blev jeg lyst i øjet, uden bælte og sko.

Men den stigende usikkerhed under rejser vækker jo bekymring,
og så er tog gennem underjordiske tuneler jo et farligt sted.

Sidst, nu i London, og hvad med vor lokale metro i hovedstaden,
kan man bare tage sin hanger/bagage med uden kontrol?

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 73 point
Dato : 15-09-17 21:13

Jeg har kørt i Metro en enkelt gang, gennem Ørestad. Og to gange i London`s undergrund. "Inner Circle", tror jeg det hed. Og ud til RAF museum, i Hendon. (Dog på overfladen). Dengang var det "kun" IRA, man var bange for. Kan huske jeg blev antastet af en bevæbnet vagt i Harrods, fordi jeg gik med en fyldig gammel fotoapparat i lommen.

Idag ville jeg ikke være vild med offentlige transportmidler. Ta`r hellere min gamle Astra. Men på den anden side, "man går i fare, hvor man går".

Men jeg tænker da på, hvor længe DK går fri for direkte terror. Vi har jo så banderne, til at "optræde" for os, næsten dagligt.

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-09-17 14:22

Man kan jo ikke nå at kontrollere alle metro pasagerer, slet ikke i myldretiden,
så er det jo ikke et hurtigere alternativ til busserne oven over.

Jeg går ud fra at der er video overvågning ved alle metro stationer,
men det er jo en bagud rettet kontrol, efter at en bombe muligvis er eksploderet,
i et farligt underjordisk rør, som det nu er tilfældet i London.

Noget man må søge at udvikle er sprængstof sensorer,
der placeres i trinbrættet eller på alle metro stationer.

Indtil da, så mange omskolede hash hunde har vi jo ikke...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-17 22:42

DET DER UNDRER MIG?
er at jeg som Dansker skal opfattes som? mulig ´vandrende bombe´ mens andre bare får lov til at rende rundt i by og gade og skyde hinanden uden at nogen som helst griber ind af ANGST for indvandre miljøet ELLER de måske bliver generet af de såkaldte ´venligboere´ som intet ser/fatter hvad der i bund og grund er ved at ske i lille DK/? persien.
Stakkels Danmark = mere kontrol med den lille mand - mens andre (gang-bangere) kan lave hvad loven FORBYDER, uden den store indgriben.

Vi har ALTID haft en eller anden form for ´Maffia´ Kinesere eller andet (selv det Danske Politi), i gamle dage, men de passede sig selv og var til ? tilgive da de holdte deres problemer for sig selv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-17 22:44

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-09-17 11:15

Nej vi danskere er ikke omvandrende bomber, men det er der jo nogen der er.

Og nu har man anholdt nummer to i London, så overvågnings kameraer er ikke nok.
Efterlyser stadig en kemisk robot hund, der kan spore sprængstof...

Nu kan man jo fange narko bilister, ud fra deres spyt,
så må man jo også snart kunne sniffe sig frem til sprængstof ved metro indgange.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-09-17 12:08

Citat
Nej vi danskere er ikke omvandrende bomber

Nu er ordet "Dansker" efterhånden et noget slidt begreb. Mange "Danskere" bærer Hijab, Niqab og Burka. Lige som mange af Allah`s tjenere, vel også har dansk statsborgerskab, som vi uddelte med rund hånd tilbage i tiden. Men som jeg før har nævnt:

En gris bliver ikke til en ko, blot fordi den er født i en kostald.

M.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 18-09-17 21:22

magine there's no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too

Imagine all the people living life in peace, you
You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-09-17 21:42

Ja Urias du er en drømmer,
verden er ikke blevet bedre siden vi hørte Pete Seeker s og andres protest sange.

Og en metro er et farligt sted, svært at flygte fra en bombe dernede i et underjordisk rør.

Kommentar
Fra : Urias

Dato : 18-09-17 23:36

Det er en dialogsang som forener alle folkeslag i fred og fordragelighed.
Husk, lyset vinder over mørket.

"En fremmed er en ven, du ikke har mødt endnu."

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-09-17 15:03

Tak for svaret Mosebaek.