/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Wi-fi repeater powerline
Fra : jeanettesmor
Vist : 266 gange
300 point
Dato : 15-09-17 15:32

Dav-dav.

Er der nogen herinde som kan anbefale en wi-fi repeater/extender/smart wi-fi til elnettet?

Jeg har studeret TP-Links produkter og de er sikkert udmærkede, men lider af en ret så alvorlig mangel: ingen af dem har driver(e) til Windows 10.

Jeg ved at Waoo har et godt smart wi-fi, men kun til leje. Det bliver alt for dyrt i længden og jeg vil allerhelst købe.

Forslag modtages med tak.

Vh
jeanettesmor

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 15-09-17 18:51

Du behøver heller ikke nogen driver til hverken Windows 10 eller noget andet styresystem til dem. Enten tilsluttes det til henh.v. router og PC'en via et netværkskabel eller også kører de via WiFi helt normalt.

Jeg har selv et sådant system som kører via elnettet til mit TV. Det fungere med een klods i stillkontakten med et kabel til fiberboksen som fungere som basestation, og een klods for hvert TV med et kabel til de respektive TV-bokse. Basestationen indeholder i mit tilfælde også en accesspoint for WiFi. (Købt på tilbud i Aldi.)

I mit tilfælde måtte jeg konfigurere enhederne på mit almindelig LAN-netværk inden jeg satte dem på netværket til mit TV.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 16-09-17 06:14

Tak for svar, Søren Steen Nielsen

Faktum er, at jeg havde et sæt TP-Link 4220 hjemme og forsøgte at få det installeret. Sluttede basen til fiberboksen og så skulle den (basen) parres med de to enheder, som efterfølgende skulle flyttes til hver sit rum. Længere kunne jeg ikke komme uden pc-indblanding.

Jeg har selv installeret et Waoo-sæt hos en bekendt og ved derfor at det virker - det skal dog også en smuttur igennem pc'en.

Må nok hellere forlige mig med tanken om at leje - det huer mig slet ikke

God weekend

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 300 point
Dato : 16-09-17 18:19

Ja de skal parres. Men der den hage ved det at de godt kan være svære at få til at fungere på tværs af sikringsgrupper.

Men det er vist rigtigt nok at der skal bruges et lille program når de skal parres, men det er ikke noget som lægger en driver ind. Den ændrer blot nogle indstillinger i enhederne så de kan tale sammen.

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 16-09-17 19:06

Ja, jeg er godt klar over det med sikringsgrupperne.

Ok, det lille program så - det kan ikke installeres på Windows 10.

Jeg må finde på noget fiffigt.

Jeg venter lidt med at lukke tråden - indtil da må du nøjes med "tak for svar".

Kommentar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-09-17 12:46

Løste problemet ved at låne en bærbar med Windows 7 - og nu kan extenderen konfigureres

Godkendelse af svar
Fra : jeanettesmor

Dato : 18-09-17 12:47

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.