/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Transformator
Fra : serpyc
Vist : 415 gange
500 point
Dato : 04-09-17 16:49

Skal snart til USA og skal bruge krøllejern og hårtørrer. Hvor finder man transformer 110 volt til 220 volt der kan bruges derovre?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-17 16:51

Hvis det er et nyere krøllejern/hårtørrer kan de godt håndtere den lavere volt, men de bliver måske ikke så varme.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-09-17 16:52

Husk konverterstik til 2 flade stik.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-09-17 16:54
Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 04-09-17 17:28

US 110 volts hanstik har 2 flade pinde is stedet for de runde vi har i Danmark.
Har ikke erfaring om varme og hastighed på blæseren i hår "blæseren" er ok.
Men findes der mon en transformator der har de rette stik og kan klare 1.000 til 1.500 watt.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 04-09-17 17:34

Køb et sæt derovre.
Hvis du skal have en transformer der kan klare en hårtørrer, vejer den nok 10Kg, eller mere.

Nok ikke det råd du ledte efter, men nok det nemmeste.

MVH

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 04-09-17 18:00

http://www.scanmaps.dk/0936102/?G=055

På grund af den amerikanske spænding på 120 volt er det ikke alle elektriske apparater fra Europa, der kan bruges i USA. Det gælder fx hårtørrere. Og selvom der findes elektriske omformere, der kan ændre spændingen, så du kan bruge din europæiske hårtørrer i USA, er det langt billigere – og nemmere – at købe en helt ny hårtørrer i USA
http://highways-usa.com/rejsetips-elektricitet/

Godkendelse af svar
Fra : serpyc

Dato : 05-09-17 09:00

Tak for svaret katekismus.

Vil følge dit råd.

Fortæl hvordan jeg overfører points?