/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Må YOUSEE ringe sine kunder op?
Fra : ingelein
Vist : 256 gange
50 point
Dato : 31-08-17 09:19

Efter mange opringninger fra selskabet, hvor vi har været kunder i al den tid vi har haft telefon, ca. 50 år, er jeg dødtræt af at blive ringet op med jævne mellemrum. Formålet er klart at forsøge at sælge os f. Eks. Et mobil abonnement, som vi iøvrigt allerede har i deres datterselskab TELMORE. Vi har en basispakke og bruger mobilen for mindre end 50 kr i kvartalet. Der er altså ikke noget at hente hos os.
Jeg ved at det er flittige unge, der har disse jobs, men jeg gider dem ikke og jeg er ofte i krigshimør, når de ringer. Hvordan kan jeg indgå disse opringninger? Vi er på Robinson listen, men det gælder åbenbart ikke, når man er kunde i foretagendet.
Det er lige så slemt, hvis man har meldt en fejl eller har haft anden kontakt, at man sekundet efter bliver ringet op om man har været tilfreds. Ofte er fejlen slet ikke rettet så hurtig.
Kan man skrive til YOUSEE og frabede sig disse opringninger? Evt. True med at opsige abonnementet?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 60 point
Dato : 31-08-17 10:17

Det må de ikke medmindre at du i forbindelse med et eller andet har accepteret at de må ringe dig op. Det kan ofte være noget som er skjult sammen med noget andet hvor der står noget med at du giver dem lov til at sende dig tilbud via opringninger email og sms. Ring eller skriv til dem om at du ikke ønsker flere opringninger.

Kommentar
Fra : klanger

Dato : 31-08-17 14:13

Vil holde med dig i at det KAN blive for meget b.la. fra YouSee ..!!
Hvis du får disse opringninger på din mobil kan du på denne blokere for yderligere opringninger fra hvilket som helst nummer du ønsker..!

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 31-08-17 16:41

Næste gang de ringer, spørger du dem direkte, hvor du har givet dem lov til at kontakte dig med salgstilbud..
Hvis de ikke har det på skrift, må de ikke kontakte dig.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 23-11-17 08:58

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.