/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
El-Cykel go/dårlig
Fra : Rustica.dk
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 25-08-17 11:39

Hej Kandu´er
Jeg overvejer at købe en Elcykel, og har fundet denne som jeg vil høre om i tænker er god nok med Batteri kapasitet mv.
-
https://www.xxl.dk/velocity-by-white-velo-city-energy-flash-usx-elcykel-unisex-forpris-5999/p/1132491_1_style
-
Jeg er 180 cm høj og vejer 100 kg.

Håber der er nogen der har lidt erfaring med sådan en cykel

På forhånd tak
/ R

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 25-08-17 13:12

Din El cykel ligger i den billige ende:
https://www.cykelshoppen.dk/96-el-cykler?utm_source=Bing&utm_medium=CPC

Min store nabo kører på rigtig træde cykel for at tabe sig, mens hans kone har El cykel.
Og flere, der ikke vandt til at køre så hurtigt, er væltet og kommet galt afsted på El cykel.

Noget der måske vil indgå i dine overvejelser?

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 25-08-17 13:31

Ja det vil jeg bestemt have med.
Jeg ser mig nu ikke som "tyk" (Styrketræner 6-7 gange om ugen )

Men kunne godt tænke mig at jeg kunne tage turen på arbejde på Cykel, for af få lidt cardio ind over. men det er for langt på en havelåge uden strøm "Det har jeg prøvet" hæhæ

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 25-08-17 22:59

Lyder som en udmærket cykel. 36V og stort batteri, alu-stel m.v. - Og prisen er skarp.

Hvor langt skal du omkring ?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-08-17 07:49
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 26-08-17 09:22

Thomas. Jeg skal køre ca. 20 km / dag. (10+10km)

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 26-08-17 09:25

Men jeg kan ikke rigtig forstå størrelsen på den cykel jeg har fundet...
28" er jo hjulene, er det ikke stel, der bestemmer størrelsen til mig?

Altså Skridt længe ! (mit er 85 cm)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-08-17 10:05

Vi købte to elcykler for godt to år siden, og har ikke fortrudt det. Vær OBS på pasning af det udv. gear. Vi har 7 indv. gear, som ikke kræver vedligeholdelse. Vær OBS på pasning/ladning af batteriet. At den skulle være farliger pga. hastigheden, er noget sludder, man afpasser jo selv henholds gear, samt hjælp fra motoren, i forhold til den kraft man selv træder med. God fornøjelse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-08-17 10:42

>At den skulle være farliger pga. hastigheden, er noget sludder...

Vi går nu til krolf med pensionister.

En ældre dame kommer ikke mere fordi hun kørte alt for stærkt på sin nye El cykel
væltede og slog sig slemt...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-08-17 11:06
Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 28-08-17 07:39

Kattekismus: Den var godt nok go´
Den vil jeg læne mig op af.. tak for det

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 28-08-17 07:43

Tak for svaret svendgiversen.
Og tak for alle de svar / link i er kommet med.
Det er lige hvad jeg havde brug for
" op på cyklen.."