/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Begraves hvor
Fra : svendgiversen
Vist : 501 gange
175 point
Dato : 04-08-17 19:18

Det må da være en personlig sag, hvor man vil begraves.
Lidt for meget omtale af prins Henrik i en agurketid.

Jeg vil ikke begraves sammen med min første kone,
og heller ikke sammen med min nye, der har lignede problemer.

Jeg vil strøes ud som aske til ænderne her på fjorden,
så de kan få lidt næring og tungmetaller.

Nogle der har lignende overvejelser?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-08-17 19:40

Citat
Det må da være en personlig sag, hvor man vil begraves.
Lidt for meget omtale af prins Henrik i en agurketid.
Nej, det er ikke en personlig sag. "Kong Henrik" er en del af kongehuset, og derved bliver -og er han en del af Danmarks historie
Kort sagt; Traditioner. Og det har "Kong Henrik" vidst de sidste 50 år.
Desværre, kan man sige, hans demens har sikkert taget overhånd.

Citat
Jeg vil ikke begraves sammen med min første kone,
Modsat Kong Henrik, er det vidst kun din familie der interesserer sig for, hvor du vil begraves. Du er "bare" Svend Giversen. Ikke, Kong Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-08-17 20:27

Nej, jeg er ikke kong Svend, selv om der findes flere vikinger med dette navn.

Og hold lige mig uden for, det var kun et eksempel,
for at undgå problemer med blandede ægteskaber
og familie gravsteder, der skal vedligeholdes.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 04-08-17 21:16

Jeg har for længst bestemt hvor jeg skal sættes ned, det er skrevet ned og stemplet behørigt hvilket gør det lovgyldigt.
Jeg vil brændes, og min urne skal nedsættes i Birkelunden på de ukendtes grav, der ligger min højt elskede far også, så derfor.
Min afdøde mand ligger i en urnegrav her i Esbjerg, men da jeg er født i København, så bliver det sådan.
Men med "Prinsegemalen" er det en anden sag, her kommer traditioner med i billedet, men en ting der ikke er tiltalende er, at Kong Henrik ikke har meldt ud for længe siden, da der i en del år har været gang i den sarkofag hvori Dronningen og Henrik skulle stedes til hvile, penge som den danske stat så kunne havde sparet lidt ved, når der kun skulle være plads til en.
Henrik har lige siden han giftede sig Med Dronning Margrethe vidst, at hvad ville komme til at spille 2 violin, og derfor er det for sent at lave vrøvl, han er i mine Øjn bare et brokkerøv, intet kunne komme bag på ham, han var før ægteskabet ansat ved diplomatiet, så etiketten kunne ikke komme bag på ham.
Og så er den ikke længere, jeg syntes han skulle tage hjem og blive begravet der.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 04-08-17 21:17

Oooohhh jeg glemte at have ondt af de skadesløse ænder. ??????????

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-08-17 21:21

>og er han en del af Danmarks historie...

Så skal vi måske overføre en del af de kongelige begravelses omkostninger,
til hans gravsted i Syd Frankrig?

Så kan graveren der vedligeholde det royale gravsted og fjerne diverse ukrudt,
og der skal vel også et kongeligt minde skrift på gravstenen der??

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 175 point
Dato : 05-08-17 08:23

Hvilken mand, ønsker blot at være en fodnote på konenes gravsted...

Fællessakrofaen, er set med en stolt mands øjne, topmålet af at han blot var en fodnote, i det danske monarki.

Han er og har kun været et tilbehør til dronningens liv. Hvis man er royalist, vil de føleste nok tænke at det er selvalgt underkastelse.... Hvis mand lidt endnu, vil man nok føle, at alt selv i døden skete på kvindens præmisser...

Debatten i medierne viser klart, set med mine øjne, at rigtig mange mæns lægger bollerne i døren når de går ind i parforholdet, same sted som de sætter Jamo højttalerne.. Når sex begynder at betyde mindre, opdager de over tid, at de blev identitetsløse.

Med maskuline briller kan jeg bestemt godt forstå Henrik... Royalisternes blindhed, kan jeg dog også godt gennemskue... Jeg kan også gennemskue hvorfor Henrik affandt sig med rolleb i lang tid. Men forstår også godt den psykologi der ligger bag ved, at han som gammel, er ved at vågne og gøre status over sit liv, som det mest undværlige tilbehør, i det danske monarki....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-08-17 10:39

I forsøget på at finde en passende indskrift på prins Henriks gravsten kom jeg til at tænke på:

Johan Herman Wessel:

Her ligger Lieut'nant Stabel,
O vee, heel miserabel
I Veiret med sin Snabel,
Og er ei nu capabel
At bruge meer sin Sabel,
Som var ham mest aimabel
Næst Brændeviin og Fabel.

Men det er jo ikke vor Henrik, måske vil uddrag fra Den lille Prins,
Le petite prince være mere passende?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-08-17 10:46
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-08-17 20:29

Citat
Med maskuline briller kan jeg bestemt godt forstå Henrik..
Ja, man kan faktisk sige; Mænd kan også prostituere sig, bare prisen er høj nok.

5 - 8 millioner kroner årligt - sat ind på kontoen for at kneppe kællingen onsdag og lørdag. Det er vel egentlig en meget god betaling..?
At man så - oven i hatten - bliver begravet med pomp og pagt i sarkrofag, gør vel hele seancen endnu mere spændende....

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-08-17 20:32

Citat
sarkrofag
Ups......= sarkofag

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-08-17 20:38

At blive bisat i samme sarkofag som Dronningen har da samme status for ham som, hvis hun blev bisat med hendes hund..
Henrik vil da blot være en fodnote i det kunstværk....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-08-17 21:52

Stakkels Henrik...

Han kan ikke bestemme, hvor han skal begraves. Til den tid er han jo død
Det er arvingerne, der kommer til at bestemme over hans lig. Mon ikke, han ender i Roskilde? Især hvis Margrethe dør først..

Begravelser er ikke for de døde, men for de efterladte.

Når jeg dør, kan eventuelle efterladte gøre med mig hvad de vil. Når jeg forlader verden her, så ser jeg mig ikke tilbage.

Det tror jeg heller ikke at Henrik gør..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-08-17 11:15

Jeg fandt et bedre vers end Petite Prince, til at give uddrag til Henriks gravskrift:
"
Il est né le divin enfant,
Jouez hautbois, résonnez musettes !
Il est né le divin enfant,
Chantons tous son avènement !

Depuis plus de quatre mille ans,
Nous le promettaient les prophètes
Depuis plus de quatre mille ans,
Nous attendions cet heureux temps.
"

Desværre rækker mit franske ikke.

Hvem kan omdigte så det passer til gamle Henrik?

Han er gået bort vor kære Henrik,
vi alle beklager hans sorti...

Gennem mere end 40 år
har vi nyt heureux temps d´ Enri...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-08-17 10:43

Henrik har nu besluttet sid, hvor han skal begraves: I de ukendes grav i KONGElunden

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-08-17 10:43

Ici dormir Enri

så er mine fransk kundskaber udtømte.

Og kandu er vist ikke det rette forum for en værdig minde gravskrift for prins Henrik på fransk?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-08-17 11:12

Undskyld alka, jeg havde ikke set dit sidste indlæg.

Er det på Amager? Det bliver de gamle Amar´ bønder sikkert glade for.

Og så behøver minde skriftet måske ikke være på fransk??
Og ukendt grav, så er der jo slet ikke plads til et værdigt farvel på gravstenen...

Ligger der et hint i valget af Kongelunden, han har jo aldrig været konge???
Synes der bør være bedre minde skrifter efter prinsgemal Henrik...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-08-17 17:57

Sidste forsøg, og der er vist en fod for meget?

I Kongelunden skal brylluppet stå

I Kongelunden skal Henriks urne stå

Hvem kan fortsætte, med en værdig afsked for vor prinsgemal??
Og hvor kan vi printe den, når han vil være ukendt i Kongelunden???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-08-17 12:04

Jeg vil nærmest kalde ham ægteskabssvindler. Han har jo udleveret og ydmyget Margrethe, i en grad der ialtfald ikke gik i de lavere rangklasser.

Men hun føler sig sikkert total bundet, i kraft af embedet. Har altid været meget pligtopfyldende. Og sikkert kæmpet en kamp, for at skjule hans skandaler, så meget som muligt. Hans egoisme, har tilsyneladende ingen grænser.

Begrav ham på Store Torv i Århus, med røven oppe over jorden så kan han bruges
som cykelstativ, og gøre lidt gavn. Han vil sikkert ta`det som en ære, at vise den frem.

M.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-08-17 13:15

Tak for svaret Benjamin.Hansen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-08-17 16:49

Hvor længe kan Margrethe lægge låg på ??? Manden er jo gal.

"Min kone gør mig til nar".........få ham nu tvangsindlagt.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 09-08-17 08:46

Det er ikke hans kone som gør ham til nar, det klarer han udmærket selv. ??????????????