/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mur rens.
Fra : Mosebaek
Vist : 681 gange
200 point
Dato : 31-07-17 21:15

Vi er igang med at kvikke stuen lidt op. Skal bl.a. have ny loft. Vi har en 9 m. lang murstens væg af rød/brune knækkede kalksandsten. (Ikke at forveksle med teglsten). De er fra fabrikkens side støbt som en plade på 23 x 23 cm. Og så knækket dem midt over, så det bliver til to mursten. (Deraf navnet). Det indebærer de har en meget ru / ujævn overflade. (Håber forklaring dækker).

Spørgsmåler er, om nogle kan anbefale en god murrens, der kan bruges indendørs. Muren er fra 1976, så den er efterhånden lidt mat i farverne. Hvilket nok skyldes en hel del tobaksrøg.
Så det ville være dejligt, at få den frisket lidt op.

Jeg har selv været murer, for mange år siden, så der er jo nok kommet nye produkter siden da.

M.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 210 point
Dato : 31-07-17 21:23
Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-08-17 11:10

Tak for svaret svendgiversen. Vi gør det nemmeste, nemlig at droppe det.
Der vil blive for meget vandpjaskeri.

M.