/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Computer gik ned under partition magic
Fra : Kris
Vist : 430 gange
64 point
Dato : 27-06-03 19:32

jeg var lige ved at dele min harddisk op med partition magic og under det hele gik min computer ned og fr's. Derefter restartede jeg computeren og under indl;sning af windows xp kom den bl[ sk;rm hvori der stod at harddisken kunne v;re beskadiget. Jeg tog derefter en anden harddisk og lagde windows derp[ i h[b om at kunne redde en masse dokumenter fra den anden. Hvad kan jeg g're? Jeg skal helst have de dokumenter ud da de er meget vigtige for mig. Findes der et program ell lign der kan g're det? Partitionen er NTFS.
H[ber inderligt at der er nogle der kan hj;lpe mig.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-06-03 19:59

Hej Kris

Programmet Recover NT, kan redde noget, men prøv at vente til der kommer en anden forbi der kender partition magic. Det kan være der er en der ved om partition magic, kan tage højde for "ualmindelig afbrydelse".

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 27-06-03 20:16

Lyder ganske godt. Ved du hvor jeg kan finde dette program?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 27-06-03 20:18

På kazaa, fandt jeg det engang. Men vil du ikke vente og se om der kommer et geni forbi ?

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 27-06-03 20:19

jo, det kunne godt v;re

Kommentar
Fra : technet

Dato : 27-06-03 21:47

har du mod på at prøve at konvertere ntfs til fat32 med 1 bootdisk og så hive dine data ud

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 27-06-03 21:48

Det samme skete for mig. Jeg måtte simpelthen geninstallere XP. Da jeg gjorde dette viste det sig at partition Magic havde delt harddisken op som jeg havde bedt den om, men jeg ændrede til FAT32 istedet for NTFS og så virkede alt igen. Meget mystisk!!!!
Men det virkede.
Håber det lykkes for dig at redde alt.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 27-06-03 22:45

technet, kan man godt konvertere harddisken med partition magic uden at miste data?

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 64 point
Dato : 27-06-03 22:58

ja det kan man godt og jeg har en dos version som ligger på kun en boot disk plus andre små diverse progs
hvis du sender en mail til c.bolin@mail.dk
så sender jeg progget til dig
PS. det er en bootdisk (startdisk )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-06-03 10:24

Hvis partitionen ikke kan starte op, så vent med at convertere den.
Hvis du har placeret xp's begyndelse uden for harddiskens 1024 cylindre (ca. 8gb) kan den ha' svært ved at starte. Med technet's diskette kan den muligvis gøre det alligevel (på min comp. kunne den).
Mulig redning:
Ny HD - master- partition med NTFS - indstallér Xp ell. win2000 - sluk comp.
Sæt gammel HD - slave - start comp.
Med technet's diskette eller PM's to disketter sæt gammel HD XP partition til operations>advance>hide - aply changes -
og nu operations>advance>unhide - aply changes.
Efter genstart bør du kunne læse den gamle HD.
Emesen.

Kommentar
Fra : Kris

Dato : 29-06-03 12:32

hvor gå jeg ind i operations? emesen?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-06-03 16:31

Øverst står der general-view-disks-operations
rul ned til advance>her har du mulighed for at vælge først hide partition
og efter aply
operations>advance>unhide
Resultatet af dette giver partitionen status NONE som er læsbart fra andre partitioner
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : Kris

Dato : 29-06-03 22:58

Tak for svaret technet. Det var lige hvad der skulle til. Mange tak for det.