/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
AVG og firewall
Fra : ThomasCSR
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 30-07-17 12:32

Jeg læser i en anden streng, at man kan blokkere for reklamer fra AVG med firewall.
Hvordan laver jeg en regel i Windows firewall, der blokkerer reklamerne, men ikke opdateringerne?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-17 12:52

Avast! har opkøbt AVG ...for længe siden, så de 2 produkter er ens/identiske!

..måske lige bortset fra interface't.

De har ingen Firewall, men du kan hente Checkpoint Tecnologie LTD. ZoneAlarm's løsning gratis:

https://www.zonealarm.com/software/free-firewall/

..så ta'r vi den derfra

Ps. Jeg kører selv med ZoneAlarm: Antivirus og Firewall (..betalingsløsning på Licens fra Kaspersky's). Dette er ingen REKLAME, men et godt råd:

ZoneAlarm's GRATIS Firewall er den BEDSTE på markedet!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-17 12:56

Ps. HUSK: Ingen Firewall er bedre end den bruger som sætter den op.
Tillad ALT ..og du får: ...ALT !!!!
Fejl 40 er et velbeskrevet blad ..i den henseende
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-17 13:43

Citat
Avast! har opkøbt AVG ...for længe siden, så de 2 produkter er ens/identiske!

Mener nu det er omvendt......men lad nu det ligge.

Min første pc, var en IBM 286. Det er over 20 år siden. Jeg har altid brugt AVG. Og godt tilfreds med dette.

Kaspersky ??? Havde den en kort overgang, på en ny stationær 2004. Aldrig mere. Men sådan er vi jo forskellige.
Citat
Fejl 40 er et velbeskrevet blad ..i den henseende

Med AVG, har jeg ALDRIG haft problemer, på nogen af mine pc`er. Kun et par "tillægs" programmer, fordi jeg ikke fik fjernet flueben. Heldigvis nemme at slette igen.

M.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 30-07-17 14:12

Mig-selv skrev i en anden streng, at man kan blokere for reklamerne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-07-17 02:06

Citat
Mig-selv skrev i en anden streng, at man kan blokere for reklamerne.

Kun dem der følger med selve AVG, og de reklamer vises kun når du åbner programmet.

Du skal have en popup/ ad - killer, de kan den slags.
Bruger du Crome kan du bruge Adblock

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 31-07-17 09:27

Citat
Bruger du Crome kan du bruge Adblock

Korrekt !! Så er man også færdig med at læse aviser. Der blokeres øjeblikkeligt, hvis Adblock er aktiv. Også for udenlandske. Så for mit vedkommende, er Adblock fjernet.

M.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 05-08-17 13:59

Mit spørgsmål går udelukkende på AVG popupreklamer.
Der ligger ret mange exe-filer. Hvilke skal jeg blokkere for i firewalen?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 05-08-17 19:27

Man kan IKKE spærre reklamer fra et GRATIS produkt. Firewall eller ej.

Man har jo selv takket JA ved installationen og dermed givet programmet adgang til 'kernel' Protected Mode i OS.

..ellers ville det næppe være GRATIS.

Reklamer kan du slippe for ...hvis du BETALER !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 27-08-17 11:21

Tak for svaret molokyle.