/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
afløser til office
Fra : lillelyst
Vist : 345 gange
50 point
Dato : 30-07-17 12:08

Hej. Jeg ønsker helt at skippe min office 2010 og vil fremover bruge et evt open office program. Det eneste jeg har brug for er at kunne skrive i et word program.
Har I et godt bud på en afløser?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-07-17 12:27

Jeg har i flere år været godt tilfreds med Open Office fra:

http://www.openoffice.org/da/

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 50 point
Dato : 30-07-17 13:16

https://da.libreoffice.org/

Kan åbne alle typer filer. Ialtfald dem jeg har prøvet indtil nu.

M.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-07-17 13:48

Citat
Kan åbne alle typer filer. Ialtfald dem jeg har prøvet indtil nu.

Kender (endnu) ikke Libreoffice. Men Openoffice kan også åbne et meget stort antal filer, og man kan også eksportere til .pdf.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-17 13:49

Libre office bliver den gratis officepakke i fremtiden.
Open Office er desværre på vej ud.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 30-07-17 14:12

Citat
Libre office bliver den gratis officepakke i fremtiden.
Open Office er desværre på vej ud.

Så må jeg hellere få lært Libre office at kende. Jeg har ellers været meget tilfreds med Open Office. Jeg troede ellers at Apache ville videreføre den.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 30-07-17 17:59

Tak for svaret Mosebaek. Jeg vil begynde at sætte mig ind i denne løsning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-17 18:57

Soren_Steen_Nielsen
Årsagen til at Libre Office eksisterer, er at Open Office var på vej til at blive kommerciel.
Det ville de gratis drenge og piger ikke finde sig i og derfor lavede de Libre Office.
I øvrigt er Open Office, efter hvad jeg har hørt, ved at lukke ned for opdateringer.

Der er en stor stab af folk rundt omkring, som mener at office programmer skal være gratis.
Dog kan man donere (absolut frivilligt) som jeg gør en gang i mellem når jeg har hentet en del programmer.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-17 19:13

Selv tak. Tror du bliver glad for den, selvom den er ret omfangsrig. Men noget af det smarte er, at den kan åbne mine gamle Word 97 filer, nogle af dem stammer helt tilbage fra Windows 3.1.
Citat
Det ville de gratis drenge og piger ikke finde sig i og derfor lavede de Libre Office.

Nemlig!!! Jeg har også læst, at det er frivillige fra flere forskellige lande, der bygger og udvikler programmet. Den opdateres også, med jævne mellemrum.

M.