/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet penge
#NavnPoint
Nordsted1 3802
ans 3266
Bille1948 3022
refi 2235
dova 2160
alka 1580
o.v.n. 1270
katekismus 1260
transor 1235
10  jakjoe 1088
Paysafecard
Fra : Toupie
Vist : 328 gange
200 point
Dato : 29-07-17 20:04

Halløj herinde ??

Jeg har lige haft et opkald fra en ven der var i vildrede. Han havde købt et Paysafecard og først efter køb, går det op for ham at der er binding på og at der efter de første 12 måneder vil blive trukket 20 kr pr mdr.
Jeg har lovet ham at undersøge hvad det er for noget og om han kan komme ud af det igen. Jeg har læst opsigelse betingelserne og selv om det virker besværligt, så kan det lade sig gøre....

Men hvad er det for noget, det kort? Hvordan kan de trække penge, underskriver man noget når man køber eller?
Kan man bare lade være med at bruge kortet, og når de har trukket 20 kr indtil det er opbrugt, kan de så trække yderligere?
Er der nogen der ved noget?

//
Toupie

 
 
Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 29-07-17 20:35

Citat
går det op for ham at der er binding på og at der efter de første 12 måneder vil blive trukket 20 kr pr mdr.

Kontakt Banken og de stopper for FREMTIDIGE vetalinger.. kan måske også rettes/slettes i netbank.
Er det paypal, så får du ind på kontoen og spærrer den vej.

Kommentar
Fra : mig-selv


Dato : 29-07-17 20:37

Citat
de første 12 måneder vil blive trukket 20 kr pr mdr.

Husk at OPSIG den ? handel inde 12 måneder.

Kommentar
Fra : marken84


Dato : 29-07-17 20:52

Det er altid en god ting at læse betingelserne for sådan noget betalingkort - hvem der nu overhovedet kan finde på at bruge sådan noget skrammel...

Generelle forretningsbetingelser for „my paysafecard“
Version: 10/2013
1. Generelt
1.1. Paysafecard-kontoen udgives og forvaltes af Prepaid Services Company Limited (herefter: ”PSC Ltd.“, ”PSC“ eller ”vi“). PSC Ltd. har hovedsæde i Part Floor 27, 25 Canada Square, Canary Wharf, London E14 5LQ, England (virksomhedsnummer 05761861) – kan kontaktes via e-mail info.dk@paysafecard.com – og udfører sine tjenesteydelser på grundlag af en tilladelse til at udstede e-penge, der er meddelt af det britiske finanstilsyn (Financial Conduct Authority - FCA) (FCA-registreringsnummer: 900021). PSC er ifølge reglerne om et fælles europæisk administrationsselskabspas berettiget til at tilbyde disse ydelser i Danmark.
1.2. Køb, brug og lukning af paysafecard-kontoen såvel som genindløsningens modalitet af det indestående e-beløb er omfattet af disse generelle forretningsbetingelser (GFB), som udgør kontrakten mellem PSC og kunden. Kontraktens sprog er dansk. Kommunikationen med kunden kan foregå på dansk eller engelsk. Ved registreringen af paysafecard-kontoen erklærer kunden sig indforstået med, at disse forretningsbetingelser er gældende. Den aktuelle version af forretningsbetingelserne kan ses på PSC http://www.paysafecard.com/dk („PSC hjemmeside“) under linket „Generelle forretningsbetingelser“.
1.3. Læs venligst disse omhyggeligt, da de indeholder vigtige oplysninger om dine rettigheder og pligter med hensyn til din paysafecard-konto, da du er forpligtet til at bruge din paysafecard-konto i henhold til disse betingelser. Med hensyn til det elektroniske beløb, der befinder sig på din konto, gælder udelukkende disse GFB. E-pengene på kontoen tilhører udelukkende den person, i hvis navn paysafecard-kontoen er registreret. Kunden er ikke berettiget til at overføre paysafecard-kontoen til tredjepart.
Bemærk:
Paysafecard-kontoen anvendes primært til gennemførelse og modtagelse af e-penge-betalinger. Det er ikke en bankkonto. Du får ingen renter af e-penge tilgodehavendet på paysafecard-kontoen. Ved at acceptere forretningsbetingelserne accepterer du, at paysafecard-kontoen ikke er omfattet af Financial Services Compensation Scheme (FSCS) i Storbritannien. Yderligere informationer om paysafecard-kontoen såvel som svar på oftest stillede spørgsmål findes på PSCs hjemmeside.
2. Forudsætninger
2.1. Kunden skal være fyldt 16 år og være bosiddende i Danmark for at kunne åbne en paysafecard-konto. Derudover skal kunden være i besiddelse af et officielt udstedt billed-ID. PSC kan til enhver tid afkræve kunden et bevis for dennes alder.
2.2. Kunden har brug for adgang til en computer med internetadgang, hvor der er installeret en browser, hvor JavaScript er aktiveret, eller hvor der er installeret et Flash-plugin og et e-mail program eller en tilsvarende web-client. Desuden har kunden brug for en mobiltelefon, der kan modtage SMS-beskeder samt et mobilnummer fra en dansk mobiloperatør. Rådigheden over disse (måske ikke gratis) tjenester er ikke en del af denne kontrakt.
2.3. Hver kunde må kun åbne én paysafecard-konto. Denne skal lyde på kundens navn. Det er forbudt at åbne en yderligere paysafecard-konto til kunden eller en anden person. I tilfælde af overtrædelse forbeholder vi os ret til straks at spærre den pågældende paysafecard-konto. Ved at acceptere disse forretningsbetingelser bekræfter kunden, at kontoen er oprettet i eget navn og for egen regning, at kunden selv er den berettigede, og at kunden ikke handler på vegne af tredjepart.
3. Registrering og aktivering
3.1. Paysafecard-kontoen tilbydes i to versioner:
? paysafecard-konto „Standard“
? paysafecard-konto „Unlimited“
3.2. Registrering af paysafecard-kontoen „Standard“:
3.2.1. Online-registrering: oprettelsen af paysafecard-kontoen kræver en engangs online registrering på PSCs hjemmeside. Her skal kunden sandfærdigt indtaste de nødvendige oplysninger. PSC har ret til at kræve dokumentation for kundens identitet og bopæl samt forlange yderligere bilag, der kræves til
2
registreringen. I forbindelse med registreringen opfordres kunden til at vælge et brugernavn og en adgangskode. I egen interesse skal kunden holde disse oplysninger skjult for tredjepart (se yderligere omkring dette under punkt 9).
3.2.2. Etablering af kontrakten: ved at indsende online-registreringsblanketten afgiver kunden et tilbud til, PSC om at indgå en kontrakt på grundlag af de foreliggende GFB. PSC kontrollerer de data, der er opgivet i registreringen, hvorved der sendes en kode til kunden via SMS til det mobilnummer, der er opgivet i online-registreringsblanketten. Efter indtastning af den korrekte kode på PSCs hjemmeside og en vellykket kontrol af alle data, modtager kunden en e-mail, hvori tilbuddet accepteres.
3.2.3. Aktivering af paysafecard-kontoen: sammen med accepten modtager kunden et bekræftelseslink til at aktivere paysafecard-kontoen i status „Standard“.
3.2.4. Grænser: for paysafecard-kontoen i status „Standard“ er der for hver indbetaling (i henhold til punkt 4 og 6) og betalinger (punkt 5) forudsat en transaktionsgrænse på DKK 17.500 pr. kalenderår. Der er en grænse for maksimalt tilgodehavende på DKK 17.500.
3.3. Aktivering af paysafecard-kontoen i status „Unlimited“:
3.3.1. Opgradering: for transaktioner, der overstiger de nævnte grænser i punkt 3.2.4, er en opgradering af paysafecard-kontoen til status „Unlimited“ påkrævet. Til dette formål skal der fremsendes en officielt udstedt identifikation med billede og et andet dokument, som er udstedt af en offentlig myndighed eller en lovligt anerkendt virksomhed (f.eks. strømregning, gasregning o.lign) via dokument-upload på PSCs hjemmeside. En detaljeret beskrivelse af opgraderingsprocessen og de dertil nødvendige dokumenter kan ses på PSCs hjemmeside.
3.3.2. Aktivering: efter en vellykket kontrol af bilagene aktiveres paysafecard-kontoen med status „Unlimited“, og kunden informeres via e-mail.
3.3.3. Grænser: for en paysafecard-konto med status „Unlimited“ er der forudsat en grænse for maksimalt tilgodehavende på DKK 35.000. PSC har ret til efter eget skøn og til enhver tid, enten midlertidigt eller varigt, at hæve eller sænke dette beløb for at undgå sikkerhedsrisici og hvidvaskning af penge.
4. Indbetaling
4.1. Efter aktivering kan kunden ved hjælp af paysafecard-PIN-koden indbetale op til den eksisterende grænse for hver kontoart ved i kundemenuen at vælge indbetalingsdialogen og indtaste den 16-cifrede paysafecard PIN. De gældende grænser kan ses på PSCs hjemmeside.
4.2. Til indbetaling på paysafecard-kontoen må der kun anvendes paysafecard PINs, som kunden har modtaget fra et autoriseret salgssted i Danmark. Oplysninger om de PSC-godkendte salgssteder findes på PSCs hjemmeside (Finde forhandler). Der forbeholdes ret til at udvide indbetalingsmulighederne, som rettidigt vil blive meddelt kunden.
4.3. Efter en vellykket indbetaling kan kunden straks se det nye indestående beløb på paysafecard-kontoen.
Bemærk: det er forbudt at sælge, handle eller erhverve paysafecards på ikke-autoriserede internetplatforme. Dette forbud vedrører eksplicit såkaldte „Byttebørser“, hvor paysafecard PINs sælges illegalt. PSC forbeholder sig retten til at blokere indbetalinger på paysafecard-konti med paysafecard PINs, der ikke er erhvervet lovligt, eller forhindre brugen af således modtagne e-penge på paysafecard-kontoen.
5. Udbetalinger
5.1. Kunden kan via sin paysafecard-konto under hensyntagen til de til enhver tid gældende transaktionsgrænser (punkt 3.2.4) betale med det indestående e-penge-beløb til paysafecard-virksomheder. På de pågældende virksomheders hjemmesider er betingelserne for godkendelse af betalinger med paysafecard opført.
5.2. Betalingsmulighederne kan variere afhængigt af virksomhed og kan være begrænset med hensyn til den betalendes alder (f.eks. myndighedsalder), paysafecard-kontoens status, og i hvilket land paysafecard-kontoen er registreret. PSC kan ikke garantere, at paysafecard-kontoen til enhver tid er tilgængelig som betalingsmiddel ved alle virksomheder.
5.3. Betalingsforløb: ved at på internettet at vælge betalingsmulighed på paysafecard, kan kunden foretage en betaling til en paysafecard-virksomhed. Det åbner paysafecard-betalingsvinduet, hvor betalingsdataene vises. Kunden bekræfter betalingen ved at indtaste brugernavn og adgangskode i paysafecard-betalingsvinduet (betaling). Med bekræftelsen gælder betalingsordren som foretaget. PSC udfører betalingen straks ved modtagelsen, således kan betalingsordren ikke tilbagekaldes af kunden.
3
Bemærk:
Inden indtastning af dit brugernavn og adgangskode, sørg da for, at du er i PSC-betalingsvinduet på hjemmesiden på webadressen med URL https://customer.cc.at.paysafecard.com, og at paysafecard-sikkerhedscertifikatet er synligt i din browsers adresselinje. Se yderligere informationer og sikkerhedsanvisninger under "Hjælp" på vores hjemmeside.
5.4. For at beskytte paysafecard-kontoen mod uretmæssige betalinger, kan PSC indføre yderligere sikkerhedsforanstaltninger (som f.eks. en SMS-TAN-procedure) til godkendelse af betalinger.
5.5. Afvisning af betalingsordrer: PSC afviser en betalingstransaktion, såfremt
a. gennemførelsen ville krænke en national eller fælles lovgivning eller ville være i strid med en retslig eller administrativ afgørelse,
b. der er begrundet mistanke om, at udførelsen vil udgøre en strafbar handling eller er forbudt af hensyn til hvidvaskning af penge,
c. adgangsdataene hhv. sikkerhedsparametrene ikke, eller kun delvist, blev indtastet,
d. paysafecard-kontoen er spærret,
e. kontoens transaktionsgrænse (punkt 3.2.4) ville blive overskredet ved betalingsoverførslen, eller
f. paysafecard-kontoens indestående (tilgodehavende) ikke kan dække det ønskede betalingsbeløb.
5.6. I tilfælde af afvisning, underrettes kunden straks om den manglende gennemførelse af betalingen.
6. Modtagelse af betalinger
6.1. Tilknyttede virksomheder kan give kunden mulighed for at kræve udbetaling af et kundetilgodehavende overført til kundens paysafecard-konto. Kunden kan starte udbetalingstransaktionen ved at vælge paysafecard-udbetalingsmuligheden på virksomhedens hjemmeside. Virksomhedens udbetalingsbetingelser er gældende. Når udbetalingen er frigivet fra virksomheden, krediteres kunden for udbetalingsbeløbet (fratrukket eventuelle gebyrer fra virksomhedens side) på sin paysafecard-konto. Kunden får besked om de modtagne betalinger på paysafecard-kontoen. Desuden har samarbejdspartnerenmulighed for at tilbageføre beløb, som kunden har betalt via sin paysafecard konto, på dennes forlangende, helt eller delvist, til kundens my paysafecard konto (f.eks. i tilfælde af tilbagebetaling af købsprisen ved returnering af varer).
6.2. Modtagelse af betalinger er ikke muligt, når
a. kundens paysafecard-konto er spærret eller ikke har den nødvendige status for at modtage betalinger,
b. den gældende grænse (se 3.2.4. og 3.3.3.) for paysafecard-kontoen i dens gældende status derved ville bliver overskredet,
c. virksomheden ikke har tilladelse til at udføre betalinger til kundens paysafecard-konto.
I tilfælde af at PSC afviser en virksomheds indbetalingsanmodning, underrettes kunden straks via e-mail.
7. Oplysninger om de enkelte betalingstransaktioner
7.1. PSC giver straks kunden alle oplysninger om de i forbindelse med kontrakten udførte transaktioner såvel som kontoens indestående i kundeprofil på paysafecard-kontoens transaktion historie. Kunden kan til enhver tid se disse oplysninger for de sidste 6 (seks) måneder. Derudover har kunden mulighed for at gemme disse oplysninger som en pdf-fil på sin computer og dermed opbevare og udskrive denne. Kunden erklærer sig indforstået med at have adgang til og kunne hente disse oplysninger i elektronisk form.
7.2. Kunden skal straks underrette PSC, når han opdager en uautoriseret eller fejlbehæftet betalingstransaktion på sin paysafecard-konto. Kundens krav og indsigelser vedrørende uautoriserede eller fejlbehæftede betalingstransaktioner er udelukket, hvis disse ikke meldes til PSC senest 13 (tretten) måneder efter den dag, hvor paysafecard-kontoen blev belastet med den uautoriserede eller fejlbehæftede betalingstransaktion.
8. Paysafecard-kontoens sikkerhed
8.1. Kunden er forpligtet til at sikre, at de grundliggende oplysninger for paysafecard-kontoen altid er aktuelle. Eventuelle ændringer i kontaktoplysninger – især e-mail-adresse og mobilnummer – skal straks indtastes i kundeprofilen på paysafecard-kontoen.
8.2. PSC kan til enhver tid opfordre kunden til at bekræfte rigtigheden og aktualiteten af de oplysninger, der er lagret i kundeprofilen, med tilsvarende dokumentation.
4
8.3. PSC kan af sikkerhedsmæssige årsager for paysafecard-kontoen kontakte kunden via e-mail til e-mail-adressen, der er oplyst i kundeprofilen, hhv. via SMS til det samme steds oplyste mobilnummer. Det er kundens ansvar at kontrollere funktionaliteten i den oplyste e-mail-adresse og mobilnummer samt straks at hente og læse de meddelelser, han får fra PSC, for på denne måde at forebygge uautoriseret brug af paysafecard-kontoen.
8.4. Brugen af paysafecard-kontoen til betalingsformål er begrænset til de aktuelle e-penge indestående på kontoen. Kunden har mulighed for at bestemme denne grænse og dermed den forbundne risiko for paysafecard-kontoen ved hjælp af indbetalinger og udbetalinger.
9. Hemmeligholdelse af registreringsdataene og adfærd i misbrugstilfælde
9.1. Kunden er forpligtet til at beskytte sine adgangsdata (brugernavn og/eller adgangskode) samt eventuelle eksisterende sikkerhedsindstillinger mod uautoriseret brug af tredjepart. Især brugernavn og/eller adgangskode bør i egen interesse ikke noteres så det er muligt for tredjepart at finde og læse dette
9.2. For at forhindre misbrug af adgangsdataene på internettet, skal kunden inden indtastning af brugernavn og adgangskode sikre sig, han er i PSC-betalingsvinduet på hjemmesiden med URL https://customer.cc.at.paysafecard.com, og paysafecard-sikkerhedscertifikatet er synligt i browserens adresselinje.
9.3. Opdager kunden tab eller tyveri af hans adgangsdata og sikkerhedsparametre, misbrug eller anden uautoriseret brug af hans adgangsdata og sikkerhedsparametre, skal han straks meddele PSC dette på telefon (se hotline-nummeret på PSC hjemmesiden) eller online under https://www.paysafecard.com/da-dk/sikkerhed/sparring-af-kontoen/ for at spærre paysafecard-kontoen („Spærring“).
9.4. Det samme gælder, hvis kunden har mistanke om, at en anden person uberettiget har fået kendskab til hans adgangsdata og sikkerhedsparametre, eller at der foreligger misbrug eller anden uautoriseret brug af hans adgangsdata og sikkerhedsparametre.
9.5. Oplysningerne om, hvor meddelelse vedrørende spærring kan afgives, er hele tiden synlig for kunden på PSCs hjemmeside. Kunden skal også straks melde ethvert misbrug til politiet.
Bemærk: medarbejderne hos PSC vil aldrig opfordre dig til at oplyse din adgangskode til os eller tredjepart via telefon, e-mail eller på anden måde. Brugernavn og adgangskode skal kun indtastes direkte på PSCs hjemmeside eller i PSC-betalingsvinduet. Hvis du er i tvivl om ægtheden af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice på info.dk@paysafecard.com.
10. Gebyrer
For aktivering, gennemførelse af indbetalinger og udbetalinger i euro, kontrol af tilgodehavende og oplysninger på hjemmesiden beregner PSC ingen gebyrer. I øvrigt gælder følgende gebyrer:
? Genindløsningsgebyr: ved genindløsning som i punkt 15 i GFB trækkes der DKK 60 direkte fra udbetalingsbeløbet. Gebyret pålægges hver genindløsning.
? Gebyr: paysafecard-kontoen stilles som udgangspunkt gratis til rådighed for kunden. PSC opkræver dog et gebyr på DKK 20 pr. måned, såfremt kunden ikke har brugt paysafecard-kontoen til betalingstransaktioner i et tidsrum på 12 (tolv) måneder. Dette gebyr fratrækkes kundens paysafecard-konto den første i hver måned, begyndende fra den første måned efter udløbet af de 12 måneders frist.
? Transaktionsgebyr: gennemførelse af betalinger er som udgangspunkt gebyrfrit for kunden. Ved visse virksomheder kan PSC dog opkræve et gebyr for betalinger via paysafecard-kontoen, hvilket kunden får vist inden betalingen. En oversigt over de pågældende samarbejdspartnere incl. de aktuelle gebyrer kan kunden se i gebyroversigten under https://www.paysafecard.com/da-dk/anvende/transaktionsgebyr/. Denne gebyroversigt er en del af aftalevilkårene. Ændringer i gebyroversigten er underlagt bestemmelserne i punkt 18.
? Valutakurs og omregningsgebyr: alle betalinger for varer eller tjenesteydelser i en anden valuta end euro omregnes af os til euro til den gældende valutakurs, på det tidspunktet for transaktionen. Denne valutakurs er baseret på bankernes opkøbskurs. De gældende kurser kan til enhver tid ses på hjemmesiden (www.paysafecard.com/da-dk/valutaomregner/). Ved transaktioner med valutaomregning opkræver PSC et tillæg på 2 % af transaktionsbeløbet (hhv. 4,04 % ved betaling i en anden valuta end euro). Kunden kan efter anmodning få vist valutakurs og gebyrer, inden transaktionen gennemføres.
11. Uautoriserede betalinger / spærring af paysafecard-kontoen
5
11.1. PSC er berettiget til omgående at spærre paysafecard-kontoen, såfremt der er mistanke om svig eller misbrug (misbrug eller uautoriseret brug af kontoen), eller der er andre sikkerhedsproblemer, såsom hvis der findes en juridisk eller forskriftsmæssig forpligtelse.
11.2. I tilfælde af en uautoriseret transaktion kan kunden forlange, at PSC bringer tilgodehavendet på paysafecard-kontoen tilbage til det beløb, den ville have udvist uden den uautoriserede transaktion. Stammer den uautoriserede betalingstransaktion fra misbrug af tilgodehavendekontoen, og har kunden tilsidesat sin pligt til at udvise omhyggelighed, gælder reglerne i punkt 14 i denne GFB.
12. Ikke-gennemførte autoriserede betalingstransaktioner
12.1. I tilfælde af manglende eller mangelfuld gennemførelse af en autoriseret betaling, kan kunden kræve en omgående og fuldstændig erstatning af det betalte beløb, og at PSC bringer tilgodehavendet på paysafecard-kontoen tilbage til det beløb, den ville have udvist uden den mangelfulde betaling. Men kan PSC godtgøre, at betalingen er gennemført rettidigt og fuldstændigt til modtageren, bortfalder hæftelsen i henhold til dette afsnit.
12.2. Derudover kan kunden kræve refusion af eventuelle gebyrer, han er blevet pålagt i forbindelse med den manglende eller mangelfulde betaling, eller som er blevet trukket på hans paysafecard-konto i denne forbindelse.
13. PSCs ansvar
13.1. PSCs ansvar er begrænset til forsætlighed og grov uagtsomhed. I tilfælde af pligtforsømmelse, hvis overholdelse har betydning for opnåelse af kontrakten („væsentlige kontraktlige forpligtelser“), hæfter PSC også for simpel uagtsomhed, begrænset til forudsigelige skader. Ethvert ansvar er begrænset til umiddelbare skader. Såfremt PSCs hæftelse er udelukket, indskrænket eller begrænset, gælder dette også for det personlige ansvar for PSCs ansatte, arbejdstagere, medarbejdere, repræsentanter og opfyldningshjælpere.
13.2. PSC er ikke ansvarlig for skader forårsaget af force majeure, optøjer, krig, naturkatastrofer eller andre begivenheder uden for rimelig kontrol.
13.3. Den løbende tilgængelighed af paysafecard-konto systemet kan ikke garanteres. På hjemmesiden informeres kunden rettidigt om planlagte tekniske vedligeholdelsesarbejder, der påvirker eller forhindrer brugen af paysafecard-kontoen. Kunden kan ikke gøre krav gældende over for PSC på grund af den midlertidigt manglende rådighed over paysafecard-kontoen.
13.4. De nævnte ansvarsudelukkelser, -indskrænkninger og -begrænsninger gælder ikke for skader på liv, legeme eller helbred.
13.5. PSC påtager sig intet ansvar eller hæftelse for kvalitet, sikkerhed, lovlighed eller noget andet aspekt for de varer og/eller tjenesteydelser, der betales via paysafecard-kontoen. Uoverensstemmelser om transaktioner, der er udbetalt fra paysafecard-kontoen, skal afgøres direkte med virksomheden.
14. Kundens ansvar
Hvis kunden har bevis for eller mistanke om, at hans my paysafecard konto, hans adgangskoder, hans password eller andre sikkerhedsparametre er tabt, stjålet, brugt uden godkendelse eller på anden måde misbrugt, anbefales det kunden omgående at ændre password til hans my paysafecard konto. Desuden skal kunden jævnfør punkt 9.3. omgående oplyse PSC om tabet eller tyveriet af dennes adgangsdata og sikkerhedsparametre, om misbrug eller anden ikke-godkendt brug af samme, for at få spærret my paysafecard kontoen og dermed forhindre yderligere skade. („Spærring”).
14.1. Indtil spærring: kunden hæfter for skader, der er opstået som følge af misbrug af paysafecard-kontoen, indtil spærringen blev modtaget, op til et maksimum på € 150, medmindre han har handlet svigagtigt eller med forsæt eller grov uagtsomhed har bidraget til misbrug af kontoen. I tilfælde af forsætlig eller grov uagtsom adfærd hæfter kunden beløbsmæssigt ubegrænset, dette gælder også i tilfælde, hvor kunden ikke straks anmoder om spærring, eller hvor han har overtrådt sin pligt til at udvise omhu i henhold til denne GFB. Grov uagtsomhed opstår især, når
i. kunden oplyser sine adgangsdata på internetsider, der ikke har sikkerhedscertifikatet fra paysafecard (se punkt 9.2.),
ii. kunden oplyser sit brugernavn og/eller adgangskode til andre personer,
iii. kunden noterer sit brugernavn og/eller adgangskode hhv. opbevarer begge disse informationer sammen,
6
iv. kunden gemmer brugernavn og/eller adgangskode på en offentlig computer, eller han ikke logger korrekt af siden efter at have brugt paysafecard-kontoen på en offentlig computer.
Kunden er ikke forpligtet til at betale erstatning, hvis han ikke kunne anmode om spærring, fordi PSC ikke gav nogen mulighed for at anmode om spærring, og skaden opstod som følge heraf.
14.2 Fra spærring: skader, der opstår som følge af uautoriserede transaktioner på paysafecard-kontoen efter kundens spærring, overtages af PSC, såfremt kunden ikke handler forsætligt eller bedragerisk. I sådanne tilfælde bærer kunden også skaderne, som opstår efter spærringen.
15. Genindløsning
15.1. Kunden er til enhver tid berettiget til at kræve genindløsning af det e-penge-beløb, der er på hans paysafecard-konto, ved til PSC at indsende sit brugernavn, det resterende tilgodehavende på paysafecard, sit fulde fornavn og efternavn, sin e-mail adresse og mobilnummer, en læselig kopi af billed-ID, beløbet til genindløsning, samt oplysninger om den personlige bankkonto i Danmark, herunder IBAN og BIC, som pengene skal overføres til. En beskrivelse af kontaktmulighederne kan ses på PSCs hjemmeside. For at overholde lovbestemte forpligtelser, kan PSC i givet fald anmode kunden om yderligere oplysninger, før genindløsning kan foretages.
15.2. For genindløsning af e-pengene er der intet minimumsbeløb, men beløbet på kontoen skal dog kunne dække genindløsningsgebyret for den konkrete genindløsning. For en genindløsning i løbet af kontraktens varighed og efter udløbet af årsfristen efter kontraktens udløb, påløber de under punkt 10 nævnte gebyrer. Genindløsning inden for et år efter kontraktens udløb er gratis for kunden.
15.3. Ved genindløsning overviser PSC det af kunden valgte beløb med fradrag for påløbne gebyrer til den af kunden oplyste bankkonto i Danmark. For at opfylde de lovmæssige bestemmelser, er PSC berettiget og forpligtet til at opfordre kunden til at bekræfte sin identitet, før anmodningen kan udføres. Kunden accepterer, at PSC som en del af genindløsningsprocessen kontroller hans identitet før udbetaling af genindløsningsbeløbet for at forebygge risikoen for bedrag og hvidvaskning af penge og overholdelse af andre lovmæssige krav.
15.4. Indløsning af et tilgodehavende, som kunden har fået godskrevet sin paysafecard-konto som en del af et salgsfremstød/reklame, er udelukket, såfremt disse beløb ikke udgøres af e-penge.
Bemærk: vilkårene i denne aftale, som berettiger os til at beregne et genindløsningsgebyr efter kontraktens udløb, er også gældende efter ophør af denne aftale.
16. Databeskyttelse
16.1 Ved brugen af paysafecard-konti indsamles der personlige oplysninger om kunden i det omfang, det er nødvendigt for at gennemføre ydelserne og leveringen af systemet og på grund af juridiske forpligtelser. Med henblik på system- og misbrugssikkerhed bruger vi cookies. Accepten af disse cookies er en forudsætning for brugen af vores hjemmeside. I databeskyttelsesbestemmelserne forklares det, hvordan PSC behandler kundernes personlige oplysninger, og hvorledes disse beskyttes. Ved at benytte tjenesterne giver kunden sit samtykke til, at PSC må anvende disse data i henhold til databeskyttelsesbestemmelserne. De gældende regler for databeskyttelse kan ses på: https://www.paysafecard.com/da-dk/databeskyttelse/.
16.2 PSC giver kunden oplysninger om hans paysafecard-konto, sikkerhedshenvisninger og vigtige begivenheder i forbindelse med PSC osv. Ved at acceptere disse forretningsbetingelser, accepterer han også regelmæssigt at modtage informationer via e-mail eller SMS. Endvidere vil kunden fra PSC modtage et nyhedsbrev med oplysninger om kampagner, aktiviteter og andre fordele for kunderne, forudsat at kunden har accepteret at modtage sådanne oplysninger.
17. Varighed og opsigelse
17.1 Kontrakten mellem PSC og kunden om brugen af paysafecard-kontoen løber på ubestemt tid.
17.2 Kunden kan til enhver tid opsige denne kontrakt skriftligt via e-mail til info.dk@paysafecard.com, hvor e-mailen skal være vedlagt et opsigelsesbrev, der er underskrevet personligt af kunden.
17.3 PSC er til enhver tid berettiget til at opsige kontrakten med 2 (to) måneders opsigelsesvarsel via e-mail til den af kunden oplyste e-mail adresse.
17.4 Foreligger der en god grund (ekstraordinær opsigelse), kan PSC med øjeblikkelig virkning opsige kontrakten med kunden, uanset eventuelle andre aftaler, via e-mail til den af kunden oplyste e-mail-adresse. En god grund, der berettiger til øjeblikkelig opsigelse, foreligger især, når
7
a. kunden har afgivet urigtige oplysninger om sin identitet eller har tiet om væsentlige forhold,
b. kunden krænker væsentlige bestemmelser i denne GFB,
c. kunden mistænkes for kriminelle handlinger eller for hvidvaskning af penge,
d. kunden bruger sin paysafecard-konto på utilbørlig måde,
e. kunden anvender paysafecard PINs på sin paysafecard-konto, der ikke er købt hos en autoriseret forhandler,
f. der er mistanke om, at kunden accepterer paysafecard PINs til betalingsformål,
g. der er sikkerhedsmæssige betænkeligheder, eller
h. PSC er forpligtet hertil på grund af lovmæssige eller offentlige bestemmelser.
17.5 Når opsigelsen træder i kraft, spærres kundens paysafecard konto. Tilgodehavendet, der måtte befinde sig på paysafecard-kontoen ved spærringen, udbetaler PSC til kunden med fradrag af eventuelle modkrav, især godtgørelse efter punkt 10 (gebyrer). Kunden skal herved overholde de vedtagne regler for genindløsning efter punkt 15 (genindløsning). Genindløsning af beløb fra kundens paysafecard-konto flere end seks år efter kontraktens afslutning er ikke mulig.
18. Ændring og tilføjelse til GFB
18.1 PSC er berettiget til at ændre denne GFB, forudsat de planlagte ændringer skriftligt meddeles kunderne, senest to måneder før den påtænkte gennemførelsesdato.
18.2 PSC vil skriftligt meddele de planlagte ændringer i denne GFB til kunden via e-mail til den af kunden oplyste e-mail adresse i paysafecard-kontoen mindst 2 (to) måneder før ikrafttrædelsen. Det aftales, at kunden samtykker i den foreslåede ændring, hvis han ikke skriftligt inden ikrafttrædelsesdatoen har meddelt sin afvisning. Såfremt kunden ikke har protesteret skriftligt mod ændringen inden for 2 (to) måneder efter bekendtgørelsen, anses ændringen for at være accepteret og bliver en del af kontrakten med kunden. Kunden er berettiget til uden varsel at opsige kontrakten med PSC, inden ændringen træder i kraft. PSC gør i sit tilbud om kontraktændringen kunden opmærksom på følgerne af hans tavshed og hans ret til uden omkostninger og med øjeblikkelig virkning at opsige kontrakten. For yderligere information om proceduren i forbindelse med opsigelse af kontrakten henviser vi til punkt 17 (varighed og opsigelse).
18.3 Ændringer i valutakurser er straks gældende uden yderligere varsel, såfremt de foretages på grundlag af de aftalte referencevalutakurser.
18.4 Udvidelse af funktionaliteten, indførelse af nye tjenesteydelser eller ændringer i betalingsmetoderne samt forhandlerne medfører ingen ændring af kontrakten.
19. Overdragelse af kontraktforholdet
19.1. PSC er til enhver tid berettiget til at overdrage rettigheder og forpligtelser fra kontrakterne med kunderne til en anden virksomhed, der råder over de nødvendige tilladelser. Kundernes rettigheder bliver ikke berørt i sådanne tilfælde.
19.2. PSC vil oplyse kunderne om den planlagte overdragelse af kontrakten mindst to måneder i forvejen via e-mail til den oplyste e-mail-adresse i paysafecard-kontoen. Kunden har ret til at opsige kontrakten med øjeblikkelig virkning indtil det oplyste tidspunkt for overdragelsen. For yderligere oplysninger henvises til punkt 17 (varighed og opsigelse).
20. Forbud mod overdragelse
Kunden har ikke lov til at overdrage eller pantsætte krav mod PSC, især krav, der stammer fra et forfaldent tilgodehavende, til tredjemand uden skriftlig tilladelse fra PSC.
21. Gældende lov/klager
21.1 Denne kontrakt er undergivet dansk ret med undtagelse af bankopsynsreglerne, der er fastsat i henhold til oprindelseslandsprincippet i engelsk ret. Såfremt enkelte klausuler eller dele af enkelte klausuler skulle være uvirksomme, påvirker dette ikke gyldigheden af den resterende del af kontrakten.
21.2 Kunden kan sende klager via e-mail til info.dk@paysafecard.com. Vi vil forsøge at behandle alle klager så hurtigt som muligt. For uløste klager kan kunden også henvende sig til Financial Ombudsman Service in South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, London E14 9SR, telefon: +44 (0)20 7964 0500 (for opkald fra lande uden for Storbritannien) og via e-mail: complaint.info@financial-ombudsman.org.uk. I tilfælde af klager, der ikke kan løses på anden måde, har de engelske domstole en ikke-eksklusiv
8
kompetence. Din ret til at indlede retssager ved domstolene i Danmark forbliver upåvirket af denne regel.

Kommentar
Fra : Toupie


Dato : 29-07-17 21:08

Tak begge to ?? men efterspørger nogen som kender til kortet.... jeg har læst om deres betingelser og opsigelse mm - men tak for input.

Kommentar
Fra : Bille1948


Dato : 29-07-17 22:38

Der bliver trukket 30 kr. pr. md. og ikke kr. 20.

Derudover er det valutaomregningen, de tjener "styrtende" på.

Få ham til at opbruge den saldo han har købt og så undlade at bruge det mere, så stopper det automatisk.

Kommentar
Fra : Toupie


Dato : 30-07-17 08:54

Hej Bille
Tak ?? Jeg læste godt begge beløb men kunne ikke se hvornår og hvordan hvilket beløb der var gældende. Er du 100% sikker på at det stopper automatisk når der ikke er flere penge på? Det vil nemlig give ham ro - uanset om den bliver opsagt eller ej ??

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 200 point
Dato : 30-07-17 09:40

Ja, fordi han har købt et bestemt beløb


Godkendelse af svar
Fra : Toupie


Dato : 30-07-17 22:32

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948


Dato : 30-07-17 22:54

Tak for point. Er han nu "rolig"?

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177409
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407779
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste