/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan tjekkes webshops troværdighed?
Fra : cristian2
Vist : 417 gange
40 point
Dato : 17-07-17 11:02

Jeg vil gerne købe et par sneakers i en webshop, men kunne godt tænke mig at tjekke om den er troværdig. Jeg har prøvet forskellige sites som tjekker den slags, men ingen kender shoppen.
Er der en måde jeg kan tjekke webshoppens kvalitet og troværdighed?

Det er denne:
http://www.go-adidas.com/adidas-originals-campus-m%C3%A6nd-r%C3%B8d-hvid-sko-68.html
Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-07-17 11:27

Der er noget som hedder e-mærke ordning, hvor de danske internetbutikker skal opfylde en række betingelser for at kunne få e-mærket. Ellers skal man holde øje med hvad der evt. måtte være af sproglige fejl og stavefejl som kunne være tegn på at det er udenlandske kriminelle som står bag og som evt. har lave en googleoversættelse til dansk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-07-17 12:31
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-07-17 12:41
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 12:59

Siden bruger ikke SSL samt den refererer fra siden Godaddy.com

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 13:08

Jeg ville ikke købe på den side, de har ikke oplyst nogen form for adresse:
http://www.go-adidas.com/shippinginfo.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 13:10

Og angående oversættelse
Citat
Q3: Hvordan vil du beskæftige sig med min ordre, som ikke er på lager

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-07-17 13:23

Domænet er Svensk og ja det referer til godaddy.com. Godaddy.com er dem der har stået for salget af domænet og er også dem der står for administrationen af domænet. Domænet er knap 3 mdr. gammelt.
Googler man lidt mere af WHOIS informationerne så har ejeren af go-Adidas.com bl. a. også dkfreerun.com som sælger Nike sko.

Der er en masse ting som får mig til at være skeptisk over for det/de sites. Jeg ville IKKE købe noget der.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 17-07-17 13:59

Og lige en sidste, hvis varene sendes uden for EU (hvad de sikkert gør) så forbered dig på en ekstra regning fra både Told og Post

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-07-17 09:19

E-butikker, er ikke kan fremvise deres postadresse og telefonnr. der skal man nok forvente, at der kan opstå problemer med, at varen aldrig ankommer, pengene trækkes, garanti er en by i Rusland osv.
Søg evt. om SVR nr:

https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_windowLabel=portletInstance_387&portletInstance_387_actionOverride=%2Fdk%2Fskat%2Fportal%2Ffront%2Fportlets%2Fntse%2FForesporgDKMomsnumre%2Fbegin&_pageLabel=NTSE_internet_portal_page_277

Så kan du se om det er en butik der er reg. Med udenlandske butikker er det naturligvis ikke så nemt.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-07-17 10:44

Citat
Jeg ville ikke købe på den side, de har ikke oplyst nogen form for adresse

Heller ikke jeg, bl.a. af følgende grund:

Citat
Og lige en sidste, hvis varene sendes uden for EU (hvad de sikkert gør) så forbered dig på en ekstra regning fra både Told og Post

Trods mors advarsler om netop dette, så bestilte min datter tidligere på året et par kondisko fra en (vistnok) kinesisk hjemmeside. Da hun modtog pakken var det nogle helt andre sko end dem hun havde bestilt, og hjemmesiden var væk, men hun fandt dem på en anden hjemmeside og skrev til dem, men fik aldrig svar.
Så jeg anbefalede hende at gå i banken og få dem til, at føre pengene tilbage.

Så nu har tøzen fået sine penge retur, men er usikker på hvor længe hun skal opbevare de forkerte sko.

Accepteret svar
Fra : perchris

Modtaget 40 point
Dato : 19-07-17 22:45

Hvis du ikke kan finde en internetside på https://dk.trustpilot.com Så kan du godt antage den som suspekt. køb ikke noget der. Hvis det skal være billigt så prøv Lightinthebox.com de sender fra Hongkong, det tager 4 uger før du har tingene, husk at tegne deres forsikring så kan du få evt. told tilbage. Check dem på Trustpilot.
www.go-adidas.com har ingen anmeldelser på Trustpilot
Det har Lightinthebox.com, Jeg har handlet der, og de har sneakers :)

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 21-07-17 00:26

Tak for svaret perchris.