/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forskellige Win 10 versioner.
Fra : Mosebaek
Vist : 366 gange
200 point
Dato : 13-07-17 12:54

Er der særlig stor forskel, på de forskellige Windows 10 versioner ??

Fik ny bærbar i januar, med win 10. Version 1607. På grund af min dumhed (login), fik jeg med hjælp fra HP, geninstalleret windows.

Nu med ver. 1511. Husker det ikke lige, men nok efter en aut. opdatering, havde jeg igen ver. 1607.

Senere, efter endnu en dumhed (manglende strømtilførsel, under opdatering), lavede jeg selv en Recovery. Det gik udmærket, men nu tilbage til ver. 1511.

Det har jeg så kørt med siden. Det virker udmærket. Har lige fået nye opdateringer. Vellykket.

Så jeg kan nedkoge spørgsmålet til: Mangler jeg noget væsentlig fra ver. 1511, i forhold til ver.1607. (Eller 1703).

Hvor meget går jeg glib af ??

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-07-17 13:16

Formentligt ikke noget, der ændrer brugeropfattelsen

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-17 13:40

Har heller ikke registreret nogen mærkbar forskel...

Det er jo i mange tilfælde noget inde i maskineriet der bliver forbedret er mit indtryk.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-07-17 14:00

Tak for svar.

Så vidt jeg husker, er nogle af menu`erne, og enkelte indstillinger, sat op lidt anderledes i 1607.

Men ellers tror jeg funktionerne, er de samme.

Jeg har også set, man kan opgradere til 1703 versionen.

Men jeg vil helst ikke udsætte mig selv, for flere "fejltagelser".

M.

Accepteret svar
Fra : sferling

Modtaget 200 point
Dato : 13-07-17 14:16

Win 10 bliver løbende opdateret hen ad vejen, så du kan spare dig bekymringer - du får de højere numre helt automatisk.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 13-07-17 15:28

Min "Solitaire Collection" skiftede til engelsk sprog ved en opdatering, tilbage til dansk ved næste og nu engelsk igen.
Ligegyldigt for mig, men det viser at de ikke har helt tjek på det.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-07-17 16:04

Min er pt:

Udgave Windows 10 Pro
version 1703

Det er efter hvad jeg ved den seneste..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-07-17 17:21

Efter jeg lavede et Recovery, var win 10 pludseligt en engelsk version. Men det var nu ret nemt, at lægge den tilbage til dansk....sikkert fordi jeg havde overset "en knap"/ valgmulighed.

Tastaturet var DK / Se. Det var lidt irriterende, at den pludseligt skrev med svenske bogstaver.
Men det var også ret nem at ordne, på proceslinjen.

Jeg er ellers rimelig godt udstyret. (Med win ver. altså).

Go`gamle XP fra 2004. Win 7 fra 2011 (konens) og nu Win 10, fra i år. Som jeg egentlig godt kan li`.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-07-17 19:49

Tak for svaret sferling.
Citat
Win 10 bliver løbende opdateret hen ad vejen, så du kan spare dig bekymringer - du får de højere numre helt automatisk.

Det vil jeg så slå mig til tåls med.

M.