/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
GSM styring - findes der en bedre app
Fra : Eyvind
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 11-07-17 20:51

Hej.
Jeg har et styringssystem ved hjælp af en app til android telefon.
Det er denne:
http://ssigjern.dk/manuals/android_app_GSM.pdf

Da min telefon brokker sig lidt over den, vil jeg finde en ny app til android.

Spørgsmålet er så .......................kender du en app der kan det samme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-07-17 21:21

Kan du ikke nøjes med sådan en:
https://goo.gl/9kpDJg

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-07-17 21:23

Citat
Da min telefon brokker sig lidt over den, vil jeg finde en ny app til android.

Du er sikker på den passer til din version af Android - App´s opdateres hurtigt af udbyder og pludselig virker den ikke mere efter hensigten.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-17 21:41

Jeg har erhvervet mig en samsung a3 2017 og den har kørt med den. Den virker men telefonen siger den er usikker ............appen er fra det firma somogså sælger modtageren.

Det er nok fordi jeg havde telefonen med til Thy og Mors.

Accepteret svar
Fra : g_h

Modtaget 100 point
Dato : 11-07-17 21:55

Bliver telefonen ved med at komme med advarsler?
Ellers er det bare fordi app'en ikke er hentet fra GooglePlay og derfor ikke er kontrolleret!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-17 10:26

g_h
Den app er hentet hos firmaet som har lavet den til deres systemer og den er hentet via Qr scanner som ses lidt nede på denne side
http://ssigjern.dk/manuals/android_app_GSM.pdf

Pussigt nok ligger den ikke på Google Play - der ligger kun en ældre udgave.

Den skaber sig ikke når den bruges, men der er markering i indstillinger > enhedsvedligeholdelse > og den kaldes for trusselfund og foreslår at jeg afinstallerer den.

Men jeg vil jo gerne styre mit hus med SMS beskeder

Ps. Jeg har skrevet til firmaet, og fortalt hvad programmet viser i Samsung A3 2017 android 6.0
Min gamle iphone 4s har ingen problemer med at køre med programmet til ios 7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-17 13:51

I mellemtiden er jeg faldet over dette enkle program:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.LaqTheRoxer.android.RemoteControlSMS.app

Og den kan det enkle som den skal, nemlig sende en ordre til en GSM enhed.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 13-07-17 09:24

Tak for svaret g_h.
Det må være fordi programmet ikke er hentet hos Google play.
Men det er ligemeget for det andet program virker fint.