/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Er et fair behandling?
Fra : ingelein
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 05-07-17 21:07

Mit barnebarn, en ung mand på 22 år har helt styr på hvad han vil her i livet. Udlært som tømrer med 12 tal sidste år, derefter 8 mdr. i Livgarden, efterfulgt af sergentuddannelse. Nu skal han videre..... og planen er at han vil være hundefører i MP eller politiet. Nu skal han så være befalingsmand i Ålborg i længere tid. Men hvor finder han en bolig, gerne en lejlighed? Det er svært og kke sværere for ham end som mange andre unge studerende, som skal have noget at bo i.

Så tænker jeg: der har altid været for få boliger til studerende, men har de mange flygtninge ikke fået nogle af de boliger, som de unge mennesker, der om nogle år skal forsørge os , nu ikke kan få?
Det er ikke en tanke, der huer mig, for selvfølgelig skal flygtningene også have et sted at bo...... og vi andre betale .........

At skulle betale 7.000 for en lejlighed er for meget for en Nybegynder i erhvervslivet.
Ingelein
Ps. Hvis du kender nogen, som kender nogen, så vær sød at give mig et praj!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-07-17 21:52

Han har helt styr på det, og du gør dig unødvendige bekymringer.

Det er ikke umuligt i Aalborg, og han har garanteret helt styr på situationen. Der er også muligheder i Nørresundby, hvor prisen er lavere.
Søger han på facebook, er der flere muligheder. Flere går sammen i større lejligheder..ex https://www.facebook.com/AalborgUniversitet/posts/10152028393836780
Ex https://minlejebolig.dk/Lejebolig-ny-roommate-soeges-i-aalborg-kr4000-482693#

https://www.facebook.com/groups/274548059126/?fref=ts
https://www.facebook.com/groups/569441596442631/?fref=

https://www.facebook.com/groups/housesforrentinaalborg/
https://www.facebook.com/groups/findroomandroommateinaalborg/
https://www.facebook.com/groups/Lejeboligeraalborg/
https://www.facebook.com/lejeboliger.i.aalborg/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-07-17 21:59

Citat
At skulle betale 7.000 for en lejlighed er for meget for en Nybegynder i erhvervslivet.
Ingelein
Ps. Hvis du kender nogen, som kender nogen, så vær sød at give mig et praj!

Havde det været for år tilbage, og han ellers kunne finde ud af at stå op med hanegal og heste vrinsk osv? måske.
Og det havde sikkert bare kostet 1000.- mod lidt udmugning.

Men en lejlighed, og som du skriver alle andre end Danskere kan bo i midtbyen til en formue som jeg ALDRIG vil betale - for samme.
Jeg kører næsten dagligt i Aalborg og omegn, og er han kørende? finder han hurtigt SKILTE med ejere der ikke sætter deres ´bolig´ til leje (i aviser osv) for andre end Danskere - men de er meget diskrete.
I Hasseris / Nørresundby og de ellers dyre kvarterer er der tit skilte...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-07-17 22:07

Ja, manden er kørende, men han bor jo endnu ikke i Ålborg. Skal først starte 19. August.
Ingelein

Ps. Troede faktisk at mig-selv boede i DK7000 ??.... tror iøvrigt at han er ret hærdet og kan stå tidligt op, men fremover bliver det for at herse med rekrutter.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-07-17 22:09

Nu skriver du han er ved MILI - så burde hans kamerater kunne sige/ hjælpe med det samme som jeg/ andre skriver.
Hvis det er tæt på Nr Øtrup kasserne kan der til tider være et hus til leje for 2500 og op efter, eller Kærby det plejer kun at være værelse med bad, og dem der udlejer har som regel haft den slags mennesker boende før, og derfor udlejer billigt.

Men skal da gerne notere de skilte jeg møder på vejen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-07-17 22:13

[CITAT] Troede faktisk at mig-selv boede i DK7000 ??....[/CITAT
Næ, jeg er har altid haft mit liv omkring - klister-kanalen og værftet.
På den gode og hårde måde:
https://www.google.dk/search?q=ha+aalborg&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjczqnc-fLUAhUGalAKHVo7DcYQ_AUICigB&biw=1164&bih=530#tbm=isch&q=bullshit+aalborg

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-07-17 22:17

Hej mig-selv
Jeg har desværre misset et d i min overskrift. Der skulle have stået: Er det fair behandling.? Militæret har vist noget værre noget at tilbyde, men bedre end ingenting. En af hans Livgarde venner bor i Ålborg og vedkommendes far har tilbudt at han kan bo der, til han finder noget, men han vil jo gerne flytte for sig selv for første gang i sit liv...... og uden 11 værelseskammerater .
På sigt må han købe hus, hvis han skal være hundefører.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-07-17 09:17

En af hans livgarde venner bor i Aalborg, det er da guld værd.
Jeg har børn, der har studeret i Aalborg. Der er lejligheder, og de billige ryger som varmt brød, så man skal ikke tænke for længe!

https://husvild.dk/lejeboliger/i/aalborg?gclid=CKiYx73_89QCFQUW0wodevwN2A

https://boligsurf.dk/lejeboliger/lejlighed-beliggende-lindholmsvej

https://www.facebook.com/ledige.lejligheder.aalborg.Boligsurf.dk/

https://www.lejebolig.dk/lejebolig/1299664/2-vaerelses-lejlighed-paa-53-m2

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-07-17 10:10
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-07-17 12:38
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 06-07-17 17:21
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-07-17 20:48

og jeg fik lidt for meget for en tandpine
https://www.google.dk/search?q=aalborg+lokale+aviser&oq=aalborg+lokale+aviser&aqs=chrome..69i57j0l2.10831j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=aalborg+lokalaviser

http://midtvestavis.dk/lejligheder/
Slå de lokale aviser op, priserne er ikke så høje som du tror, et hus kan lejes for 2500.- og op efter.
Hvis der ´følger´ hund/dyr med, kan det blive svært at leje en lejlighed.

En anden ting er? hvor langt der max må bruges i rejse fra og til arbejde.
By busser er rimelige trælse i Aalborg midtby, hvor imod rutebiler kører næsten direkte ned til midtbyen.
Hvis der investeres i en scooter, så er der mange boliger med mindre end ½ times kørsel til midten.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-07-17 20:51

Om det er FAIR, for dem der vil tjene penge på andre, NEJ.

Hvor jeg bor lige nu, kan man leje et jul i jorden for knap 6000 + udgifter, selv giver jeg 500.-...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 07-07-17 22:34
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-07-17 09:21

har de mange flygtninge ikke fået nogle af de boliger, som de unge mennesker, der om nogle år skal forsørge os , nu ikke kan få?
Næ, i Aalborg placeres de også i de mindre byer ude på landet.
Desuden er der for studerende "Tag over hovedet garanti"

http://www.aau.dk/uddannelser/her-kan-du-studere-paa-aau/aalborg/bolig/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-17 09:40

Hej Katekismus
Det lyder fint, det du skriver. Desværre er man som sergent ikke studerende og kan derfor ikke garanteres bolig. Forsvaret i Ålborg har alle boliger besat.
Tak for alle fine svar.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-07-17 12:38
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 08-07-17 17:30

Vejgaard er også et rigtig godt sted.
Desværre en lidt høj boligydelse https://boligsurf.dk/andelsboliger/husdyr-tilladt-billig-2-vaer-andel-aalborg-4627kr-3

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-07-17 20:14

Tak for det. Jeg blander mig ikke i andet end at jeg har spurgt herinde og i et par Facebook grupper. Ungersvenden vil ikke dele bolig med nogen. Hans søster har for kort tid siden haft en meget dårlig erfaring, da hun flyttede til Norge og skulle dele lejlighed med to andre piger. De søgte nok snarere en au pair pige end en roommate??. De er sammen med lillebror opvokset med en til tider urimelig streng disciplin hos moderen, men har haft friere tøjler hos faderen. Til gengæld kan de så begå sig godt........ så vidt vi som bedsteforældre kan skønne.
Den unge mand har bil, så han kan nok bo i en lidt større afstand fra kasernen. Jeg ved ikke lige om det er så klogt at investere i en andelslejlighed, før han har smagt sergentlivet.
Tak for de mange links.
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-07-17 11:52

Du har ret, han skal have en billig lejlighed. Gør ham opmærksom på, at straks han hører eller ser noget interessant, skal han omgående tage kontakt. De bliver så hurtigt udlejet!
Det er ikke så let for ham, eftersom han jo ikke er i området til dagligt.

Det vil være træls for ham, at skulle starte bilen, hvergang han skal et eller andet. Han er ung, og skal være hvor tingene sker. Jeg håber, han finder noget.
https://studenterguiden.dk/HjaelpTilAtFindeEnStudiebolig/KoebenhavnAarhusOdenseAalborgKolding/guldkorn/518

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 09-07-17 11:56
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-07-17 22:08

Citat
Desværre er man som sergent ikke studerende og kan derfor ikke garanteres bolig. Forsvaret i Ålborg har alle boliger besat.

Det er sgu da den omvendte verden vi lever i - man vil have personale osv? men ikke hjælpe dem til en skie bolig.

KAN HAN IKKE MELDE SIG SOM ? FLYGTNING
Så ville han sikkert få mere end han forlanger - ment som en JOKE

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 09-07-17 22:45

Tak for svaret katekismus.
Tak for al din ulejlighed med at finde en lejlighed . Jeg håber at det lykkes for ham. Pt. bor han i Vejle -