/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Mus i haven
Fra : kissan1955
Vist : 828 gange
100 point
Dato : 27-06-17 00:06

Nogen som har en god ide angående at få mus væk fra min have uden brug af gift ?? Synes der er mange lige nu :( Og jeg fodre pt ikke fugle..
mvh fra
Kissan

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 27-06-17 07:20
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 27-06-17 10:44

Mus og insekter vil altid være at finde i en have!
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-17 13:01

Højt græs og have affald - og de kan bygge bo.
Katte er er gode til den slags, og har du nabo katte, så lad være med at skræmme dem væk.
Min gamle kat havde altid mus med hjem - eneste problem var at den åd de første - resten måtte jeg pænt fange selv, da den ikke kunne æde mere, og bare ville lege med musen.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 27-06-17 16:42

Jeg fangede et år engang 34 levende mus i mit Haveskur..
Mange var meget søde, de havde spist et måltid bestående af rosiner i fællen, derefter fik de et dejligt bad, - man skal jo være god ved dyrene,- desværre dødede de i badet..så væk er de da.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-06-17 17:04

mus i haven og i udhuse er ofte mark- eller skovmus. de går ikke ind i opvarmede huse og gør ringe skade. det kan gå ud over en pose græsfrø eller lignende, hvis det står ude.
Dekan fanges i musefælder,som kan købes overalt.

Kommentar
Fra : kissan1955

Dato : 27-06-17 18:20

Hej igen og tak for svarerne (y) Jeg kan desvære ikke tåle katte og der er ikke nogen i nærheden heller..Har hørt at hvidløg måske skulle hjælpe ?? Nogen der har prøvet det ?? mvh

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-06-17 18:40

Har du overvejet at flytte i lejlighed

Mus hader te – benyt dig af det

Af en eller anden grund kan mus ikke fordrage te. Måske skyldes det, at de ikke kan tåle tebladene og viger uden om steder, hvor de kan lugte stadset.
Derfor kan brugte såvel som ubrugte teposer bruges både indendørs og udendørs til at skræmme mus væk. Hvis du har haft museproblemer i køkkenskabe for eksempel, kan du lægge teposer rundt omkring som små duftadvarsler.

http://www.idenyt.dk/haven/brugte-tebreve-er-turbogodning-til-haven/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-06-17 18:49

Er du bange for mus?

For et par år siden vågnede jeg op men en mus der sad på senge gærdet og gloede på mig... der ville jeg ønske jeg havde en sulten kat.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-06-17 10:36

Jeg bryder mig heller ikke om katte, men lader dem være medmindre de kommer indenfor.
Du kan lukke diverse huller, fjerne diverse som skulle have været fjernet for år siden og sætte kompostkassen på tynde stolper. Kontakt evt. kommunen, jeg ved ikke om de kun tager sig af rotter som jo er noget værre end mus.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-17 11:33

Glem det hvis du ikke kan tåle kat, eller vil bruge gift (hvilket er dejligt ).
Du får aldrig bugt med mus i haven uanset hvad du gør.
Lær at leve med det, og sørg for at musesikre ved at tætne revner og sprækker i din bolig, så de bliver udenfor!

Godkendelse af svar
Fra : kissan1955

Dato : 28-06-17 19:41

Tak for svaret dogvillestar.