/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Socialpolitik / Spørgsmål
10  snaptil 500
Indfødsret.
Fra : omahexen
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 08-06-17 19:41

Jeg er glad for,at jeg allerede er dansk statsborger,jeg har lige deltaget i en undersøgelse,som TV 2 har på deres hjemmeside.Jeg troede ellers,at jeg var godt informeret,men den prøve,er i mine øjne det rene volapyk,men prøv selv at tage testen,og kom så med et ærligt svar,hvor mange af de 40 spørgsmål i har svaret rigtigt.Jeg dumpede med 31 af de 40 spørgsmål.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 08-06-17 21:13

Nu skal du lige ha' in mente, at ansøgerne - før de tager prøven, læser hele pensum igennem.
Du har garanteret taget prøven uden at vide hvilke spørgsmål der måtte komme.

Kan du nogenlunde huske hvilke spørgsmål, du svarede forkert på ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-17 22:05

22 rigtige - skal vist til at læse op på nye regler osv.

Gad vide om jeg bliver udvist af DK..

TEST din Dansk viden her:
http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-06-08-her-er-den-nye-proeve-kan-du-blive-dansk-statsborger

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-17 22:07

Man burde kunne se sine egne fejl - men NEJ = dårlig op/udlagt test.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-17 22:11

Citat
22 rigtige - skal vist til at læse op på nye regler osv.

Harald Blåtand - hvilket mange sikkert vil forveksle med noget ?? Bluthoth eller H Nyborg

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 08-06-17 22:37

Man kan ikke afgøre folks mentalitet udfra sådan er prøve.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-06-17 22:44

28 af de gode...............................fjollet prøve

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-17 22:56

Citat
28 af de gode...............................fjollet prøve

Det er da en REN GRINER - tror ikke der mange almindelige Danskere, der kan de spørgsmål - men igen:
Citat
Nu skal du lige ha' in mente, at ansøgerne - før de tager prøven, læser hele pensum igennem.
Du har garanteret taget prøven uden at vide hvilke spørgsmål der måtte komme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-17 23:03

Og i den forbindelse? spørgsmålet, var det hele ikke en sag om udvisning af en kriminel person med DK pas og født i DK?? at der nu igen skal være BROK fra visse ´udsatte´ og misforståede muslimer..

https://www.google.dk/search?q=nuslim+d%C3%B8mt&oq=nuslim+d%C3%B8mt&aqs=chrome..69i57.18343j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=dansk+pige+muslim+d%C3%B8mt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-06-17 23:08

Citat
DK pas og født i DK?? at der nu igen skal være BROK fra visse ´udsatte´ og misforståede muslimer..

Og det var så ikke personen på linket jeg tænkte på.. men alle de andre der sidder som livstids fanger og påberåber sig beskyttelse og NÅDE ? ingen udvisning til sikkert land, hvor de iøvrigt har kone/r og familie.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 09-06-17 09:38

Kaptajn-Tommy,du spørger hvilke spørgsmål jeg svarede forkert på,det var mest de emner der drejede sig om de længst fogangne tider.Har du taget testen ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-17 09:47

Der var en del spørgsmål hvor jeg faktisk ikke anede hvad de spurgte om.
Jeg aner ikke hvad en sylfide er for noget.
De embedsmænd som sikkert har bygget den test..........................er nok de samme som laver uforståelige skrivelser til borgerne.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-17 10:19

Jeg er mest imponeret over hvormange der har behov for at skilte med at de ikke fulgte med i skoleundervisning og hvad der sker i dagligdagen i Danmark. Hvis man blot er nogen lunde velbegavet burde de alle danskere kunne besvar 80 rigtigt, uden forberedelse...

Men når det så er sagt, er der noget der tyder på, at mange af dem der har kørekort, stort set kun kan huske hvad pedaler i biler bruges til, skønt de alle har taget undervisning i både teori og praktik...

Fra hvornår er det blevet hit, at udstille egen dumhed og mangel på vid ?

God weekend

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-17 11:09

Benjamin.Hansen..........................det er da den nye trend - følger du ikke med tiden.

I øvrigt går spørgsmålet på, om det er en fjollet "er du Dansk nok til at få statsborgerskab" test.
Det var måske bedre om statsborgeraspiranter, fik undersøgt om de er parart til den Danske kultur og respekt for andre mennesker.

Der er vist også en masse billister med indgående kendskab til færdselsloven - som dog ignorerer denne viden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-06-17 14:22

Citat
Kaptajn-Tommy,du spørger hvilke spørgsmål jeg svarede forkert på,det var mest de emner der drejede sig om de længst fogangne tider.Har du taget testen ?
Ja, og der var ingen problemer.

Citat
Fra hvornår er det blevet hit, at udstille egen dumhed og mangel på vid ?
Det må du da vide.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-06-17 19:33

Vi har da vist en "hvem vil være millionær"kandidat iblandt os,at kunne svare rigtigt på 80 af 40 spørgsmål,må siges at være godt.Men nu ved jeg,hvor jeg skal henvende mig,hvis jeg har brug for hjælp !!! Også god weekend.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-17 19:50

Der manger et "%" 80% rigtig besvarelse tænker jeg de fleste kan klare. Hvis de er født og opvokset i DK og ser lidt nyheder...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-06-17 19:56

Ja - lad os straks hoppe over i personfnidder nå argumenterne hører op.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-06-17 20:23

Hvis vi nu lægger personfnidder på hylden. Og 31 ud af 40 er tæt på 80%, er det så urimeligt at forvente af alle har og bør kunne fremvise en vis basisviden om det danske samfund ?

Hvis man ikke har sat sig ind i dansk historie, værdier, politik etc, er det vel ikke rimeligt at antage at en ansøger har interesse i det danske samfund. Om mennesker vil danske værdier på sigt, indordne sig under lovgivning ved man ikke. Kan de nye ikke indordne sig, skal de da retur...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-17 10:23

Ok -

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-06-17 08:07

32 rigtige er godt nok for mig....... uden overhovedet at have læst pensum. Det er jo ikke anderledes for studenter, der ikke har åbnet hverken bøger, øjne eller ører.
Hvorfor skal prøven iøvrigt være let?
Jeg indvandrede selv fra Sydslesvig i 1959, havde dog danske forfædre. Husker tydeligt samtalen hos kriminalpolitiet, som dengang foretog udspørgningen. Et af spørgsmålene var om jeg læste "Land og Folk" jeg anede ikke, hvad det var. Måtte ind imellem ud og hente toiletpapir for at tørre tårer væk. De gik skam hårdt til værks!
Ingelein
Ps. Min oldefar var lods og ridder af Dannebrog!

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 18-06-17 19:27

Tak for svaret mig-selv.