/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forsvundet thumb
Fra : Fnollerpige
Vist : 574 gange
300 point
Dato : 27-06-03 00:37

Hej ....

jeg har et lillebitte-bitte problem.

jeg kører med win2000 og har altid når jeg gik ind i mine mapper kunne vælge "Miniature" og dermed se mine billedefiler i mine mapper.

Det kan jeg ikke mere - når jeg vælger "Miniature" er der bare sådan et Microsoft Paint ikon ( tror nok det er et Microsoft Paint ikon ) men anyhow - hvordan gør jeg så jeg kan se mine miniaturer igen ?!?

Antager det er fordi filen thumb.db mangler for det gør den nemlig ( og nej jeg har ikke slettet den )

Karina

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 310 point
Dato : 27-06-03 00:48

du skal vælge store ikoner så viser den et lille billede af det rigtig billede

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-03 00:49

Don't know. Men er det ikke noget med, du skal vælge; vis som Webside i din mappe instillinger?

Alså: I menuen vis; flueben ved -> som Webside... eller noget ?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-06-03 01:03

Hej solgaard - nope det er "Miniature" - jeg kan vælge små, store og noget andet - men det er funktionen "Miniaturer" jeg vil have tilbage .....

o°´°o,¸¸,o°´°o,¸¸,o°´°o,¸¸,o°´°o,¸,o°´°o,¸¸,o°´°o,¸¸,o°´°o,¸¸,o°´°o,¸,o°´°o

---> molokyle - nope det virker ikke - har prøvet at gå i mine mapper og tjekke at det er som det skal være - problemet er der er sket et eller andet ged med thumb.db filen så den ikke længere fungerer som den skal ( og det skete efter jeg installerede Office Xp ) på min maskine og importerede billede-og mediefiler over i Office pakken MEN om det har noget med det at gøre ved jeg ikke - det var bare omkring den tid der gik - kæmpeged i den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-03 01:07

Surt

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-06-03 01:11

Så er det lige jeg godt bruge technet

hmmm, det er ret så irriterende når nu man har en million milliard billedefiler - som jeg jo er vant til lige at kunne scrolle igennem....

Nå, men vi få se hvad der sker......

Indtil videre tak for hjælpen begge to....

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-06-03 01:17

hmm ja men hvis du vælger store ikoner så kommer der et miniature frem af dem..

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-06-03 01:26

Nej der gør ej - jeg kan vælge mellem

Store ikoner
Små Ikoner
Oversigt
Detaljer
Miniaturer

og der kommer ikke billeder frem ved nogen af dem

__________________________________________________________________

De eneste miniaturer der stadig kommer er ved bmp.filer og wmf.filer men ikke ved jpeg.filer og gif.filer

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-06-03 02:28

Okaaayyyy skylder mig selv 300 point - eller min bedre halvdel, for han fik løst det efter jeg skruede bissen på og blev hys.

Denne regfil løser problemet :
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.gif\ShellEx]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.gif\ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}]
@="{7376D660-C583-11d0-A3A5-00C04FD706EC}"

- den genskaber det for filtypen .gif - ligeledes laves det for jpg., jpeg., .png, art. osv osv osv .....

--------------------------------------------------------------

Løsningen står her :

[citat]
Denne artikel er tidligere blevet udgivet under DA192573
VIGTIGT! Denne artikel indeholder oplysninger om redigering af registreringsdatabasen. Inden du redigerer registreringsdatabasen, skal du sikre dig, at du ved, hvordan du gendanner den, hvis der opstår problemer. Oplysninger om dette findes i Hjælp-emnet "Sådan gendannes registreringsdatabasen" i Regedit.exe eller Hjælp-emnet "Sådan gendannes en registreringsnøgle" i Regedt32.exe.

Symptomer
Når du klikker på et billedikon i Windows Stifinder, vises billedeksemplet muligvis ikke i venstre rude.

BEMÆRK! Eksemplerne er kun tilgængelige, hvis du har aktiveret indstillingen Vis som webside for den mappe, der indeholder billedfilen.
Årsag
Dette problem kan opstå, hvis filtilknytningen til den filtype, du forsøger at få vist, er blevet ændret af et tredjepartsprogram.
Løsning
ADVARSEL! Hvis du bruger Registreringseditor forkert, kan der opstå alvorlige problemer, der bevirker, at du skal geninstallere operativsystemet. Microsoft kan ikke garantere, at problemer, der skyldes forkert brug af Registreringseditor, kan løses. Brug af Registreringseditor sker på eget ansvar.

Oplysninger om, hvordan du redigerer registreringsdatabasen, finder du i Hjælp-emnet "Ændre nøgler og værdier" i Registreringseditor (Regedit.exe) eller Hjælp-emnerne "Tilføje og slette oplysninger i registreringsdatabasen" og "Redigere registreringsdata" i Regedt32.exe. Bemærk, at du bør tage en sikkerhedskopi af registreringsdatabasen, før du redigerer den. Hvis du kører Windows NT eller Windows 2000, bør du også opdatere reparationsdisketten.

Hvis du vil løse dette problem skal du kontrollere, at følgende indgange i registreringsdatabasen findes for den filtype, du forsøger at få vist.
Registreringsnøgle: HKEY_CLASSES_ROOT\ filtype \ShellEx\{BB2E617C-0920-11d1-9A0B-00C04FC2D6C1}

Værdi: (Default)="{7376D660-C583-11d0-A3A5-00C04FD706EC}"

Yderligere Information
Følgende filtyper bruger de registreringsdatabaseværdier, der er angivet på listen i afsnittet "Løsning".
.art
.bmp
.dib
.gif
.jfif
.jpe
.jpeg
.jpg
.png
.wmf

Yderligere oplysninger om miniaturebilleder finder du ved at klikke på artikelnummeret nedenfor for at få vist artiklen i Microsoft Knowledge Base:
176882 How to Enable Thumbnail View for Folders in Windows Explorer

BEMÆRK! Dette problem er blevet konstateret i forbindelse med installation af Internet Explorer 5.5 SP1. Problemet løses ved at køre reparationsværktøjet til Internet Explorer.

Bemærk venligst: Dette er en oversættelse af en engelsksproget artikel. Det er muligt, at efterfølgende ændringer eller tilføjelser til den originale engelske artikel ikke er indarbejdet i oversættelsen. Informationerne i artiklen er baseret på den engelsksprogede udgave af produktet. Ved oversættelsen er det ikke blevet afprøvet, om informationerne er korrekte i forhold til andre sprogudgaver af produktet. Microsoft stiller informationerne til rådighed uden ansvar for, at de er korrekte eller egnede til et særligt formål og uden noget ansvar for, at oversættelsen er fuldstændig eller korrekt.
[/code]

- hhmmm åndssvagt at bruge 300 point på det, men nu lader jeg den stå åbent i tilfælde af at andre skulle få samme problem.

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-06-03 02:34

Ups Kildeangivelse - det glemte jeg lige -

Ovenstående er hentet på : support.microsoft.com

Vi siger PÆNT tak til dem

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-06-03 16:02

kender det godt man opretter et spørgsmål bliver irriteret og finder selv ud af det til sidst sådan kan det gå..

Du kan jo skrive til kandu om du ikke kan få lov til at sende de 300 point til support.microsoft.com

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 27-06-03 16:48

Hej solgaard ...

ja det var bøvet gjort af mig ....

Er sikker på de ville blive vanvittige af fryd " Heeey se allesammen vi har fået en mail med 300 point i"

*GGGG*

Karina
God weekend

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 27-06-03 16:55

ja *GG*

God weekend

Solgaard

Godkendelse af svar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-01-04 01:29

Tak for svaret solgaard - som det fremgår af tråden var det dog mig selv der fandt løsningen, men synes nu ikke pointene bør stå her og flagre til ingens verdens nytte (ikke dermed sagt du kan bruge dem til noget ) men any old way - du får dem alligevel.

Hygge ....

Karina

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 11-01-04 16:43

det var en gammel tråd der pludselig dukkede op i min mailbox.. mange tak for point

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 11-01-04 17:23

Hej solgaard - ja sad lige og tjekkede min profil, og så den stod åben endnu - altså ikke profilen - men spørgsmålet her

Jaaah brug dem nu fornuftigt - du kan jo risikere at vinde præmien med de point

Tastes ved et eller andet sted - liiiiige pludseligt.
Var lidt i tvivl om du stadig kom her - da jeg tildelte pointene - det er ikke så meget man ser til dig mere.

Hygge

Karina