/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fluer fangere?
Fra : molokyle
Vist : 476 gange
100 point
Dato : 22-04-17 17:34

Tjaeh... foråret nærmer sig! ...og jeg har et mindre 'flue-problem'.
De derserns elektriske 'høj-volt' dræber-ting løser ikke MIT problem.

Jeg vil gerne have fat i: ...enten en af de Røde Kugler ...som dybbes i alm. vand og hængers op under lampen i loftet eller et decideret 'fluepapir'. Sådan en man træækker ud af en cylindrisk beholder og som får fluerne til at klæbe fast.

Hvor køber man disse 'remedier'?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-17 17:38

PS. Jeg bor på Ama'r ..og synes dert er for besværligt med et 'internet' tilbud som købes overalt ..og som det tager mindst 10 dage ..at få leveret. Det er Hér og NU

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-17 18:18

Alle byggemarkeder har fluepapir:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=fluepapir

Selv bruger jeg insektgift = Trinol som jeg sprøjter ud hvor de ´opholder´ sig, det har langtidsvirkning:
https://www.google.dk/search?q=Trinol&oq=Trinol&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-04-17 21:03

Jeg husker de ulækre, klæbrige fluefangere, som min forældre brugte på landet,
hvor fluerne sad fast, sprællede og led en ynkelig død.

Så hellere bruge insekt gift, som foreslået ovenfor.

Men der, hvor du bor har, man jo ikke så mange fluer som ude på landet med diverse stalde,
så køb du en fluesmækker til få kroner.

Med et rigtigt smæk dør fluerne med det samme uden at lide.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-17 21:34

Citat
Men der, hvor du bor har, man jo ikke så mange fluer som ude på landet med diverse stalde,
så køb du en fluesmækker til få kroner.

Selv kender jeg dem kun fra film?? DOG kan selv By-boere være plaget til SINDSYGE af fluer/ andet, som regel døde dyr i gamle vægge osv - jeg har selv prøvet problemet med min gamle kat der tog mus med hjem og de lå døde - steder jeg ikke kunne finde dem.

Men som skrevet bruger jeg gift, meget effektivt også måneder efter, man skal dog efter sprøjte ved vask.

I gamle dage brugte jeg noget der hed Mortalin? tror jeg det hed - med indtil flere dødninge hoveder på, det skulle pensles på karme og vinduer - og det var sgu ikke godt at få på sig selv - så var det lige før man ligenede ´krypet´ der skulle nakkes - vist en efter-hyler af WW2 osv, og total forbudt nu til dags.

https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=diy+flypaper&tbm=vid

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-17 21:38

Og så er der vist et andet Fænomen? der kaldes Jule/ Vinter fluer (som regel spy fluer).
De er trælse, men stadig et resultat af ?? efterladenskaber, og de er ikke særlig levedygtige eller ?dril-somme, men sikke en masse der pludselig kan sidde på en varm lampeskærm.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 22-04-17 21:56
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-17 08:00

Jeg kan ikke bruge gift. Jeg har jo to papegøjer i samme rum og dem vil jeg IKKE tage livet af!

De sidder aldrig på foftlampen ...eller andre ting midt i rummet ...ud over på undertegnedes skuldre, når de er ude af burene for at få et bad placeret på sofabordet og lidt luft under vingerne.

Jeg prøver hos Flügger imorgen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-04-17 09:13

Her har du løsningen.
Klarer fluer hvepse og bier og ingen svineri.
http://www.thansen.dk/product.asp?pn=-290980798

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-04-17 09:15

Og så får du også lidt motion

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 23-04-17 16:41
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-17 07:31

dabj -> Jeg kender godt disse 'ketjere', men jeg mangler ikke motion
..iøvrigt er en støvsuger på fuld kraft lige så effektiv til aktiv insektjagt

katekismus -> Til den pris er det da værd at prøve, men jeg har mine tvivl om 'effekten', da det største irritationsmoment netop er de som svirrer under loftlampen. Ikke de få som sætter sig på vinduet.

Fluerne kommer ikke af 'affald' og 'rester'. Det er ikke fordi de opformere sig på min adresse, men fordi jeg altid har et vindue på klem og ofte åben altandør ...når fuglene er lukket forsvarligt inde i deres bure. Når først en flue er kommet ind af den vej, så forlader den ikke frivilligt min lejlighed igen, men slutter sig til vennerne under lampen. Jeg har een gang mistet en fugl til 'friheden' grundet skødesløshed og det ønsker jeg bestemt ikke at opleve igen. Jeg var synderknust i måneder efter!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-17 18:59

Værre er detr heller ikke : http://peecee.dk/upload/view/466500

..men ud på aftenen forstyrre disse flyvende bæster min filmoplevelse via projektoren!

<></DØ>
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-17 19:09

Håer se 'problemet' måske bedre . i rette perspektiv?

http://peecee.dk/upload/view/466501

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-17 19:19

Insekter er dumme, de kan finde ud af at komme ind af et vindue, der står på klem, men finde ud igen, det har de ikke hjerne til

Jeg har også altid et vindue på "klem" Fluer fanger jeg med en fluesmækker, det er værre med hvepsene (når den tid er), som kan flyve ikke bare lidt, men meget forvirret rundt.

Så er der også natsværmere, som flyver i blinde. Åhhhh nej nu er det snart insekttid

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-04-17 19:54

..og så kommer møllene: Frømål er næsten umulige ar slippe af med om sommeren, når man har fugle i bur.. Dees laver lever af 'uspiste frø fra fuglene ...i bunden af buret (..selvom bunddækket skiftes hver 14. dag) ,på gulvet, bag reoler ..og rundt omkring.

Det skal ikke store portioner til før de slå sig ned og fomere sig og blive til hundrede stk. . så hold øje med de målerlign. små gule larver som søger op ad væge og over lofter for at forpubbe sig i revner og sprækker, så tæt på loftet som muligt! Så DET er en insektplage. der vil frem. De gør intet fortræd, men kan ødelægge enhver filoplevelse

HER kommer støvsugeren på arbejde, men igen har jeg fundet uf af man kan bruge 'biologisk' hormon bekæmpelse med et noet blandet resultat og success:

1.) http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/tofarvfromol.htm
2.) http://www.pestlex.com/da/tofarvet-froemoel
3.) https://skadedyrshop.dk/melmol-og-fromolfaelde-1-pakke-indholder-2-stk.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 24-04-17 21:56

Du har da let adgang til dyrefilm

Fu må have fat i https://www.bauhaus.dk/fluefanger-4-stk-aeroxon.html

Kan du ikke blot komme frøene en tur i fryseren, så dør møllene vel?

Ellers i matas https://www.matas.dk/a-green-way-melmoelfaelde

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-17 21:58

dette virker efter hensigten og koster ikke en formue - tapen er dog det ringeste der findes - mine fik nogle ´klammer´.
Kan sikker også købes i byggemarkeder/ bolighuse:

http://www.ebay.com/itm/Anti-Insect-Fly-Bug-Mosquito-Door-Window-Curtain-Net-Mesh-Screen-Protector-KY-/112057022059?hash=item1a171e766b:g:BMsAAOSw0kNXh5JG

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-04-17 09:55
Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-17 14:06

Halooo... katekismus. Påæng på vej.

Med en smule opfinsomhed? Så satte jeg alm. tape på loftlampen. På disse 'stripes' satte jeg så dine foreslåede grønne MATA's 'ting'. Jeg vil jo ikke ødelægge min 'fine' lampeskærm! Tapen kan fjernes igen ...uden 'ulykker', hvilket jeg var i tvilv om mht. klæberen spå selve det klistrede 'bekæmpelsesmiddel'!
Det VIRKER sgu ..og for Satan!
Takker
</MOLOKYLE>