/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Røde Diskusfisk?
Fra : kronn
Vist : 605 gange
40 point
Dato : 26-06-03 23:47

Jeg købte igår 25-06-03 10stk. røde diskusfisk, de blev sat ud i vandet og var lidt forsigtige i starten (holdte til i det ene hjørne) Da jeg kom hjem her idag var de blevet mere livlige, men nu er der en som er blevet "udstødt" fra flokken, de ni svømmer sammen i en stime mens den ene svømmer helt for sig selv, hvad kan der være galt, den er helt "tam" i forhold til de andre, er det fordi den er blevet stresset, og skal jeg forvente at den dør, skal jeg fange den op med det samme eller skal jeg se tiden an, jeg vil nødig have at den smitter de andre hvis den er syg, ingen sygdomstegn, men hvad ved jeg jeg har kun haft sværdrager, molly, platty, guppy ect.

Lidt oplysninger:
325 ltr
10 røde diskus + 20 neon + div maller.
30 Grader
ph ca 7 (med phpapir ved ikke hvor præsist det er)
Diskusfiskene er 3 mdr gamle ca 6-7 cm i diameter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-03 00:08

Diskus lider ofte af hexamitter. En snylter der 'bor' i skellene. Tjek om din 'syge' fisk har huller i siden. Hvis; isolér den og gi' en Hexamit-kur. Kan fås i vel-assorterede akvarieforretninger. Yderst smitsom blandt Røde Diskus, så pas på, ellers mister du dem alle.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 40 point
Dato : 18-07-03 11:18

Nu er der gået et par dage. Jeg håber dine fisk trives og har det godt? Jeg har fundet et par link til dig.

Først et om Diskus : http://www.nybydiscus.dk

..og så et om sygdomme hos ciklider : http://hjem.get2net.dk/danciklid/artikler/InfoOmSygdomme.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kronn

Dato : 18-07-03 22:16

Tak for svaret, og linkene...
Fiskene har det godt, og der har ingen sygdom været ved dem, men jeg tog den ene som var problemet og smed den væk, måske var det lidt overilet men jeg turde ikke tage nogle chancer...
Idag d 18-07-03 er de største ca groet 1cm, så jeg tror de trives, jeg giver dem frosne myggelarver 2 gange om dagen og skifter vand ved dem en gang om ugen.
Som du kan se har jeg accepteret dit svar.

Godkendelse af svar
Fra : kronn

Dato : 18-07-03 22:19

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-03 22:48

Selvtak. Jeg tror nu alligevel du gjorde det rigtige, hvis det kan trøste dig?

</MOLOKYLE>