/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kartofleplanter
Fra : skattekat
Vist : 950 gange
50 point
Dato : 26-06-03 22:02

Jeg satte mine kartofler i jorden for to måneder siden, burde de ikke have blomstret nu ? Der er ikke blomst på en eneste plante, de ser ellers sunde ud.

" skattekat"

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 26-06-03 22:11

Du kan læse om kartofler på disse sider:

http://www.havesiden.dk/kart.htm
http://www.lundhede.com/kartoffeldyrkning.htm

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : lonerod

Dato : 26-06-03 22:53

Du skal ikke fortvivle over dine kartofler-at de ikke har blomstret-sidste år blomstrede mine kartofler heller ikke-men vi fik de dejligste kartofler så det er ikke noget at være ked af...
Hilsen
Lonerod

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-03 00:26

Mange sorter blomstre først efter Skt.Hans. Sætter de knopper?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 27-06-03 00:36

Der er som sagt mange sorter i dag og blomstringen er ikke sikker fingerpeg for alle. Prøv at "kigge" under jorden til en "lovende" top. Der skulle gerne være kartofler på størrelse med kirsebær eller større.

mvh
summer

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 50 point
Dato : 27-06-03 10:18

Nogle sorter blomstrer slet ikke bla. Hamlet, så vend du blot bunden i vejret på een af dine planter og høst de små guldklumper inden de bliver for store.
Velbekomme!
Rikke

Kommentar
Fra : skattekat

Dato : 05-07-03 20:52

Nu har jeg endeligt taget mig sammen og kigget under en plante, der er masser af middelstore kartofler så denne sort ( Agata) blomstrer åbenbart ikke.

Godkendelse af svar
Fra : skattekat

Dato : 05-07-03 20:53

Tak for svaret rcn.