/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Winn 2000"grafikkort"
Fra : boye
Vist : 258 gange
300 point
Dato : 26-06-03 19:38

Hej. Jeg sidder med en PC,Win 2000,500 mhz,64 mb ram.Når jeg skal redigere fotos fra digital camera,bliver afgrænsninger og skarpe kanter ,mere el mindre kornede? Kan det være grafikkortet,går ud fra det er ligeså lille el gammelt som PCén.Hvad er panelets råd om et anvendeligt grafik kort til alm fotos,uden at det koster en bondegård,jeg mener det skal ikke være 3D kort el lign.
Mvh Boye

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 310 point
Dato : 26-06-03 20:22

Først ville jeg nok sætte noget mere ram i maskinen. Det vil både Win 2000 og dit fotoprogram blive hurtigere af. Det er ikke bare grafikkortet men måske også din skærm, der enten er lidt træt, eller måske ikke er sat rigtigt op.
De fleste nyere skærmkort er gode til dit brug, jeg har selv en gammel 450mhz comp. med et rimeligt skærmkort der ikke er så dyrt 3-400 kr. Dog ikke til hurtige spil.
Emesen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-06-03 20:25

Hejsa

ved at øge dine 64 mb ram(som er absolut min. til win 2k) til min. 256mb ram og et skærmkort med min. 64mb ram
er du godt kørende.

f.eks et nvidia Geforce4 MX440SE 64MB TV OUT Velegnet til almindeligt hjemmebrug og spil... fås for ca. kr.500,- eller

nvidia Geforce4 MX440, 128MB, AGP, Velegnet til spil og 3D grafik.... til ca. kr. 600,-
og ram fås for ca. 1 kr. pr. mb. enten det er sd-ram eller ddr-ram.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-06-03 20:26

>>lol emessen
nu igen..... jeg fik serverfejl 2 gange før jeg kunne sende mit indlæg

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-06-03 20:27

Ja - og min opkobling er enda kun 128
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : boye

Dato : 27-06-03 11:03

Tak for svaret emesen.
Mvh Boye