/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Hjælp til ipx/spx
Fra : RaB
Vist : 375 gange
50 point
Dato : 26-06-03 18:23

Hvorfor skriver min computer det her når jeg skal spille over lan. IPX/spx protocol appears to be unavailable on this machine and is required for lan games.

Plz hjælp hurtig...

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 26-06-03 18:25

Har installeret ipx/spx/netbios

Køre med windows xp pro.

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 19:22

hmmm der er da ikke nogle spil der kan køre i xp der bruger ipx
desvære gad godt kunne spille netmaze eller blood igen

men jeg vil da lige følge udviklingen, vis der er nogle der har et et godt svar.

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 19:22

hmmm der er da ikke nogle spil der kan køre i xp der bruger ipx
desvære gad godt kunne spille netmaze eller blood igen

men jeg vil da lige følge udviklingen, vis der er nogle der har et et godt svar.

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 26-06-03 20:04

Hvad er det for et spil..?
Du køre ved ikke med en firewall ?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-06-03 20:07

Hejsa

det lyder som om det er et gammelt spil som kun kan køre på ipx/spx protokollen som er en ældre
protokol.

spil idag kører på tcp/ip protokollen.
du skal derfor installere "Nwlink ipx/spx netbios" kompatibel protokol" for at få det til at virke.

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 26-06-03 21:25

det er tiger woods pga tour 2002. Vi har 2 computer, på den ene virker det men på den anden virker det ikke. og vi har begge 2 windows xp pro.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-03 00:41

ipx/spx er Nowell Software. NetBios er fra MS. Tcp/Ip er internet protokollen. Ikke umiddekbart kompatible, men jeg er heller ikker xp - ert

Installér : Novell ipx/spx ODI protokollen.

Kommentar
Fra : LpD_NiggA

Dato : 16-07-03 08:53

Hvad med at køre opret mindre hjemme eller kontor netværk,i netværksteder.. ellers prøv og tag dit netkort ud og sæt det ind i port..!! og prøv og se om det virker også installer dit netkort igen..! Held og lykke

Kommentar
Fra : LpD_NiggA

Dato : 16-07-03 08:53

i en anden port!! ups

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-07-03 22:26

har du fået det til at virke ?

du kan evt. prøve med at installere netbeui

vejledning hvordan du installere netbeui
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q301041

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-03 11:04

Hvis du har fået løst dit problem, vil du så lukke dette spørgsmål ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:09

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-10-05 17:29

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?