/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Toilet løber ganske lidt.
Fra : vagn2901
Vist : 368 gange
100 point
Dato : 29-03-17 13:12

Jeg har et nyere toilet. Det er den type uden låg, så man kan ikke manuelt rense den. Er der nogen der har en ide om hvad man kan gøre.
I starten brugte jeg nogle små blå stifter, som efterhånden blev opløst. Det stoppede jeg med efter et par år. Er det mon det jeg skal til at gøre igen?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-03-17 13:20

Det er en utæt, slidt pakning, der går at vandet løber. De blå "stifter" har kun et formål, nemlig at farve vandet blåt.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-03-17 13:23

Prøv at hælde ½ liter eddikesyre 32% i - der hvor de blå stifter ellers sættes i.
Det gør at du kan komme til at kalke cisternen af indeni, - og hvis der sidder lidt kalk på lukkeventilen, - fjernes dette også.
Dette gør jeg ca. en gang om måneden, - og det klarer de fleste problemer, - også at det kommer til at skylle bedre.
Ammitz

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-03-17 13:29
Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-03-17 13:31

Hvilket fabrikat er dit toilet ? At man ikke kan skille det ad, lyder underligt !! ?

Køb evt. et nyt toilet fra f.eks. Ifö - de koster omkring 1000,- og du kan blive ved at få reservedele i mange år !!

ØV4

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 29-03-17 14:09

Øjenvidnet4
Det er en nyere Ifø toilet, aså den skal ikke skiftes.
Stounberg
Din vejledning er jo til et toilet med låg. Så den kan jeg ikke bruge.
Ammitz.
Din metode har jeg selv brugt en gang. Det virkede perfekt. Blot skal det gentages. Det vil jeg gerne undgå.
Mvh
Vagn

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-03-17 15:03

Ja, Vagn, - al rengøring skal desværre gentages.
Ammitz

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 29-03-17 16:57

Ofte har noget snavs - rust - gjort ventilen utæt.

Prøv at bank let på siden af toilet med knyt hånd.

Efter 20 gange, er problem sandsynligvis afhjulpet for nogen tid.

Accepteret svar
Fra : wq

Modtaget 100 point
Dato : 30-03-17 05:57
Kommentar
Fra : alka

Dato : 30-03-17 08:50

Den store pakning der sidder og skal lukke for vandet går til skylning, bliver med tiden hård, og der sætter sig kalk i kanten af pakningen, så den ikke kan holde tæt mere, så den skal skiftes.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 01-04-17 08:15

Jeg tror det er et Ifø Sign toilet du har. Det har jeg også.
Gør som Amnitz siger og hæld eddikesyre i det hul hvor du sætter blå stifter i på toppen, så holder toilettet op med at løbe i en periode, hvorefter du gør det samme igen.

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 02-04-17 17:46

Tak for svaret wq.