/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Anmelde injurier
Fra : knh15
Vist : 247 gange
200 point
Dato : 28-03-17 05:06

Jeg boede til leje, fra august 2016 til og med dec. 2016 altså 4 mdr. Ved fraflytningen ville udlejer have lavet en masse ved lejemålet og jeg kontaktede derfor Boligklagenævnet som så overtog min sag og jeg vandt, Alle udlejers krav blev ikke til noget.

Nu vil jeg så have mit depositum tilbage fra udlejer og har givet hende en frist til 30-03-2017. gerne før.

Udlejers sted, er et sted hvor nogle har opstaldet deres heste og jeg havde part på en af udlejers heste og vi var en del der derfor kunne ride ture sammen.

For at kunne komme i kontakt med hinanden, oprettede jeg en FaceBook gruppe som vi kunne skrive på når vi ville ud og ride og man kunne på den måde se om andre ville med på tur.

Nu da jeg så er flyttet og udlejer og jeg bestemt ikke er på talefod mere, slet ikke efter at jeg vandt i Huslejenævnet, besluttede jeg mig for at lukke den fælles FaceBook gruppe og dette skrev jeg på gruppens væg.

Citat af det jeg skrev til medlemmerne i gruppen:
"Hej alle i gruppen.
Som admin. af denne gruppe, vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg snart nedlægger denne.
Jeg er nu næsten færdig med Iben og Solløkke, efter at jeg nu har vundet den sag som jeg anlagde mod hende ved Huslejenævnet.
Tak til jer medlemmer af gruppen her, som har informeret mig om uigenkendelige udtalelser om mig og tak fordi I ikke har troet på udtalelserne, det betyder meget for mig.
Vi vil måske nok mødes i nærområdet, da jeg har fået part et sted i nærheden og jeg vil glæde mig til og se hver en af jer, på nær Iben som syntes jeg er en ækel dame, dette har hun skrevet til mig.
Rigtigt godt forår og sommer til jer alle og jeg håber vi ses i naturen på mætte og velpassede heste." Citat slut.

Hertil skriver udlejer:
"Heldigvis ikke halvt så ækel som psykopaten, der har skrevet bemærkningen. Psykopaten har ødelagt flere ting på 1. Sal, og det er jo så synd for hende at hun har kunnet det! Hun er forment adgang til min ejendom forever." Citat slut.

Mit svar:
" Husk på NAVN, når du peger, er der 3 fingre som peger baglæns på dig selv og hvem er du som har den rettighed til at kalde mig ved en diagnose som psykopat. Dette er ret alvorligt og vil blive brugt hvis vi mødes i byretten og det gør vi, som jeg har varslet dig, hvis du ikke betaler mit depositum tilbage. Husk også på, at det var MIG som vandt ved Huslejenævnet og dette gjorde jeg fordi jeg forholdt mig til sandheden. Jeg kan tænke, at SKAT måske også meget gerne vil se på din Hangar, Hestepension m.m. billeder har jeg jo masser af.
Tag ikke dette for en trussel, men blot en oplysning. Beviserne har du jo selv lige serveret ved det du skrev til Sandy

" Straffelovens paragraf 267 siger nemlig:
Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.
Vær derfor sikker på at du kan bevise dine påstande inden du skriver nedsættende om andre på Facebook, Twitter, Trustpilot eller andre Internet medier.
Synes godt om · Svar · 25. marts kl. 05:28

kan jeg melde hende for injurier?. Hvis jeg kan, hvordan gør jeg så dette, er det til politiet eller ?????

Gruppen på FB er en lukket gruppe, men medlemmer kan inviterer andre til at se gruppen eller blive medlem.

Jeg har efterfølgendne ændret gruppens navn, da den hed udlejers sted som navn og hendes veninde meldte mig til FB for at få lukket gruppen..... Den eksisterer dog stadig og jeg har ikke hørt fra FB. Siden indeholder absolut intet stødene.... kun ordet "Psykopat" som jeg ikke selv har skrevet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-03-17 08:58

jeg kontaktede derfor Boligklagenævnet som så overtog min sag og jeg vandt, Alle udlejers krav blev ikke til noget.

Her skulle du så være så klog at slutte!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 28-03-17 09:14

Citat
Her skulle du så være så klog at slutte!

Lige præcis.

Alt det andet, det bliver som at stikke en pind i en l*rt. Du kan ikke gøre det uden at ødelægge begge dele.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 28-03-17 11:42

På alle juridiske fakulteter er der en hjælpeorganisation der mundtlig kan råde dig, prøv at tale med en af dem om det kan betale sig at anmelde!
MV2

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-03-17 11:49

Citat
på nær Iben som syntes jeg er en ækel dame,

Kan du bevise det..

At kalde andre øgenavne er ikke altid noget man skal tage alvorligt.

Tager man den amerikanske frase, ' I kill you' så var fængslerne fulde i DK.

Det eneste der nu til dags kan få det retslige op på mærkerne er vel noget der ligner trusler om terror - selv en vittighed kan misforståes.

Selv private søgsmål vil grine (tror jeg), hvis du forsøgte en retssag.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-03-17 13:21

Citat
Mit svar:
" Husk på NAVN, når du peger, er der 3 fingre som peger baglæns på dig selv og hvem er du som har den rettighed til at kalde mig ved en diagnose som psykopat.

Den injurie anmeldelse får du næppe noget ud af. Det er vidst meget alminde tale i vores dag at kalde hinanden for psykopater, idioter, dum, småt begavet, racist, nazist, osv.........Glem det!

Enig med Katekismus når han/hun skriver:
Citat
jeg kontaktede derfor Boligklagenævnet som så overtog min sag og jeg vandt, Alle udlejers krav blev ikke til noget.

Her skulle du så være så klog at slutte!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-03-17 13:22

Citat
alminde
Ups! = Almindelig

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 28-03-17 16:40

Jeg bliver da lidt ked af den stemning som anvendes hos nogle.

Det er dette her citat som gør mig rigtig ked af det

"Heldigvis ikke halvt så ækel som psykopaten, der har skrevet bemærkningen. Psykopaten har ødelagt flere ting på 1. Sal, og det er jo så synd for hende at hun har kunnet det! Hun er forment adgang til min ejendom forever." Citat slut.

Har læst at Lotte Heise engang skulle betale en erstatning på 30.000 kr for at kalde en rocker for psykopat, så jeg er da ikke helt gal på den når jeg mener det er ulovligt og at man ikke kan stå inde for det.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 28-03-17 19:30

Jeg mener blot, at du skal glædes over, at du vandt i huslejenævnet og kommer fra lejligheden uden videre tab.

Find de positive ting i tilværelsen, fokuser og glæd dig over dem

Klager koster ressourcer for både klager, indklagede og klageinstans. Klagelysten stiger, og vi skal være opmærksomme på ikke at gå fra retsstat til klagestat.

Ingen af os kommer igennem tilværelsen uden at blive jokket på, se det som en læringsproces!

Smil og ignorer!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-03-17 19:46

Citat
Lotte Heise engang skulle betale en erstatning på 30.000 kr

Hun har altså også en rap kæft, samt hun er en kendt person - tror det HA rockeren Jønke der sagsøgte hende OG vandt.

Men tag det som en oplevelse, du får trods alt dine penge tilbage.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-17 21:36

Du har oprettet den facebook side og kan derfor også nedlægge den.

Jeg vil lade være med at køre med på skænderiet, for pludselig er det måske dig som står tilbage med en injurie anklage..............................

Altså med mindre du gerne vil slås med ord ud i fremtiden.

Tro ikke, at de andre som stadig har heste opstaldet, vil støtte dig når det kommer dertil.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 29-03-17 05:08

Citat
Jeg mener blot, at du skal glædes over, at du vandt i huslejenævnet og kommer fra lejligheden uden videre tab.

Hvis jeg ikke gør noget, har jeg netop et økonomisk tab på hele mit indskud, som udlejer ikke vil betale tilbage, trods huslejenævnets gav mig ret i alle ting......... Jeg vil ikke opgive så mange penge.

Jeg gik ud fra, at jeg stillede mit spørgsmål i en juridisk gruppe, ville få nogle vejledene svar.

Tak for jeres gode råd og velmenene ord, jeg kan desværre bare ikke bruge det til noget, da det er et juridisk råd jeg har brug for.

Jeg vil i dag opsøge en rigtig jurist.

Annuller spørgsmålet
Fra : knh15

Dato : 29-03-17 05:51

Jeg har desværre ikke modtaget andet en gode råd til og opgive min sag. Opgiver jeg nu, får jeg ikke mit indskud tilbage og det har jeg ikke lyst til og forærer udlejer, slet ikke når huslejenævnet gav mig helt medhold.
Vedr. injurie sagen, troede jeg faktisk at det var en jura side der havde lidt forstand på jura som ville svarre. Men trods alt, tak for jeres forsøg.

Jeg kontakter en jurist i dag.

Ønsker jer alle en dejlig forårsdag og skøn sommer.