/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Usikker forbindelse
Fra : warrior
Vist : 373 gange
50 point
Dato : 26-03-17 16:25

Hej
Når jeg vil logge ind på f. eks. mit mailprogram kommer denne meddelelse:
Denne forbindelse er ikke sikker. Indtastninger her kan aflyttes.
Bruger firefox, win 10, men vælger jeg IE er der ikke noget.
Har nogen et forslag til hvordan jeg løser dette?
Tak for svar

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-03-17 18:12

Så bruger du vel bare IE så ser du ikke den meddelelse...

hvilket mail program bruger du i øvrigt?

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 26-03-17 21:28

Jeg bruger sol.dk, men jeg får også meddelelsen ved andre sider, f.eks. Kandu.dk, hvis jeg ikke bruger f.eks. IE.
Jeg har ikke haft problemet tidligere, så det kan ikke passe jeg skal være nødsaget til at bruge en anden browser.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-03-17 21:50

Hvis du har kodeord på den trådløse forbindelse, som jeg formoder du bruger, så er meddelelsen fra din browser en "hoax" = en fejl advarsel.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-17 11:14

Citat
det kan ikke passe jeg skal være nødsaget til at bruge en anden browser.
nej forsæt med at bruge din nuværende browser, det er forbindelsen til siden du vil besøge som er usikker ikke din forbindelse hjemme, Kandu og Sol for at nævne 2 sider som bruger den usikre forbindelse http som kan aflyttes, https er krypteret og mere sikker og du bør aldrig taste din cpr nummer eller betale noget på en side som ikke bruger https:
https://da.wikipedia.org/wiki/HTTPS

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-17 11:15
Kommentar
Fra : warrior

Dato : 27-03-17 21:22

Jeg har sendt til sol.dk om problemet men ikke fået svar. Kandu er stadig problemet; hvorfor fikser de det ikke bare, det må da gælde for andre også. Har stået på mindst i et par uger. (bruger ikke trådløs)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-03-17 21:29

Der må - ganske enkelt - være andre ting her i livet, der er vigtigere.

Vælg dine kampe.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-17 01:09

Citat
Kandu er stadig problemet; hvorfor fikser de det ikke bare
prøv at flytte dit spørgsmål over i kategorien Kandu.dk, nogle påstår at Kandu teamet læser med der og så får de måske en mere sikker forbindelse
Citat
Der må - ganske enkelt - være andre ting her i livet, der er vigtigere
det er ret vigtigt at forbindelse er krypteret på sider der kræver log in, tast aldrig personnummer, kreditkort nummer eller andet følsomt ind på en side der ikke er krypteret, en krypteret side kan kendes på at der er et s efter http forrest i adresselinjen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-03-17 11:56

Lad være med at foreslå ændringer på kandu - så bliver siden bare smidt tilbage til sten alderen, igen - og nu kører siden ellers rimelig fornuftigt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 29-03-17 13:31

Kontroller dato og tid på din computer. Vær og sikker på at din computer er opdateret.

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 30-03-17 16:51

webnoob
De pågældende ting er ok.
Måske er det nogen indstillinger der skal ændres. Jeg får stadig meddelelserne på de omtalte sider

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 31-03-17 21:56

Bruger du en mail klient eller er det i en browser? Hvis browser, hvad er adressen?

Kommentar
Fra : warrior

Dato : 01-04-17 08:41

Bruger sol.dk, men problemet er også andre steder som sagt, når der skal logges ind. Bare ikke når jeg vælger IE

Annuller spørgsmålet
Fra : warrior

Dato : 04-04-17 02:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål